Welk merk foundation?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik gebruik nu een half jaar foundation en sindsdien heb ik eigenlijk last van puistjes in m'n gezicht. Ik heb alle andere oorzaken al uitgesloten dus het moet hier haast wel van komen. (Gebruik het nu een week niet en merk al direct verbetering)
    Aangezien ik vind dat mijn gezicht er wel veel beter uitziet wanneer ik foundation gebruik, ben ik op zoek naar een andere goede foundation. Waar moet ik op letten? Zijn er bepaalde ingrediënten die ik moet vermijden? Ik heb nu trouwens de infaillable 24H van L'Oréal. De prijs maakt me niet zoveel uit, als hij maar goed is :D

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Je kunt ook een dagcreme gebruiken met een kleurtje.
    Dat sluit je porien niet zo af. Ik vind het er altijd frisser en natuurlijker uitzien dan een echte foundation

3. Triangel

Triangel Niet meer actief

Oriflame, al mijn make-up van dat merk..

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik gebruik het liefste foundation van Bourjois, of van Mac Cosmetics.
    Vind foundation wel altijd erg lastig, bij de Bijenkorf, Mac counter en Douglas (waar ze Mac verkopen) kun je een sample vragen. (En kunnen ze kijken welke kleur en soort het beste bij je huit past)

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik draag normaal alleen wat mascara maar met feestjes of als we uit(eten) gaan dan draag ik foundation van Mac.

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik gebruik de foundation mousse van essence. (Ja, gewoon van 't kruidvat) Die breng ik aan met een foundationkwast van ecotools, een heel dun laagje en dat ziet er heel natuurlijk uit. Voelt ook heel zacht aan en niet zwaar. En het dekt ook heel goed voor als je huid onrustig is. Ik heb niet veel puistjes maar wel een vlekkerige huid.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Veel geprobeerd, maar nu al tijden fan van de Superbalanced make up van Clinique.

Het is niet goedkoop, maar ik doe er ongeveer een half jaar mee bij bijna dagelijks gebruik. Wel even goed laten adviseren welke kleur je moet hebben....

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Foundation op minarele basis ? Sluit namelijk minder af.
    En altijd een creme onder je foundation gebruiken.

9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ojaaaaa clinique is ook erggggg fijn! Je hebt daar een anti-blemish versie van. Echt het proberen waard.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ik gebruik foundation van MAC

11. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hier ook fan van superbalanced van clinique. Ik heb sinds ik het gebruik geen last puistjes meer.

12. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik gebruik altijd Clinique (even better)

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
  14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Toen ik nog foundation gebruikte was het die van max. Dan gebruikte ik een bakje water en zo'n make-up sponsje. Dan werd het niet te dik en mooi egaal. Ik kreeg er niet echt meer pukkels van, terwijl ik dat van andere foundations wel kreeg. Maar het is denk ik maar net waar jouw huid tegen kan.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik gebruik foundation van Shiseido , ik vind hem alleen erg duur (rond de 80! Euro koop alleen meestal in de aanbieding dus rond de 60). Doe er wel lang mee dat dan weer wel.

Veel merken geprobeerd maar kom steeds op dit merk terug. Chanel vind ik opzich ook oké.

16. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Wat ik mij afvraag, waarmee haal je je foundation 's avonds er weer af? Want de Infallible is een vrij houdbare foundation en als je deze er niet goed afhaalt, kan dat ook voor pukkeltjes zorgen. Ik heb dit ook vroeger heel lang gehad met de Estee Lauder double wear. Achteraf blijkt dat ik hem er gewoon nooit helemaal goed afhaalde. Ik gebruik daar nu de Biotherm biosource renew oil en sindsdien nergens meer last van, ondanks dat ik nog steeds de double wear gebruik. Ik zie echt letterlijk de foundation van m'n gezicht afkomen.

En het antwoord op je vraag is dus de Estee Lauder double wear ;) Met name omdat als je met een beautyblender aanbrengt hij er niet onnatuurlijk uitziet en lang blijft zitten. Ik heb geen zin om halverwege de dag mijn make up bij te moeten werken, en deze overleeft tenminste ook een regenbuitje.

Aegyo vindt dit leuk.
  17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou in ieder geval advies vragen bij verschillende winkels.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier ook minerale van creative cosmetics

19. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Bedankt voor alle reacties, daar kan ik wat mee, top!
    Ik gebruik wel goede reinigingsproducten dus daar ligt het niet aan (make- Up remover, reinigingsgel en tonic)
    Ik denk dat ik me inderdaad maar eens laat adviseren in de winkel. Ga dan nog 1 ander merk proberen en anders ga ik over op een dagcreme met een kleurtje, vind ik ook nog niet zo'n slecht idee :)

20. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Waar koop je deze?

Deel Deze Pagina