zwanger van meerling langer verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door seepje, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik ben zwanger van een meerling en sinds afgelopen dinsdag is bepaald dat wij recht hebben op 20 weken verlof. Hoe kan ik dit aangeven bij het aanvragen van een zez uitkering en bij mijn werkgever?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Seepje,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je wilt weten hoe je kunt doorgeven dat je recht hebt op 20 weken verlof.

Jouw vraag is me niet helemaal duidelijk. Je hebt het over een werkgever en een ZEZ-uitkering. Begrijp ik het goed dat je zowel in loondienst bent bij een werkgever en als zelfstandige werkt?

Hoe en door wie is bepaald dat je recht hebt op 20 weken verlof? Vanuit UWV is de duur van een zwangerschapsuitkering (WAZO en ZEZ) 16 weken. Tenzij je kindje later dan de uitgerekende datum geboren wordt. In dat geval worden de dagen tussen de uitgerekende- en de werkelijke bevallingsdatum bij de oorspronkelijke einddatum opgeteld.

Zou je mijn vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik je aan de hand daarvan informeren.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
  4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Seepje,

Aah nu snap ik waar je op doelde. Dit is een wetsvoorstel wat eerst nog door de eerste kamer moet worden goedgekeurd. Pas als dit definitief is, wordt bekend hoe één en ander in zijn werk gaat bij UWV. Hierover kan ik je op dit moment dus nog niet informeren.

Ik wil je adviseren de website van de Rijksoverheid goed in de gaten te houden. Zodra het voorstel definitief is goedgekeurd door de eerste kamer, zal dit hier bekend worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina