Ik maak voor de 2e keer erwtensoep en weer gaat het mis. De spliterwten blijven hard. De vorige keer niet laten weken dus ik dacht dat dat dit keer de oplossing zou zijn. Helaas, na 2 uur koken nog steeds hard Heeft iemand tips?
Volgens mij moet dat echt een nachtje weken, redelijk lang in ieder geval. Ik maar erwtensoep gewoon met diepvieserwten, veel simpeler
Als je een slowcooker hebt, kun je het de volgende keer daar in maken. Dan hoef je de erwten niet voor te weken en worden ze goed zacht.
Ohhhhh maar 2 uurtjes is hier pas het begin. Ik maak altijd een grote ketel maar is pas na een uur of 6 klaar. Het duurt uuuuuren.
Wat apart. Ik week nooit, ik knikker het gewoon in een pan en na een uur koken zijn ze dan echt wel zacht. Nog even door de staafmixer en klaar.
Een slowcooker, bij mn moeder stond hij ook uren op altijd maar met deze gasprijzen is dat niet grappig meer.
Die van Hak uit zo'n kartonnen doosje heb ik nu meestal. Ja vast, maar dit is stukken sneller En voor de smaak maakt het niks uit.
Ik week nooit. Ik gooi t in de slowcooker voor een paar uur. Maar ook in de pan nog nooit gehad dat het hard bleef.. dus sorry geen tips. (Maar wil wel zeggen dat je met diepvrieserweten een andere smaak krijgt, vind ik.. Dan heb je idd erwten soep en geen snert)
Wat staat er op de verpakking van de erwten? Bij mij zijn ze na een uur koken altijd wel zacht! Zijn ze misschien over de datum?
Nou dit inderdaad. Ik week ze nooit. Met een a twee uur zijn ze hier echt zacht, geen staafmixer nodig. Zou dus niet weten waar het aan ligt.
Laatste keer duurder het bij mij veel langer dan 2 uur. Ik had de moed al opgegeven en ineens waren ze zacht. Dus even volhouden
Die heb ik ook altijd. Ik week ze ook nooit, spoel ze alleen af. Ik maak erwtensoep altijd in de snelkookpan, gaat lekker snel