wat riep jij tijdens je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anne1985, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009mama

2009mama Niet meer actief

tijdens de bevalling zelf heb ik een keer auwwwww geschreeuwd
    na de bevalling toen mijn zoontje bij mij op de borst werd gelegd zei ik : ooooh wat ben je mooi... en toen door naar mijn man : schaaaaat ...???? wanneer nemen we de volgende ..??

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Tranen biggelen over mijn wangen van het lachen......... :D

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Na een uur thuis persen moest ik toch nog naar het ziekenhuis. Daar rende een broeder met mij door te gangen terwijl ik riep:

IK WIL EEN KEIZERSNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hihihi echt leuk! ben benieuwd naar wat ik straks zal doen. ik kan heel goed rustig blijven en me concentreren op de pijn en alles wat er om me heen gebeurd, maaar ik kan er goed de pest in krijgen en alles en iedereen uitschelden. en aangezien ik heeel vaak gvd en mother**** zeg als ik pijn hebzal dat er ongetwijfeld uitfloepen. ik schaam me nu al hahahhhaaaaa
    ik zal een bosje bloemen met een lief slijmkaartje voor mn v.kundige klaarzetten en daarna nog ff mn excuusjes aanbieden voor mn gevloek. arm mens zal niet weten wat dr overkomt.

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    haha leuk om te lezen, weet alleen dat ik zei toen de vk me zei dat ik nog niet mocht persen NIET PERSEN WEET JE WEL WAT HET IS OM PERSDRANG TE HEBBEN IK HOU HET NIET MEER JULLIE HEBBEN MAKKELIJK PRATEN..... verder heb ik me vrij rustig gehouden

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb niet veel gezegd maar toen de gyn tegen me zei dat ik niet meer mocht persen omdat hij de vacuumpomp erbij haalde riep mijn man WEL PERSEN!! en de gyn weer, nee niet persen! en mijn man, JAWEL!! DAT KIND MOET ERUIT!!

hihi, mijn man had echt zoiets van probeer het nou voordat dat ding op haar hoofdje gaat!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hahaha ik vid het prachtig om te lezen. Lig hier in een stuip. Ik ben heel benieuwd hoe ik ga reageren. Ik denk dat ik een echte heks word (arme man hahaha). Ik vind echt niet dat de meiden zich hoeven te schamen voor wat ze ook hebben gezegd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je door zoveel pijn de raarste grappigste en grofste dingen gaat zeggen.

8. sinada

sinada Niet meer actief

Ik heb helemaal niks gezegt of geroepen. Ik was in twee uur tijd van de 2 naar de 10 cm gegaan en zei alleen maar dat kan niet.

heb niet eens auw gezegt

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hahaha! die is wel echt heel erg leuk!

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik heb gezegd: " DIT IS ECHT GEEN HOBBY OFZO HOOR VAN ME : BEVALLEN!" hihi tijdens de persweeen...

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Haha lach me altijd kapot met al die verhalen hier,ik ben nu ook bevallen dus dacht laat ik me ook melden!

Ik moet zeggen dat ik niet veel gezegd heb tijdens de bevalling,tot de 6 cm heb ik gewoon gepraat en gelachen wat heb er niet veel van gemerkt.
    Erna was ik heel erg in mezelf gekeerd al zijn er een paar dingen die ik gezegd heb,hier zijn ze:

-Eerst (tot de 6 cm) zei een verpleegster:"die denkt dat ze aan t bevallen is"...(werd niet serieus genomen) 2 uur later lag de kleine al bij me en heb ik gezegd: "hier...ligt ie toch maar en dat zonder te bevallen!"

-Een staigaire legde steeds een washandje op mijn hoofd toen heb ik gezegd dat ze dat rot ding weg moest halen want ik kon niets zien met dan ding voor mijn ogen...maar ze ging er maar mee verder en ik gooide m steeds weer op de grond..."weg met dat ding!!!"

-Toen ik 10 cm had (na 1 uur hihi)mocht ik niet meteen persen omdat t te snel ging en moest op mijn zij gaan liggen...na 2 minuten heb ik gezegd:"ik weet niet wat jullie doen maar ik ga persen hoor!Heb 10 cm en dat betekend persen"haha had zo een enorme persdrang!

-Toen Damien net geboren was heb ik gezegd: "Zo,mag ik dan nu gaan plassen?!"

-Tijdens het hechten heb ik om eten gevraagd...lag ik daar te eten tijdens het hechten.

-En tijdens het hechten zei de arts:"we gaan proberen van dit draadje een hechting te maken"Ik:"PROBEREN???Tuurlijk lig hier nu toch"

Verder ben ik ik t geloof ik kwijt...als me nog wat invalt kom ik t nog wel melden!hihi
    Maar moet zeggen dat ik een super bevalling heb gehad dus ,ag niet klagen!

Liefs Debbie

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hahaha debke, geweldig!

Hier wat dingen die ik me kan herinneren:

Tijdens de weeen zei ik constant: "het doet zo'n zeer" en "ik kan echt niet meer"
    Tegen het einde aan was ik helemaal in paniek wie er foto's zou maken, ik heb wel 20 keer gevraagd "wie maakt er nou foto's, niet vergeten hoor!"
    Toen de vacuum werd ingebracht, en ik werkelijk lag te gillen en schreeuwen van de pijn, zei de gyn dat hij het hoofdje al zag. Ik hoorde dit schijnbaar en toen kwam ik overeind en vroeg: "zit er haar op?? "
    Op een gegeven moment deed de gyn me echt zeer, waarschijnlijk ook met het inbrengen van de vaccum, toen schreeuwde ik naar hem: "auuu wat doe je ?? hou op!"

Verder ben ik eigenlijk heel netjes gebleven, ook naar mijn vriend en moeder toe.

Vlak na de bevalling zei ik: "zo, nu lust ik wel een big mac" Ik had ook echt honger na 1,5 uur persen :)

13. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    hihi rianne...grappig he dat je dan zo kunt doen tijdens de bevalling,ben normaal ook niet op mijn mondje gevallen hoor maar dat is toch anders haha!
    Had eigenlijk wel verwacht dat ik heel erg zou gaan vloeken...maar heb gelukkig bijna geen pijn gevoeld dus geen kans om te vloeken haha!

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oeh meiden, ik volg dit topic al heel lang en over een paar weken hoop ik ook mee te kunnen delen wat ik zoal heb gezegd.
    Ik weet zeker dat ik, ondanks alles, nog wel even zal terugdenken aan de grappige teksten die ik hier voorbij heb zien komen.

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Debke: Ja ik dacht ook wel dat ik zou gaan vloeken! Maar daar was ik te uitgeput voor haha.
    Maar mijn gyn was echt een lekkere kerel, nog heel jong, dus durfde ook niet ! hahaha

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha dat is altijd leuk meegenomen een mooie knul hahaha

17. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja idd haha das mooi meegenomen!
    Ik had ook een leuke man erbij hihi alleen moest die leren hechten!Dat was lekker charmant haha!

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik riep alleen maar IK MOET POEPEN!!!!!!! nee dat hoeft niet dat is je baby!! Niet!! IK MOET POEPEN!! Zo ging het een half uur door, was alleen tijdens de persweeen!

19. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Leuk topic dit!

Ik ben binnen 15 uur bevallen van een zoon van 4500 gram. 's Nachts om 1.30 braken de vliezen en om 3.00 kreeg ik weeen, heel keurig om de 3 a 4 minuten en goed te handelen.

Om 7.00 moesten we ons op het zh melden en totdat ik zo'n 7 cm had, ging het allemaal prima. Ons ziekenhuis was erg voorzienend voor de partners, zo bleek, ik lag vanaf 6 cm al mijn ingewanden uit te kosten zo ongeveer, maar manlief koos tijdens zijn lunch voor f#cking OSSENSTAARTSOEP. Dat was zo niet oke op dat moment....de schat!

Op het personeel niets aan te merken, alleen dat ze telkens mij opnieuw gingen toedeken na het toucheren, je ligt daar in je blote kont op zo'n matje omdat je vliezen al door zijn flink te lekken...en maar telkens weer zo'n kleed over je heen....'anders lag ik zo bloot' ...???

Ik had gezworen niet te schreeuwen, want ik vond dat altijd vreselijk bij de 'bevalling van sbs6'. Nu, heb ik me keurig aan gehouden,maar mijn bevalbuurvrouw ging tekeer kan ik je vertellen, dat ik op een gegeven moment (al waggelend) van bed ben geklommen op de tussendeur heb staan bonzen en heb geroepen: '' sorry hoor, kan het een beetje minder, ik kan me niet concentreren, ik probeer hier een kind op de wereld te zetten'. AHUM!

Na 1,5 uur persen is de vacuumgebruikt en daarvoor wordt je ingeknipt, niets van gevoeld hoor, van die knip, maar manlief zei: 'sohee, dat geluid, net of je in bevroren kipfilet knipt, kijk die bloedspetters!"

En toen ik mijn mannetje vasthad, zei ik, fullfront in de camera met de eerste beelden van ons kindje: ik ben giga ingescheurd of niet, kijk jij eens even!" Waarop de gyn van tussen mijn benen zegt: 'nee hoor, ik heb een knipJE gezet...' Jaja, knipJE met 16 hechtingen....! whatever, gezond kind en geen trauma aan de bevalling overgehouden...

iedereen veel plezier bij dit topic en succes bij de bevalling!

xMarilene

20. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    :D:D:D.....sommige reacties zijn echt om te gíeren! :D:D:D

Deel Deze Pagina