Ik gebruik smeerkaas van la vache qui rit want daar zit weinig zout in. Lag een foldertje van op het kdv (die het zelf niet geven ) Heb ook vegetarische filet americain geprobeerd maar dat vond hij niet lekker. Avocado daarentegen is echt een succes. Peren/ appelstroop van zonnatura gaat er wel in maar hij trekt dan wel een bedenkelijk gezicht . Of gewoon een dun laagje boter.
mijn ventje krijgt alles op brood wat ik zelf ook eet eigenlijk.. Hier ook geen enkele allergie in de familie, en Collin vind alles lekker! Collin eet verder met alles met de pot mee (alleen frituur, pizza etc niet)
oeh!!! slechte moeders hier ok smeerworst is niet echt supergezond maar een enkel keertje ene sneetje dun besmeerd met smeerworst zullen ze niets van krijgen hoor. overdrijven is ook wat je lijkt wel een schooljuffrouw!
Oef, ik dacht al dat het aan mij lag!!! En oké, niet dat het CB altijd gelijk heeft (...), maar in het groei op boekje wordt als beleg geadviseerd: smeerkaas, leverpastei en appelstroop. Natuurlijk kan en mag er veel meer en zijn er vást ook gezondere dingen te bedenken, maar ach. Zó dramatisch is het ook allemaal niet.
nee dat vind ik nou ook hoor. als je zo moet gaan denken dan ook maar niet buiten lopen want oei daar zitten ook slechte dingen in de lucht bv. en zelfs in water zitten rare stoffen dus ik bedoel maar maar ach ieder zijn meug. blij dat ik dar een beetje relaxed over nadenk!
Vind je kindje leverpastei erg lekker dan kun je ook vegetarische variant kopen en dat zou je vaker in de week kunnen geven. Even een tipje tussen neus en lippen door
bedankt allemaal! Ik heb nu stroop van peer en appel van zonnatura gekocht en ga die eens proberen morgen.
wat doe ik bij mijn dochter op brood: boterhammenworst smeerworst smeerkaas soms appelstroop kaas kipfilet En dat was het eigelijk... ach ze eet nog maar een half boterhammetje per dag dus zo veel variatie vind ik nog niet belangrijk. Zoetigheid eten wij zelf nooit dus dat haal ik niet. Vind hartig beleg veel lekkerder!
waarom dan de vegatarische variant? Sorry, niet rot bedoeld maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van als niet vegatarisch bent???
Omdat daar geen vitamine a in zit, daar veel van zou dus slecht zijn en zou je als het goed is maar 2 keer per week een boterham met leverpastei mogen geven en met de vegetarische variant dus vaker. Kwam ook niet rot over hoor
o gelukkig maar... o ik dacht namelijk dat in die vegetarische variant aan vitimine a zat vandaar Lijkt die qua smaak op "echte" leverpastei dan?
Lijkt er precies op! Maar voor een kindje hoeft het volgens mij niet helemaal er op te lijken, die merken denk amper het verschil. Mijn dochter is gek van ook de vegetarische filet american en ik vind hem niet te hachelen haha.
Mijn jongste dochter ( 14 mnd) krijgt Philadelphia, jonge kaas, pindakaas of heel af en toe appelstroop. Mijn oudste dochter ( 4 jaar) eet heel slecht. Ze eet het liefst niets op brood, maar als we er toch iets "mogen" op doen van haar is het pindakaas of hazelnootpasta.
ok, ik zal het eens meenemen als ik in de super ben! Grappig, is jouw dochter vegetarisch? Mijn vriendin dr dochters zijn ook vegatarisch. Die lusten geen vlees. Vader eet wel vlees maar komt waarschijnlijk omdat ze dat tijdens zwangerschap/borstvoeding niet geleerd hebben. Als ze een potje met vlees kregen toen ze een baby waren dan moesten ze dat echt niet
Is denk alleen maar te koop bij de AH en ligt gewoon bij de leverworsten en verpakte beleg etc. Nee dochter en ik zijn moslim dus vandaar vegetarische beleg als ik geen worst heb gehaald bij de slager. Haha maar de dochters van jouw vriendin zijn uit hun zelf vegetariers? Hahaah grappig, mijn dochter moet niets hebben van hollandse pot zoals aardappelen, groente en vlees, denk dat ze het te veel heeft gehad in mijn zwangerschap, kon geen sausjes of pittig eten zien dus at elke dag netjes hollandse kost LOL.
Ik wil ook denk eerdaags pindakaas gaan proberen bij mijn dochter maar durf het toch steeds niet te geven, net zoals honing. Ze krijgt ook pas sinds enkele weken tarwepops met honing gepoft als tussendoortje maar gewoon zo een toetje met honing of thee durf ik niet. Want stel...........jaja ik zie spoken denk ik
Honing heb ik ook nog niet gedurfd, maar pindakaas heb ik op een gegeven moment (ik meen meet een maand of elf) een keer geprobeerd, ook omdat ze niet heel veel andere belegsoorten krijgt. En dat ging goed.