Owjee... nu er een fles is komen te vervallen, zal ons ventje toch iets anders er naast moeten drinken... Alleen... dit is nog geen succes. Ik ben dat helemaal niet gewend dat hij wat weigert, omdat met het eten alles er wel in gaat. Maar water en sap spuugt hij gewoon weer uit. Hoeveel vocht moet zo'n kleintje van [bijna] 8 maanden ongeveer binnen krijgen per dag? Aan flessen krijgt hij nu ongeveer 530 ml aan water. Dat is toch niet voldoende?
Dat is echt wel voldoende hoor. Ik neem aan dat hij ook groente en fruit krijgt? Daar zit ook vocht in en langzamerhand zal hij ook wat anders gaan drinken. Wel telkens blijven aanbieden, komt vanzelf!
Waarin geef je het andere drinken? Jamila wil namelijk ook niets anders drinken als het uit haar "melk fles met speen" komt. Als ik haar echter drinken geef uit een normale beker (oefen beker van Difrax) gaat het er echter gewoon in, nu begint zo ook langzaam het principe van een anti-lek beker te snappen en dit vind ik wel zo makkelijk voor in de auto als we op vakantie gaat. Verder wil ik haar zoveel mogelijk uit de "normale" beker laten drinken zodat we straks de tuitbeker niet hoefen af te leren. Wat hier ook altijd goed werkt is als ik een bekertje roosvicee oid maak en ik neem Jamila op schoot dat ik zelf uit deze beker ga drinken dan is ze extreem nieuwschierig en wil ook proefen vervolgens geef ik het aan haar en drinkt ze toch wel flinke slokken! Succes iniedergeval!
Hier hetzelfde probleem, Lisa wil dus nogsteeds echt nix anders dan dr melk drinken.En het maakt niet uit uit wat voor beker, heb er al 8 geprobeerd Het is dat ze savonds en snachts nog krijgt, anders zou ze maar op 300 cc vocht zitten. (excl. fruit/toetje..)
Hoi... groente en fruit krijgt hji voldoende, kijk... dat scheelt natuurlijk al een hoop. We hebben een tuitbeker, eigen melkfles en een andere fles aangeboden. Alle drie geen succes. Uit een beker drinken, lukt nog niet... Dan belandt er meer in zijn hals en in zijn nek, hihi... Wij doen het trouwens ook voor, maar dat lijkt alleen nog maar voor het eten te werken. Het gekke is [hebben we vanavond eens geprobeerd], van een lepeltje "drinkt" hij het wel! Nu vertel ik je... zijn mondje gaat er zelfs voor open. Snappen jullie het? Morgen eens venkelthee proberen of roosvicee... Ach, het komt ook vast wel vanzelf. Hij moet het gewoon leren... maar ik was bang dat hij te weinig vocht zou krijgen na het vervallen van een fles. Thanks voor jullie reacties
Nog even een updateje... Het gaat helemaal super! Ik had gewoon even geduld moet hebben... Na 3 dagen begon hij te drinken... Nu drinkt hij uitgeperst mandarijntje, water, kinderthee, roosvicee... gewoon uit een flesje
oh wat goed, dat is fijn om te horen toevallig deze vraag vandaag ook gesteld toen we bij de kinderarts waren vandaag ivm reflux. zoontje drinkt eigenlijk alleen zijn papfles 's ochtends en gedurende de dag af en toe wat slokjes water/diksap, maar zal hoogstens 30 cc zijn per dag. maar is okay volgens de kinderarts. in zijn voeding zit genoeg vocht en hij zal wel meer gaan drinken als hij er meer behoefte aan krijgt. maar we blijven het gewoon aanbieden.