Vandaag nog smorgens 2 stukjes kaas gegeten over de heledag ik heb haar soep aangeboden en heeft heel klein beetje gegeten, savonds rond 20.00 uur hupa alles eruit gegooid overgegeven... Ze wil maar niks eten en begint ook weinig te drinken..
Zonder eten is niet zo erg, is belangrijk dat ze blijven drinken. Als ze overgeven is kleine beetje over de dag verdeeld het beste om de maag rust te gunnen. Je zou morgen even ors kunnen halen, dat is tegen het uitdrogen Beterschap
belangrijk is om steeds kleine slokjes drinken aan te bieden, niet teveel in 1 keer want dat belast de maag teveel. eten is niet belangrijk op het moment, ze moet minimaal de helft van wat ze normaal drinkt per dag binnen krijgen. kijk ook goed of ze blijft plassen, dat ze je aankijkt als je haar roept en of ze geen koorts heeft want dan gaat het uitdrogen sneller. ik weet zo niet hoe oud ze is maar je zou morgen ORS kunnen halen en anders haar cola geven met suiker en zout, dit heeft hetzelfde effect als ORS en cola geeft de maag rust.
Idd eten is even niet zo belangrijk, ik zou morgenochtend even beginnen met water/thee en dan steeds kleine slokjes. Blijft dat erin kun je het langzaam opbouwen. Qua eten zou ik ook even rustig aan doen en zkr geen kaas geven want dat is vet maar bv een beschuitje,bisquitje of een cracker. Als dat soort dingen erin blijven kun je ipv avondeten een boterham geven. En dan zou ik de dag erna pas weer starten met gewoon eten. Beterschap voor je dochter!
Gisteren heeft ze smorgens echt niet veel kunnen eten klein plakje kaasje en smiddags had ik haar soep aangeboden paar hapjes dat its, en toen heb ik haar savonds even naar kennis gebracht om te oppassen zei had frietjes gebakken en mijn dochter van 2 jaar kreeg een bord vol frietjes ze vond het heerlijk. Nou om 20.00 uur waren we thuis ik heb haar in bed gedaan ze begon te huilen zoals altijd ik wilde haar drinken aanbieden en hups ze heeft alles overgegeven daarna heb ik haar slap thee gemaakt met mint helpt goed tegen de maagje en daarna is ze in slaap gevallen. Vandaag boterham paar stukjes gegeten smorgens en met mij samen ook nog gegeten niet veel maar beter dan niks, en thee heeft ze ook beetje gedronken. Ik ben bang dat ze weer gaat overgeven, ze is heel levendig speelt met haar karretje rent op en neer met de karretje. Heeft nog op pc smakelijk eten liedjes gekeken en nu slaapt ze lekker. Maar ik hou haar in de gaten, ors heb ik in huis ik zal die eens ook proberen maar denk niet dat ze daarvan zal gaan houden...
Mijn dochtertje had al 2 dagen heel weinig overgegeven dus ik dacht dat het over was want verder was er geen symptomen, en mijn kennis had frietjes gemaakt ik had haast ik moest zelf bij de huisartspost zijn ben vertrokken en intussen heeft ze frietjes gekregen en heeft alles opgegeten maar jammer genoeg alles er weer uit savonds..
tja dat was te verwachten. Sorry maar ik vind het totaal NIET gek dat ze moest spugen. Ze heeft 3 dagen overgegeven waarvan de laatste dag weinig en jij verwacht na amper een dag amper eten dat een maag die totaal overhoop is gegooid tegen vette frieten kan?
Tsja dat was dan te verwachten natuurlijk Gewoon even een dagje rustig aan doen, van een dag weinig/niets eten krijgen ze niets hoor des te sneller ben je ervan af.
Een kind dat last heeft van de maag of darmen kun je beter niks vets geven. Dus geen kaas, geen friet, geen worst. Liever ook helemaal geen zuivel (is erg zwaar om te verteren). Wat is dan wel fijn om te eten? Droge boterham, eventueel geroosterd. Wit is veel fijner voor een zere buik dan volkoren. Gaat dat goed, kun je er wat jam of appelstroop op doen. Beschuitje is ook goed, of wat rijst met bouillon. Misschien een (geraspte) appel, of wat banaan. Dochter hier heeft een paar uur lang vreselijk overgegeven. Daarna duurde het nog dagen voor haar buikje weer 'normaal' deed. Tot die tijd heb ik haar zo licht mogelijk verteerbaar eten gegeven. (was zelf ook niet lekker, en ik heb echt nog dagenlang enorme buikkrampen gehad als ik wat gegeten had; het viel al gauw helemaal verkeerd). Dus ook al geven ze niet meer over, die buik is echt nog wel een tijdje van streek. Hou het dus lekker rustig daarbinnen.
Ik heb boulion soep gemaakt paar slokjes en dat was het, hierbij heb ik aardappels gekookt en dat wil ze absuluut niet. Zij drinkt af en toe water maar gelukkig is ze actief heeft geen koortst tot nu toe we zullen afwachten...
Komt allemaal weer goed. De frietjes waren even te zwaar, kan me voorstellen dat je al lang blij was dat ze weer wat at. Goed dat ze wat water blijft drinken en actief is. Ze moet volgens onze HAP in ieder geval 1x per dag plassen of een plasluier hebben, heeft ze dat niet, dan kan ze uitgedroogd zijn. Beterschap ermee.