wat riep jij tijdens je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anne1985, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mij ook! :)

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) :) kennen jullie de film "the Excorsist" ? :) :)

ik kwam aardig in de buurt. :oops:

3. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hahaha....Och meiss...
    :)
    Wat zo'n bevalling al wel niet met je kan doen..
    Moet er wel een beetje om lachen..SORRY! :oops:

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    maakt niet uit, ik kan achteraf ook de humor er wel van inzien :)

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hahahahahahaha, nee toch? dat zal vast wel meevallen toch?

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hahahahahaha nee hoor hhahaaahahahaha

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    haha, ik lig helemaal dubbel hier!
    het duurt nog even voordat ik 'mag', dus géén idee hoe ik zal zijn.
    ik heb al heel wat nare, akelige, langdurige pijn gehad in mijn leven (helaas), dus heb nu zoiets van : die bevalling kan ik dus ook wel handelen. ;)
    ik zie wel. zal vriend wel even waarschuwen van tevoren, je weet nooit wat voor heks ik ineens word. :(

ik houd dit topic wel even in de gaten; vrolijkt mijn dag behoorlijk op, hahahahaha! :)

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

Haha wat leuk om te lezen al die verhalen!

Bij de eerste riep ik helemaal niks eigenlijk pas na 24uur werd ik na het ziekenhuis gebracht omdat meneer er niet uit wou. Ik moest bij de dokter in de auto en ik hing daar aan die dingen boven de deur waar je je aan vast kan houden.

Ik riep ineens; "IK VOEL HET HOOFDJE AL" zegt die HA doodleuk knijp maar dicht het mag er nog niet uit pas als we in het ziekenhuis zijn! Ik riep "JE KAN ME WAT MET JE DICHTKNIJPEN HET KIND WIL ERUIT!"

Bij de tweede werd ik ingeleid in het ziekenhuis de eerste 4cm nooit wat van vernomen. Zegt de zuster doodleuk, goh wat zit jij er makkelijk bij. Ik zeg jah ik voel nog niks. Ohh dan kunne we de vliezen wel doorbreken dan gaat het wat sneller. Nou dat heb ik geweten. Nadat me vliezen gebroken waren kreeg ik een vette weeenstorm van 1,5uur met persdrang! Die zuster zegt doodleuk "PROBEER IN JEZELF TE KEREN" Ik zeg; "MENS WEET JE WEL WAT EEN PIJN DIT DOET!
    IK MOET VERDORIE AL PERSEN HET KIND KOMT ERAAN! "Zegt de gyneacoloog doodleuk; JE MAG NIET PERSEN HOU HET MAAR IN TOT HET WEL ZOVER IS! ik was pisnijdig op die gyneacoloog op dat moment. Ik denk "wie denk je wel niet dat je bent!" JIJ ZAL NOOIT VOELEN HOE HET VOELT OM EEN KIND ECHT OP DE WERELD TE ZETTEN!" Zegt ie doodleuk ach ik ga even een blokje om kom straks wel weer trug. Ja ammehoela! Ik meepersen kon het echt niet meer houden, de zusters snel door de gangen heen, om hem weer op te halen, ze perst al ze perst al. Hij komt eraan, en zegt; EVEN WACHTEN MOET ALLES EVEN KLAARPAKKEN EN KIJKEN HOEVER JE BENT. Ik zeg; "JA DAAAAG HET KIND KOMT ERUIT DUS JE VANGT HET MAAR OP! En jahoor daar kwam me zoontje al. Hij stond er echt versteld van dat het zo snel allemaal gebeurde Ben met gel 1x ingeleid en meteen weeen en 1,5uur later was me mannetje eral!
    Nu ben ik 30 weken zwanger van de derde, zal mij benieuwen! hoop nu eens echt huis te blijven in me eigen omgeving en wereldje!

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    wat een lol heb ik hier om jullie!

ik was blijkbaar een engeltje tijdens mijn bevalling..

Ik zat wel ff in de douche tegen de pijn en toen wilde ik iets hebben om mijn armen op te leggen om op te steunen zeg maar, dus ik vroeg tijdens een zeer pijnlijke weeenstorm aan mijn man of hij beneden even een van die zwarte tafeltjes wilde halen.... vraagt hij: waarom, wat ga je daar mee doen? waarop ik schreeuwde WAT BOEIT DAT NOU HAAL VERDOMME DIE TAFEL! IK WIL DIE TAFEL NU!
    verer heb ik me netjes gedragen. al ben ik volgens mij wel een keer bijna in tranen uitgebarsten tijdens een wee van de pijn, voelde me zo zielig ;)
    en toen de vk er eindelijk was had ik al volledige ontsluiting plus al 15 minuten persdrang en ik riep tegen haar IK BEN BANG! IK BEN ZO BANG! (vind je het gek, ik heb het bijna zonder vk moeten doen) toen zei ze tegen me, neej joh, je doet het hardstikke goed! puf die weeen nog ff weg en dan leg ik alles klaar en dan mag je persen... ik weet wel wat ik op dat moment dacht: puf die weeen weg, verdorie dat lukt me echt niet hoor, weleens persweeen gehad? maar ik zei het niet en bleef de beschaafde ikke....

Toen onze dochter net geboren was was het eerste wat ik zei over haar : OH, Ze lijkt wel een CHINEESJE! whahaha!

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik ben heel braaf gebleven haha
    Enige wat ik zei was; Ik doe dit NOOOOOOIT meer en Ik kan niet meer
    Heb niet gescholden,geschreeuwd ofzo.
    Goed van mij he haha
    En dat ik het nooit meer doe neem ik terug want we willen dolgraag een 2e :)
    Mja dan roep ik het vast weer :)

11. teske

teske Lid

9 jul 2008
    81
    0
    0
    :) Man he.. Ik lach me plat hier!
    Ik ben bang dat ik iets minder beleefd was tijdens mijn bevalling:
    Na 3 uur persen kwamen ze erachter (!) dat het niet goed ging met de beeb. Dus werd de druk iets opgevoerd, en ik MOEST persen. Probeer dat eens als je pers weeen allang verdwenen zijn.. Dus ik heb iets geschreewd in de trant van :Haal dat k*t jong eruit! Toen probeerde ze een vacuumpomp aan te sluiten, en die zette ze niet op het hoofdje, maar op de rand van mijn baarmoeder mond. Erg pijnlijk.. Dus toen heb ik tegen de gyn geschreeuwd dat ik er helemaal klaar mee was.
    "ik doe niets meer", en ik heb vervolgens getracht mijn benen over elkaar te doen, zodat ze er niet meer bij konden..
    Vervolgens ging de gyn over de flos tegen mij dat ik g*dverdomme moest persen.
    Ik volledig geschokt door de interessante woordkeuze van deze arts, schreeuwde terug dat hij het g*dverdomme zelf maar moest doen! Ik zei: probeer jij eens een baby door het puntje van jouw eikel te persen, en dan praten we verder..
    Had hij nou gelijk verteld dat de baby inmiddels een hartstilstand had, dan had ik mijn grote bek gehouden en geperst.. Uiteindelijk is het met de baby nog goed gekomen hoor! Ik moest een spoed operatie ondergaan, omdat ze mijn baarmoedermond kapot gezogen hadden, en vervolgens de navelstreng van de placenta lostrokken en ik leeg liep zeg maar.. Tja en nu moet dit babytje ook daar geboren worden... :(

12. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Das een drama Teske! Gelukkig is met je baby alles goed gekomen (jij blijft wrsl. een trauma houden :( .)
    Ik had thuis een vervangende huisarts en die was vreselijk! Het persen lukte dus ook voor geen meter, maar ik bleef beleefd. Uiteindelijk mocht ik naar het ziekenhuis (gewoon in onze eigen auto) en onderweg daarnaar toe wilde mijn man stoppen voor een rood stoplicht en schreeuwde ik: "JOH IDIOOT; je gaat toch niet stoppen voor rood! Er komt toch geen auto aan op zondagochtend half 8" (het was op een soort polderweg). En hij luisterde ook nog (wel eerst goed gekeken hoor of er geen auto's aankwamen). Das eigenlijk het enige wat ik heb uitgeschreewd!

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

Oja het verhaal "IK DOE DIT NOOIT MEER" ken ik. Dat heb ik na beide bevallingen gezegd.

De gyneacoloog zei ook na de tweede tot de volgende keer. Ik zei "REKEN ER MAAR NIET OP!" Hij lachen dat zeggen ze allemaal maar ze komen allemaal wel weer trug. Ik zei "NOU MIJ ZIE JE DUS ECHT NIET MEER TRUG DIT NOOIT WEER!" en 6 maanden na de geboorte van de eerste riep ik alweer dat ik er een derde bij wou hahah...

14. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Meiden, ik lag me een breuk, heerlijk!

Ik 'mag' bijna weer, maar weet nog goed wat ik allemaal heb geroepen bij de eerste...

De eerste 11 uur ging het rustig naar 3 cm, vliezen gebroken en toen kwam de weeënstorm. Ik zei tegen de vk: JE MAG ECHT NIET WEG NU, maar omdat de eerste 11 uur zo 'langzaam' gingen, ging ze toch... 40 rampzalige min volgden (van 3 naar 9 cm) ik heb de douchekabine bijna omver getrokken. Manlief vroeg: schatje, wil je heel perongeluk ergens anders aan gaan hangen? Ik: HOU JE KOP...
    Toen ik in paniek raakte zei hij: je moet nu toch eigenlijk puffen? Ik: NOU IK HEB WEL FF WAT ANDERS AAN MIJN HOOFD. Ik heb vanuit mijn tenen gezegd: IK WIL NU LIEVER DOOD.
    Toen de vk kwam had ze de baarkruk niet mee, dus ik zeg: WAAR IS DIE KRUK? zij: ik de auto. WAAROM GA JE DIE DAN NIET HALEN? zij: omdat je nog niet mag persen. Ik: WAAR ZIJN JE AUTOSLEUTELS, DAN GAAT MIJN MAN HEM NU (!) WEL HALEN. Tijdens het persen (het laatste stukje op bed) zei de kraamhulp: ik zie het hoofdje al. Ik: U MOET GEEN DINGEN ZEGGEN DIE NIET WAAR ZIJN!

Ow...ik heb aan iedereen mijn excuses aangeboden, maar ze waren wel wat gewend zeiden ze :oops:

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Toen ik mocht persen zei ik meteen: DIT DOE IK NIET HOOR, WEET JE WEL HOE ZEER DAT DOET?!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha wat een verhalen :D
    Ik ben benieuwd hoe ik ben tijdens de bevalling, ik denk dat het wel meevalt zolang er niemand aan me zit.. Daar heb ik altijd een hekel aan als ik pijn heb.

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb bij de 4 meiden niks gezegd, ik was compleet stil.
    Bij mijn zoon heb ik de verpleegster verrot gescholden, dat ze op moest rotten met die hartslag banden pruttel, dat de baby het heus nog wel deed en dat het nu kwam en dat ik eens een vrouw heb zien bevallen op handen en knieeen op tv en dat ze met hun jatten van me af moesten blijven (zat verstijf op handen en knieen op het ziekenhuisbed na een hels autoritje met weeenstorm en móest omdraaien van ze, met persdrang, yeah right) hihihihi :oops:

18. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    geweldig leg helemaal dubbel van het lachen

ik zei alle bei me bevallingen IK MOET POEPEN

en toen ik het laatste randje moest wegpuffen op me zei zei ik tegen de verloskundige IK HOEF HET KIND NIET MEER :oops: :oops:

het moment dat ze op me buik lag zei ik tegen me dochter ik bedoelde het niet zo hoor mop mama had heel veel pijn

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hihi geweldig dit
    Ik heb alleen maar AUWWWWWWWWWWWWWWW en OEHHHHHHHHHHHH geroepen uhww herstel geschreeuwd en hard ook.

Toen ik onder de douche stond stonden mijn nagels in de voegen van te tegels.
    Ohwja ik heb ook een keer NEE gezegt toen mn man vroeg of zijn moeder moest komen,

Verder heb ik wat er om mij heen gebeurde niks van mee gekregen.
    Scheen ook af en toe te ademen dat mn man riep DEES HALLO.

NA anderhalf uur thuis persen moesten we naar het zkh in de auto, en mocht toen niet persen, wat een HEL zeg.

Eenmaal in het zkh had ik bijna gene kracht meer en toen een van de verpleegkundige zei van NU GA JE PERSEN, NIKS TE AUW, dat was het eninge wat tot me door drong en ben ik gaan persen.
    UIt eindelijk wel mat vacuum gehaald.

Achter af hoorde ik pas in welk zkh ik lag, en dat de kraamverzorgster bij ons thuis was en dat ze heel lief was. hihi

20. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als ik dit zo lees lijkt het me verstandig dat de dames die de eerste keer gaan bevallen NU stoppen met lezen. We zitten iedereen wel bang te maken met zijn allen zo....

Deel Deze Pagina