Wie heeft er ook een Beco Butterfly en kan me helpen? Ik ben even aan het googlen en lees vaak de opmerking dat je hem wel eerst goed moet stellen. Dat begrijp ik, maar ik weet nu niet hoe dat precies moet. Of bepaalde banden bv juist losser of beter strakker kunnen worden afgesteld zeg maar. Wanneer ik mijn zoon van tien kilo draag heb ik eigenlijk al meteen erge pijn in mijn linkerschouder. Op rechts heb ik er helemaal geen erg in dat ik hem draag, maar links dus wel. Wanneer je je kind in de Beco draagt, voelt dat dan zwaar aan? Of zou dat niet moeten? Aan de bovenkant kun je de banden strakker of losser stellen. Dit vind ik lastig te doen als hij er eenmaal in zit, klopt dat? Dus stel ik hem van te voren zodat het in elk geval op gelijke hoogte zit. Maar hier dus de vraag, beter losser of beter strakker? En de strap die op je rug zit is ook in hoogte verstelbaar. Moet die boven, onder, of op je schouderbladen rusten? Wat doe jij?
Sorry, geen ervaring met de Beco. Staat je heupband wel strak genoeg afgesteld? Zit je zoontje diep genoeg? Zelf heb ik een wompat, en krijg last van mijn schouders, als mijn heupband niet strak genoeg staat, mijn zoontje daardoor niet diep genoeg zit. Ook heb ik schouderbanden zo staan, dat hij niet lekker achterover kan gaan "loungen" want dan voel ik het ook op mijn schouders
Euhmmm..... Hier ook n Beco maar niet dat probleem.... Gewoon om je middel strak en die bandjes onder de armpjes door ook strak ( en gelijkmatig ) aantrekken. Die andere bandjes heb ik ook op t strakst staan, maar wij hebben een minimeisje... Dat bandje tussen de schouderbladen/ op de borst gewoon vastmaken, die doen wij niet heel strak. Weet niet op welke hoogte die zit eigenlijk... Je moet ip het koppie kunnen kussen, zo hoog moet ie zitten ( en dan kun je tussendoor ook ff ruiken of kleintje nog lekker ruikt ). Ip voelt op de rug aan als een lichte rugzak, op de buik voelde ik m bijna niet.... Op YouTube zijn wel filmpjes te vinden over de Beco.... Succes en anders idd ff foto plaatsen....
Hier ook een beco, die vaak gebruikt wordt. Ik vond m even niet zo lekker zitten en toen bleek dat ik de bandjes onder de armpjes strakker moest aantrekken. Misschien is dat het probleem? Dat kun je het best doen met baby er in: zorgen dat het kontje lekker diep zit door de knieholtes wat op te lichten, rugpand omhoogsjorren zodat je de banden verder over je schouders naar achteren/beneden kunt doen en dat geeft dan de ruimte om de bandjes onder de armpjes van de baby aan te trekken. Op die manier komt de strap op je rug ook lager wat volgens mij het draagcomfort vergroot. Veel proberen en oefenen, gewoon met baby er in verstellen. Beetje blijven lopen en wiebelen zodat ie geduldig blijft. Het is voor mij een ideaal ding. Heb laatst mijn dochter van bijna twee er ook nog even in gehad. Draagt nog net fijn als mijn dochter van 6 maanden, al speelt dan het gewicht op een gegeven moment wel parten in de beenspieren, hihi
Hier ook een beco butterfly maar ook geen last met dragen gehad. Heb haar er nog in gehad toen ze 11 kg woog. Voelde er amper wat van. Maar zat er geen dvd me uitleg bij? Bij de mijne zat een handleiding met duidelijke uitleg en plaatjes en een dvd met hoe je hem om moet doen en afstellen.