wat riep jij tijdens je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anne1985, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    oow leuk topic!

De bevalling van mijn dochtertje werd ingeleid. Toen de weeen goed op gang waren kwam ik er achter dat die krampjes en voorweeen van mij niet zoveel hadden voorgesteld. Toen ik na 8 uur weeen 2 cm verder was stelde de VK een ruggenprik voor. Wat was ik blij! Alleen moest ik er nog zeker 3 kwartier op wachten. Steeds als de VK of VP binnen kwam vroeg ik of ze er al aan kwamen. "bijna" was steeds het antwoord." Ik: "WAAROM SCHIETEN ZE NIET OP?" VK heel voorzichtig: "Tja...er liggen nog meer mensen in het ziekenhuis."

Tegen mijn man: "Rot op met die stomme kusjes." En tijdens het persen toen hij per ongeluk mijn been verkeerd vasthield: "HOU OP! IK SLA JE VOOR JE BEK!"
    en na elke perswee
    "IK KAN HET NIET!"
    de verpleegkundige, verloskundige en mijn man heel lief en vol geduld:
    "Je bent er bijna, echt waar."
    ik: "DAT ZEGGEN JULLIE DE HELE TIJD AL! HET PAST NIET EENS"

Toen ons meisje geboren was zeiden we steeds per ongeluk hij. Dat vond ik zo erg! Tijdens de zwangerschap zeiden we dat omdat we niet wisten of ze een jongen of meisje zou zijn.
    Oja, mijn man belde al heel snel mijn ouders op. Mijn moeder nam de telefoon op; ik huilend: "Mam met mij, het is er uit en het is een meisje. Het deed zon zeer!" Ze was zich rot geschrokken

2. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb helemaal niks gezegd en dat is maar goed ook...... achteraf bleek het raam open te staan en de buren vierden een verjaardag in de tuin.
    De buren hoorden uiteindelijk een baby huilen en hebben toen een sms gestuurd of dat ze een buurjongen of een buurmeisje hadden.

Groetjes Senna

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik heb er 45 uur over gedaan dus had alle tijd om dingen te roepen...maa reigenlijk nix ernstigs...."WATER, ik wil water drinken ennn een raketijsje!" verslaafd aan raketjes :eek:

4. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik heb na ongeveer 27 uur geroepen dat ik het niet meer zag zitten en dat ik het niet meer deed :) . Maar verder heb ik me voorbeeldig gedragen vooral tegenover vriendlief heb ik achteraf gehoord (was op den duur zo stoned als een garnaal dus heb niet alles meegekregen :) ).

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat zonde dat je alles niet bewust hebt meegemaakt zeg ik zou het voor geen goud willen missen maarja ik ga (aan wat ik hier lees) ook een stuk rustiger en nuchterder met een bevalling om... jemig ik met sommige opmerkingen zou ik me doodschamen achteraf, juist tegenover mijn man enzo...

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hahaha grappig allemaal.
    Ben benieuwd wat ik zal schreeuwen.

7. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    tijdens de persweén lag ik dus met 1 been op de kraamhulp en andere op de vk steunend.

ik Dus shit he ik heb krampen k*T zooi nee he niet weer!

Mijn vriend pakte mijn hoofd beet van achteren zodat ik kon steunen met mijn nek.

En hield me net te hoog beet dus eigenlijk hielp t niet eens waardoor ik me irriteerde van hem hoe hij me beet hield en zei: ja nou dit is ook geen goede hulp ik zei tog zo vast houden jeetje he kom jij maar hier liggen man.

haal je hand maar weg shiet zo ook niet op.
    niet 3 sec later vroeg ik hem om me weer te helpen met mijn nek :rolleyes:

ik vloekte ook van j#z#s he het brand man daar onder hehehee.

En puf niet zo mee man(mn vriend in min gezicht,)die ziel van de zenuwen niks kunnen eten,dus met honger en slechte adem werdt ik begeleid :p

Nu ga ik van tevoren zeggen wat eten,vergeet ik vast en zeker)

8. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Ik heb me volgens de berichten wel netjes gedragen.
    Na 17 uur kwam mijn man met de mededeling dattie het gehad had (achteraf wel logisch, hij heeft alleen maar kunnen zitten, z'n mond moeten houden en wachten). Dit schoot even verkeerd en heb hem vriendelijk verzocht te ruilen met me.
    Daarna heb ik aan de vk verteld dat ik enorm respect voor dr had, aangezien zij er 4 op de wereld heeft gezet.
    Toen we uiteindelijk in het ziekenhuis waren en de gynaecoloog kwam heb ik gezegd dat ik aan de volgende die kwam voelen entreegeld ging vragen.
    Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje, dus volgens mij heb ik me best wel redelijk gedragen :rolleyes:

9. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik heb helemaal niks raars geroepen :)

10. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

bij mijn bevalling heb ik niet geschreewd of geroepen enzo.

liefss(een stille)

@senna1979
    hihi wat een grappige reactie zeg de smsje ;) idd maar goed dat je niet geschreeuwd had

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Niks gezegd tot de persweeen kwamen toen heb ik alleen maar geroept ik moet poepen en dat ga ik ook doen (en ook gedaan ook een heleboel hahaha)

Liefs Bizzy

12. Tali23

Tali23 Actief lid

19 sep 2008
    299
    0
    0
    zorg
    zoetermeer
    hahahha je had nog gelijk ook! en dan zeggen ze op dat moment,...nee hoor je hebt persweeen.pfff je wist het wel beter ;)

13. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik heb me ook netjes gedragen tijdens de bevalling..
    heb wel tegen de vk geroepen dat ik moest scheiten...

toen ik persweeen kreeg heb ik mijn vriend verzocht de vk te bellen. toen hij haar aan de lijn kreeg bleek dat ze dubbel zaten en dus niet kon komen.
    hoor ik mijn vriend zeggen, we proberen nog wel even de weeen weg te puffen...waarop ik heel luid riep:
    DAT GAAN WE NIET! er moet NU iemand komen.
    dat hoorde ze natuurlijk en heeft een vervangend vk gebeld.
    het enige wat ik tussendoor zei was..wanneer komt dat mens nou toch.

toen de vk er eindelijk was en ging kijken hoe ver de ontsluiting was zei ze..ik zie zwart haar, waarop ik zei dat van mij of van de baby?

verder tijdens het persen niks geroepen of geschreeuwd..was echt met de bevalling bezig.

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Whahahaha :)

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    waarom zou je je schamen tegenover je man? Dat is toch wel de laatste waar je je voor zou moeten schamen :)

Ik vind deze topic echt heel leuk (sorry :D)

Ik kan me echt niet herinneren wat ik heb gezegd of geroepen.

maar wel heel vaak 'ik kan het niet' ' ik wil niet meer'
    En toen het hoofdje stond..oh my gosh wat een pijn deed dat zeg..toen zal ik wel zoiets hebben geroepen van 'het brand'!)

Tijdens het hechten heb ik me ook behoorlijk laten gaan..het deed zo'n pijn en ze zei steeds ja ik ben klaar nog even nog even. Maar het duurde uiteindelijk een uur. Ze hebben met echt met tig man moeten vasthouden. Het deed f*cking pijn en ik werd echt woest dat ze zei dat ze zo klaar zou zijn maar gewoon keihard stond te liegen :D

16. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Niet zo origineel, maar; "ik ga doooood!" en "ik ga kapot!"
    Maar wel leuk detail dat de oudere buurvrouw van drie verdiepingen onder ons, op kraamvisite, fijntjes opmerkte dat ze had gehoord wanneer het kindje zich had aangediend.... :oops:
    Schijnbaar wel erg hard geschreeuwd.

17. Wat een super topic,hahaha.

Ik werd boos op mijn vriend omdat hij steeds op de ctg zag dat er een wee aan kwam en zei dan...."jajaja dit is een heftige".Heel iritant.

Tijdens de weeen en de persweeen was ik vrij rustig en alleen geroepen "ik kan niet meer!"waarop ik in koor als antwoord kreeg"als je kan praten kan je ook puffen".

Na de geboorte van onze dochter moest ik nog hersteld worden en tjee wat deed dat pijn(sorry voor de mama's die nog moeten bevallen).Uit eindelijk hebben ze met 3 man zitten hechten en heb geroepen "dat ik dit wel oversloeg ,het was goed zo" en heb gesmeekt of ze wilde verdoven waarop ze zeiden dat dat al was gebeurd....heb geroepen "dat dat helemaal niet waar was,jullie liegen"
    Ze zeiden "mevrouw kijk maar naar uw kindje"....net of dat helpt,hihihi(bij mij niet)

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.092
    2.236
    113
    Brabant
    oja, ik heb ook nog "mn voeten, mn voeten, je vergeet mn voeten" geroepen. De vpk was even spullen aan het klaarleggen en ik kreeg een wee, ik wist niet wat ik zelf met mn voeten moest doen.

Verder heb ik ook geroepen dat ik echt geen weeënversterkers wilde, want dan ging het nog meer pijn doen! Ik was er echt niet mee bezig dat ik een kind ging krijgen, ik had alleen maar pijn en wilde dat het overging, dat die weeënversterkers me daarbij gingen helpen wilde ik niet geloven..
    En toen ik die spuit voor het verdoven voorbij zag komen wilde ik toch wel erg graag weten waar die voor was en of die hele lange naald wel echt nodig was...En toen riep ik"NEEEEE, niet inknippen" Waarop de juf zei dat dat wel moest omdat ik aan het inscheuren was.. Tja, kiezen of delen he?

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb me kapot gelachen! hihihi

nou ik heb niet echt iets geroepen...

heb de pijn weggeschreeuwd!
    en als me vriend zei ssttt de buren zei ik; hou gvd je verrekese kop dicht! ashole! {heb een bevalling gehad van 3 uur dus er was geen houden aan}

toen ik mocht persen vertikte ik dat half.
    ik perste een ieniemienie beetje daarna 1 keer flink en daarna niet meer.
    vk zei steeds; nog een hap je kan het... en ik zei heel relax; neuh hoor laat maar er komt vast nog een volgende! :oops:

vk zei opeens; anniek kijk eens dan zie het hoofdje ikzo; kijken? kijken? eruit met dat kind! dat brand man!

heb ook nog wel gevloekt...

20. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Heb alleen de weeen zitten puffen met mijn man en verpleegkundige. Heb niks geschreeuwd. :)

Deel Deze Pagina