Menstruatie lichter na stoppen pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anoniempje87, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje87

Anoniempje87 Actief lid

25 jul 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn menstruatie veel lichter.. Ik verlies amper bloed en duurt slechts 3 a 4 dagen.. Soms hoef ik niet eens een tampon in, of is de tampon amper verzadigd na een hele dag dragen.
    Toen ik de pil nog slikte was ik 5 a 6 dagen ongesteld waarvan de eerste 3 toch best heftig. Ook had ik toen veel meer pijn.
    Is dit normaal?

2. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb precies het omgekeerde.
    Ben nu twee maanden gestopt met de pil, en mijn eerste menstruatie zonder de pil is veel heftiger dan toen ik de pil nog slikte

3. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ik had hetzelfde. Was met de pil 7 dagen ongesteld met veel pijn. Vroeger zonder pil ook enorm veel pijn en veel bloedverlies.

Nu 3-4 dagen (4e dag alleen bruinverlies in de ochtend) en had helemaal geen pijn. Merkte niet eens dat ik ongesteld was.

4. Daantje123

18 aug 2013
    12
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Anoniempje,

Ik heb precies hetzelfde. Nu, 1,5 jaar na het stoppen met de pil lijkt het weer wat normaler te worden.
    Ik had ook nagenoeg geen stolsels die 1,5 jaar maar ook dat komt nu weer wat terug.
    Of dat de innesteling oid beïnvloedt kan ik je helaas niet vertellen want wij hebben in die tijd maar een hele korte tijd geprobeerd om zwanger te worden, en daarna zijn we er weer mee gestopt omdat we gingen trouwen. (ik wilde niet met een dikke buk in de jurk)

En of het eigenlijk normaal is kan ik je ook niet vertellen maar ik denk dat het ook wel met ontpillen te maken heeft.

En anders kun je het navragen bij de huisarts, dat heb ik nooit gedaan omdat ik toch nog niet zwanger wilde worden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes!

5. Anoniempje87

Anoniempje87 Actief lid

25 jul 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hummeltje, jeej das vervelend zeg! Lekker een kruikje erop!

@ smeetje, hier precies hetzelfde verhaal? Ben toendertijd ook aan de pil begonnen vanwege de heftige menstruatiepijn. Vind het daarom zo raar dat ik er nu amper wat van merk..

@ daantje, misschien heeft het inderdaad met het ontpillen te maken.. Heb de pil ook altijd doorgeslikt dus mijn lichaam is extra van slag.. (In overleg met de arts hoor).

Hoop maar dat het niet mijn vruchtbaarheid belemmert..

6. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Ik heb twee dagen helder bloedverlies en 2 dagen bruinverlies. Eerder was ik een een week ongesteld.

7. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Ik herken dit helemaal!
    Ben ook maar 2 dagen echt ongesteld. Andere 2 a 3 dagen heel licht donkerbruin bloedverlies.Afgelopen maanden amper pijn gehad maar nu deze maand wel veel buikkrampen en pijn in onder rug.
    Ik vind het niet erg, voordat ik aan de pil ging had ik het veel erger!

8. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook exact hetzelfde. Ik was nooit heel erg ongesteld maar nu is het na 4 dagen echt klaar. Veel minder rood verlies en nagenoeg geen krampen oid. Wel vreemd dat ik nu geen stolsels verlies en tijdens de pil wel. Cyclus is hier nog wel onregelmatig.

9. Anoniempje87

Anoniempje87 Actief lid

25 jul 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stolsels verlies ik ook niet inderdaad nu jullie het zeggen.. Ik vind het maar vreemd haha.. Wel fijn om te zien dat meer vrouwen dit hebben!

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

ik heb ook hetzelfde
    alleen heb nu wel menstruatiepijn en toen ik de pil slikte niet..heb geen idee of dit normaal is dat vroeg ik me ook af

Deel Deze Pagina