ik heb in februari een miskraam gehad die niet zelf af kwam en daarna een curretage. Nu ben ik al weer zwanger en ik vind het zo eng. Ik heb veel klachten en toch vind ik het eng. als ik iets minder voel denk ik meteen o nee toch... wie maakt dit ook mee of heeft dit meegemaakt? wat geeft jou rust?
Ik heb een miskraam gehad in november met ook een curettage, helaas niet alles weg, dus in december nog een curettage. Nu weer zwanger. Misselijk, moe en alle bijbehorende klachten, minder erg als toen, maar toch... Ik heb vorige week met ruim 7 weken een echo mogen laten maken, we zagen een kloppend hartje, en toch nog niet echt gerust. Nu pas weer 4 mei voor een echo, dan 10 weken. Als het dan goed zit, zal ik wat geruster zijn, dan zit ik over de termijn heen van de miskraam. Probeer je rustig te houdem, maar ik weet het, het is o zo moeilijk. Probeer afleiding te zoeken, zodat de dagen sneller gaan. En probeer het niet je leven te gaan laten beheersen met zenuwen, stress etc. Dat is niet goed voor de zwangerschap. En leg je ongerustheid voor in het ziekenhuis of bij je verloskundige.. meer kun je, denk,ik, niet doen..behalve afwachten..
Ik had na mijn miskraam na 2 weken een eisprong en was meteen weer raak. Ik was ook heel erg onzeker, heb wel 20 testen gedaan. Ook na het zien van de 7 weken echo was ik niet gerust. Na de 12 weken was het iets minder maar ik bleef onzeker. EN bang dat ik het kindje weer niet mocht houden. Ik had de 20 weken echo in mijn hoofd met het id daarbij dat ik dan wel gerust zou zijn en genieten. Alles was goed maar ik bleef onzeker. Toen werd mijn dochter geboren met 27 weken en 2 dagen. Ik durfde eindelijk te genieten sinds 2 weken en toen werd ze geboren. Je moet proberen om over die onzekerheid heen te stappen want dat is echt niet goed voor je kindje. Je kindje kan door die stress niet goed gaan groeien of te vroeg op de wereld komen, zoals bij mij. Heb vertrouwen in jezelf en je kindje. Zoek afleiding miss wat met vriendinnen/familie afspreken of lekker babyshoppen . Genieten van het mooie weer en je buik. Bij je andere zoontjer ging het toch ook goed? Probeer daar aan te denken en misschien kan hij je wat afleiding geven. Ik hoop dat het je lukt! Groetjes
Ik snap je gevoel maar al te goed. Vorig jaar juli een miskraam gehad en 3 maanden later was ik weer zwanger. Ook deze zwangerschap ging helaas weer fout en eindigde in een curretage in december. Nu ben ik weer zwanger maar oh zo onzeker en bang dat het weer fout gaat. Ik heb zo af en toe wat bruinverlies en dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op. Morgen naar de gyn voor een echo, ik zou dan volgens m'n eigen berekeningen 6.6 weken zwanger zijn. Pfffff......Ben doodzenuwachtig joh!
In november heb ik ook een miskraam gehad, nu ben ik gelukkig weer zwanger, maar heb nergens last van. Doe regelmatig een test om te kijken of ik nog zwanger ben, ben alleen een beetje moe en moet af en toe wat kokhalzen voor de rest voel ik niets en dat maakt me super onzeker. Volgende week mag ik pas voor een vroege echo. Anders hadden we het ook al tegen iedereen verteld, maar ik wil eerst even de echo afwachten! Succes!!!
Dat onzekere zal er nog wel een tijd in blijven zitten. Ik ben dan 3 jaar na mn miskraam zwanger en heb ook continue de gedachte 'zal het wel goed gaan deze keer' Maar tot nu toe gaat alles perfect, rond 15weken moet ik naar de gyna om mn baarmoedermond na te laten kijken of dat misschien de oorzaak was van de vorige miskraam. Succes bij de gyn morgen Linda! Hoop dat je een mooi kindje ziet zitten wat nog een lange tijd veilig blijft zitten. Succes voor alle meiden! We krijgen gewoon hele mooie baby's straks! Daar gaan we gewoon vanuit!
Dankjewel Corina! Jij ook een spannende tijd voor de boeg dus met die echo in de 15e week. Wel fijn dat de gyn je zo goed in de gaten houdt. En ik geloof idd dat het niet uitmaakt wanneer je een mk hebt gehad, als je dat eenmaal hebt meegemaakt zul je nooit meer helemaal onbevangen die eerste weken van een zwangerschap doorkomen volgens mij. Mijn eerste mk was in maart 2007 en tijdens de zwangerschap van mijn zoontje (bijna een jaar later) was ik die eerste weken ook als de dood dat het weer fout zou gaan.
Klopt het maakt ook niet uit hoeveel tijd er tussen zit.. het zit gewoon zowiezo in je gedachte. Ik heb er nu wel een beter gevoel over hoor dan de vorige zwangerschap. Kindje zag er ook heel mooi en levendig uit nu. Vorige zwangerschap bewoog hij niet zoveel.
hier ook weer zwanger na 2 mk,en voel me ontzettend onzeker.donderdag heb ik mijn eerste echo,ik ben zo nerveus ,ik hoop dat alles goed is.ik heb mijn vorige mk gehad op 11 weken.,dus ik ben onzeker tot na 12 weken allesinds.maar ook denk ik vaak,het kan toch niet blijven misgaan.
Ik snap je gevoel heel goed! Voor deze zwangerschap is het bij mij ook 2 x misgegaan en 2 x een curretage gehad. De angst dat je volgende zwangerschap weer mis gaat is dan gewoon heftig aanwezig. Wat mij enige rust gaf was het idee dat ik er, hoe druk ik me ook maakte, geen enkele invloed had op het eventuele misgaan. Gek genoeg, gaf mij dat een beetje rust, maar de stress bleef hoor! Pas na 12 weken en 3 goede echo's kon ik me enigzins ontspannen en toen ik het begon te voelen was ik weer een stuk relaxter en kon ik gaan genieten. Het is gewoon heeeeel stressvol de eerste 3 maanden, zeker nadat je vorige ervaring. Probeer toch positief te blijven, ook al is het moeilijk, je hebt echt meer kans dat het goed gaat dan niet he? En van harte gefeliciteerd!!
ja ik weet het dat het meer goed zit dan fout gaat,maar toch denk ik daar aan ,ook omdat ik weinig misselijk ben en voor de rest weinig voel.dat het maar rap donderdag is dat ik meer weet. en trouwens ook van harte gefeliciteerd.
Hoi Hier ook een onzekere mama. ben in 4 maanden tijd drie keer zwanger en twee mk. Heb nu twee echo's gehad en alles is goed,ik begin nu een klein beetje de vertrouwen terug te krijgen aankomende vrijdag weer een echo. succes meisjes komt goed!! liefs rosa
hier nog een mama die zwanger is na een MK.. ik heb in februari een miskraam gehad met ruim 5 weken... meteen weer zwanger geraakt.. maar ben zo onzeker.. pfff.. ik heb ondertussen al 2 echo's gehad en krijg woensdag de 3e echo... allemaal uitwendig dus er was nog niet heel veel te zien.. alleen dat mijn baarmoeder goed groeit en dat de holte waar beebje in zit ook heel goed groeid.. als het goed is woensdag een echo met een kloppend hartje... en anders mag ik naar het ziekenhuis voor een inwendige echo voor mijn eigen gemoedsrust.. volgens de VK zit het allemaal wel goed... denk dat de onzekerheid de komende weken nog wel blijft... ik ken dit helemaal niet.. bij de zwangerschap van mijn dochter had ik dat helemaal niet en de vorige zwangerschap ook niet.. maar nu pffff. de dagen tot aan de echo lijken voorbij te kruipen... ik had wel een overduidelijke zwangerschapstest op 1 april... de vorige zwangerschap niet.. en ik heb nu ook kwaaltjes wat ik de vorige keer niet heb gehad..
jullie ook allemaal gefeliciteerd. Ik denk ook wel dat het heel lang onzeker blijft. nu loop ik nog de hele dag naar de wc om te kijken of er echt geen bloed komt. ook probeer ik steeds te voelen of ik nog wel kwaaltjes heb. ik heb er al best veel maar ben vooral erg moe. met de zwangerschap van mijn zoontje had ik zere borsten en bij mijn laatste zwangerschap niet dus daar let ik nu heel erg op. ben heel bang dat de kwaaltjes ineens verdwijnen en het niet goed gaat. maar ik heb me ook wel voorgenomen om te gaan genieten. ik heb er zo'n spijt van dat ik dat de vorige keer te weinig heb gedaan. Ik word er zo blij van om er van te genieten en alles wat ik nu geniet word me niet meer afgenomen. ik probeer me maar voor te houden dat in paniek raken als er echt is aan de hand is tijd genoeg is. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..