Hallo dames, Misschien een aparte vraag, maar ik vraag me het volgende af. Ik heb best wel wat overgewicht en dit zit voornamelijk ook rond mijn buik. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger van ons 1e kindje en elke dag sta ik weer voor de spiegel om te kijken of mijn buik al wat ronder wordt. Nog geen verschil te zien en mijn buik voelt ook niet harder of strakker. Als ik het topic over zwangerschapsbuiken kijk, zie ik soms al hele mooie buikjes voorbij komen al vroeg in de zwangerschap. Ik vraag me alleen af of je bij vrouwen met overgewicht (voornamelijk buik) ook echt een zwangerschapsbuikje gaat zien met de tijd? Ben zo bang dat ik straks alleen maar dik lijk, haha. Zijn hier dames die ook overgewicht hadden/hebben en toch echt een mooi zwangerschapsbuikje hebben (gehad)?
Je gaat het wel zien maar niet zo mooi, snel en duidelijk als bij een slanke dame. Bij mij duurde het ook een hele tijd voor je wat zag ( ook aardig overgewicht) ik meen zo vanaf een week of 20 pas maar daarna was het wel duidelijk zichtbaar hoor.
Die ga je wel zien hoor Ligt er ook een beetje aan hoe je gaat dragen denk ik...kan me voorstellen dat als je in de breedte draagt dat je wel meer dik gaat lijken dan dat je naar voren of naar boven draagt. Met 12 weken is het trouwens logisch dat je nog weinig ziet omdat je baarmoeder net boven je schaambot uitkomt. Denk dat je pas echt moet gaan kijken als je baarmoeder rond je navel zit.
@ wodjeka; ja, snap idd dat het dan langer kan duren voor je het ziet. Als ik met 20 weken al een duidelijk buikje heb ben ik al blij @Adrianna; ja daar heb je ook gelijk in! Dat is sowieso nog even afwachten. Misschien wel ik dan ook te snel al wat zien! Haha.
Bij mijn eerste zwangerschap woog ik rond de 90 kg en zag ik zelf pas een klein buikje bij 25 weken, anderen konden het pas vanaf een week of 30 pas goed zien, buik is voor de rest nooit heel groot geweest. Nu bij de 2e zwangerschap 80kg en met 18 weken toch al wel een buik te zien. En nu bij 26 weken is mijn buik groter als dat hij tijdens de eerste zwangerschap is geweest.
Bij mijn eerste zwangerschap woog ik boven de 100 kilo en duurde het echt een tijdje voordat je het duidelijk begon te zien (voor een ander), meer dan 20 weken. Ikzelf merkte het natuurlijk wel. Maar uiteindelijk heb ik echt een hele mooie ronde buik gehad hoor! Zeker de laatste 10 weken.
Ik heb het oude 100+ buikfotos topic even voor je opgezocht 😉 http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/331963-buikfotos-100-dames-deel-2-a.html Topic is gesloten natuurlijk, maar je kunt er nog wel foto's kijken 😉
Mijn vriendin heeft best overgewicht en idd voornamelijk rond haar buik. Ze is nu 30wekeb zwanger van de 3e en net zoals bij de vorige zwangerschappen vind ik het geen overduidelijke zeangerschapsbuik. Ze heeft wel een buik zegmaar maar niet heel rond. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je het gaat dragen etc maar denk wel dat het langer duurt
Hier met 24 weken pas een klein buikje maar aan het einde wel een mooie buik vond ik zelf. Duurde alleen wel erg lang dus. Ik heb een foto toegevoegd van mijn buik met 35 weken. Ik woog toen 105 kilo.
Zelf geen overgewicht maar dit verhaal ken ik bij een vriendin van me. Ze heeft 1 kindje en pas tegen het einde (vanaf 32 weken?) kon je wel zien dat ze zwanger was, en dan nog lag het aan de kleding die ze aan had. Voor een vreemde zou het ook zo kunnen zijn dat die dacht dat ze nog wat was aangekomen. Was geen duidelijke zwangerschapsbuik.
Hier ervaring andersom, vriendin slank en pas na 30 weken te zien. Bij mij met overgewicht vanaf een week of 16 en daar kon je niet omheen, nooit geen twijfelaars gehad... Maar ben niet zo lang dus dat helpt misschien ook mee
Ik zelf heb behoorlijk overgewicht, ruim boven de 100 kilo! Ik heb even mijn buikshots voor je samen gevoegd in een collage zodat je kan zien dat er bij mij toch echt wel duidelijk een zwangerschapsbuik te zien is! En mensen ook echt vragen hoe lang ik nog moet ipv dat ze denken dat ik aanggekomen ben. Ben dan ook mega trots op m'n buik 💙! Gewoon even om te laten zien dat het dus wel kan
Bij dochter woog ik 155 kilo en geloof me je zag het echt wel bij 26 weken of zo. Bij zoon woog 91 kilo en die was helemaal bollie😀 Dit was met kerst 39 weken was ik
hier was ik ook erg bang voor, dat ik nooit (of pas heel laat) een mooie ronde buik zou krijgen. Ik heb rond de 20 weken echt een groeispurt gehad en vanaf zo'n 23 weken had ik echt een mooi rond buikje.
Iedereen bedankt voor de reacties! Stelt me aan de ene kant gerust dat er over het algemeen na ongeveer 20 weken zwangerschap toch wel een zwangerschapsbuikje zichtbaar wordt . Het ligt er dan ook aan hoe ik het ga dragen inderdaad, omdat het bij sommige vrouwen dus ook weer niet heel erg zichtbaar is.. Het is dus even afwachten..
Hoi hoi! Ik ben zelf 1,68 , heb me pas gewogen met 8 weken en woog toen 79 kilo. Ben nu 18 weken zwanger en ik heb al echt een buikje! Maak je maar geen zorgen. De meeste vrouwen krijgen uit eindelijk wel een mooi buikje. Met of zonder buikvet !