Rivierenland ziekenhuis Tiel

Discussie in 'De bevalling' gestart door MvN, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Is iemand hier bevallen? Ik hoor er namelijk goede en slechte verhalen van!

Alvast bedankt!

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ben er geboren, telt dat ook ;) ?

Ik woon in de buurt van Tiel en ik heb wel wat slechte ervaringen met het ziekenhuis.
    Ik wil thuis bevallen maar als ik toch naar het ziekenhuis moet ga ik naar Nieuwegein.
    Tiel zal best wel goed zijn hoor, er worden vast heel veel babys geboren, maar ik heb gewoon geen goede ervaringen met het ziekenhuis en Tiel staat wel bekend als matig.

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ga anders een keer naar zo'n infoavond!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

met de afdeling verloskunde heb ik geen ervaring met een een paar andere afdelingen wel ik moet zeggen nooit meer. ik heb zoveel slechte ervaringen met dat zieken huis.
    (heb 4 jaar in echteld gewoond) ze hebben me zelf een keer met een gebroken bot naar huis gestuurd dat er niets een de hand was.

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Blusvrouw: Ja precies, je hoort vaak negatieve dingen hoor.
    Bij mij hebben ze een gezwel uit mijn borst gehaald , onder plaatselijke verdoving terwijl ik onder gehele narcose had gemoeten. Kwam ze op dat moment achter, maar ik was er toch dus hebben ze het plaatselijk gedaan. Ik heb de helft van het snijden gevoeld omdat ze te weinig verdoving gaven en ze gewoon te diep zaten. En de chirurg gleed van zijn kruk, waardoor hij uitschoot met aders dichtbranden :confused:

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben opgegroeid in de omgeving van Tiel en dat was ons dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ik kan echt zeggen dat ik er alleen nog maar slechte verhalen van heb gehoord. En mijn ervaring met een oogarts daar was ook niet bepaald goed (alhoewel van andere orde dan het borstgezwel-verhaal, wat een schande). Ik ken mensen die zeiden: al stort ik om de hoek van dat ziekenhuis in, breng me ajb naar nieuwegein. Maar goed, ik weet niet hoe de verloskunde daar is.

Ben wel blij dat ik daar niet meer in de buurt woon!

7. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    een vriendin van mij is hier bevallen en die had alleen maar slechte verhalen.Ook van me schoonzusje die erbij was die zei dat het geen leuk ziekenhuis was erg onaardig personeel.

8. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi,
    jeetje wat n verhalen. Ik ken de afdeling verloskunde niet goed, maar heb ook geen goede ervaring met dit ziekenhuis. Heb er 5 maanden stage gelopen (fysio) en kwam op allerlei afdelingen, maar vond de sfeer niet goed. Is alweer wat jaren geleden, dus weet niet hoe het nu is. Ken meer negatieve verhalen...
    Lastig als het je dichtsbijzijnde zh is, suc6!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik weet niet uit ervaring hoe de zorg daar is, maar ik ken iemand die op de afdeling verloskunde werkt en de zorg is daar de laatste jaren sterk verbeterd. (andere gyn's enz) Ik zou ook zeggen, ga eens naar een info avond en kijk hoe de sfeer is. Volgens mij krijg je ook een rondleiding over de afdeling... Wel even door de jaren 70 omgeving heenkijken... De afdeling op zich is nodig aan vernieuwing toe.. :)

Edit: Overigens was ik ook naar Tiel gegaan als het nodig was geweest. Den Bosch is voor ons net zover maar slecht bereikbaar nu met die verbouwing op de A2 en Nijmegen en Nieuwegein is voor mij echt te ver weg...

10. MvN

MvN Niet meer actief

Thanks iedereen, ja ik heb op 8 juni de info avond, gister even ingeschreven!!

Ik weet helemaal niet wat ik kan verwachten met de eerste en ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik 4 hoog woon zonder lift.

11. MvN

MvN Niet meer actief

Ondertussen heb ik de info avond gehad :) en kwam goed over :D

Na 1 september hebben ze 8 kraamsuites :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij is het ziekenhuis de laatste jaren wel verbeterd.
    Vorige keer ben ik in Nieuwegein bevallen en mijn ervaring daar was ronduit slecht. Alleen mooie verloskamers en enkele aardige verpleegkundigen, maar de rest was waardeloos.
    Hopelijk kan ik nu thuis bevallen en anders tja, dan wordt het waarschijnlijk het rivierenlandziekenhuis. Ze zijn die hele jaren-70 vergane glorietoestand aan het vernieuwen, maar ja, dat is inderdaad pas eind van de zomer klaar. Ach, we zullen zien.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier een goede reactie!!
    Ik ben er bevallen en mijn ervaring was erg goed! Ik wilde eerst naar nieuwegein: luxe kraamsuites enz maar nadat er 2 bekenden van mij zijn bevallen ben ike r op terug gekomen: onaardig personeel en botte gynaecologen?!
    In Tiel was ik zeer tevreden over het [personeel. Ze waren allemaal superaardig en kwamen kundig op me over. Tijdens de bevalling ontstond er even paniek in de tent maar ze handelden erg adequaaat! De verloskamer en ook de gewone zaal is wel erg gedateerd maar daar wordt aan gewerkt geloof ik. maar het maakt mij niet uit dat ik op een bed lig wat je met een voetpomp omhoog moet zetten als het personeel maar goed werk levert ;)
    Succes!!

14. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Ben ook in Tiel bevallen en ben er gewoon tevreden over. Zolang de kamer toch schoon is en alles werkt maakt het toch niet echt uit hoe het eruit ziet? Tijdens je bevalling let je daar echt niet op hoor!!;)

15. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben 4 jaar geleden tijdens mijn zwangerschap van ons dochtertje onder begeleiding geweest bij een gyn in Tiel en wat een top man!!! Ik vind daar niet alle gyn. even goed maar goed dat is ieder voor zich, mijn man wilde absoluut niet naar tiel (hij heeft zelf hele slechte ervaring daarmee) toe maar naar nieuwegein dus toen ik na mijn thuisbevalling naar het ziekenhuis moest ben ik naar nieuwegein gegaan, ik vond het daar allemaal erg lang duren maar wel mooie kamers. Gyn. vond ik matig daar maar ook niet slecht. Nu is vorig jaar oktober mijn schoonzusje in Tiel bevallen en die vond het helemaal super, aardig personeel en een aardige gyn. en hun viel het echt 1000& mee (want hun hebben ook die rot ervaring van mijn man daar meegemaakt!). Nu ben ik zwanger van ons 2de wondertje en moet ik in het zh bevallen en mijn vk haar voorkeur gaat op dit moment uit naar tiel. Want ik nieuwegein zijn ze aan het samenvoegen van zh en het is er niet beter op geworden en zei vertelde mij ook dat ze Tiel helemaal aan het renoveren zijn bij de verloskamers. Dus ja denk dat het voor mij ook gewoon Tiel word, tenzij er iets anders gebeurd!

Successssss en een goede tip van die infoavonden ga ik ook eens doen!

16. MvN

MvN Niet meer actief

Ja in september zijn de kraamsuites klaar :D Ik ff blij dat ik in oktober ben uitgerekend :p

Deel Deze Pagina