Wat smeren om striemen te voorkomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ineke1983, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Mijn arts zegt ook dat je er aanleg voorr kan hebben, maar een gehydrateerde huid (dus goed smeren en héél véél water drinken) zorgen ervoor dat je er minder krijgt (want een goed product dient wel dieper door) en ook dat ze mooier genezen...
    die van mijn zusje zijn bijna helemaal onzichtbaar geworden (heeft er 3, 1 voor elk kindje) en ze gebruikte Kneipp amandelbloesemolie

2. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik smeer niets en toch is er geen striem te bekennen. Ga alleen af en toe in een bad met wat badolie. Maar daar steekt mijn buik de meeste tijd bovenuit, dus of dat nou echt helpt...
    Ik drink wel veel, heb ik mijn hele zwangerschap (en daarvoor) gedaan, dus misschien is dat het.

Heb trouwens wel aanleg voor striemen. Toen ik in de pubertijd kwam en borsten kreeg, kwamen daar onmiddelijk striemen op.

3. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hier begonen met Zwitsal buikbalsem, en nu bio oil! Maar ik heb wel degelijk striemen. Maar ik maak mij er niet zo druk om. Ik smeer nu gewoon bio oil tot het op is, en dan gewoon weer lekkere boddy lotion!

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ben nu 39 weken en 3 dagen...nog geen een striem! waar ik heel blij mee ben...heb geen speciale creme gehaalt gewoon babyolie van de zwitsal!!:D

5. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    Ik gebruik olivia tegen zwangerschapsstriemen en het helpt ook bij de jeuk op de buik

6. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    Is idd ook genetisch bepaald
    bij mijn dochtertje had ik niks aleen links en rechts 3 streepjes op mn zij verder niks

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Inderdaad, kwestie van 'geluk' hebben :D, je houdt het echt niet tegen met een smeerseltje, wat ze ook beloven. Ik smeer iedere dag braaf met Zwitsal buik en borstencreme en tot nu toe nog geen enkele striem, maar ik geloof niet dat dat komt door het smeren......al doe ik het trouw :p. Het ruikt in ieder geval lekker!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hey Ineke! ;) Alles goed?

Ik mag ivm allergie geen amandelolie ed gebruiken. Dus had ik de buikbalsem van Zwitsal gehaald. Ruikt heerlijk en je hebt maar een heel klein beetje nodig. Heb in het begin vaak gesmeerd omdat m'n buik zo jeukte, maar nu niet meer, dus smeer ook niet meer zo vaak.

De beste remedie om te voorkomen is heel geleidelijk bijkomen. Ik heb het geluk tot nu toe enkel striemen op m'n benen te hebben (maar die heb ik tijdens de puberteit daar ook gehad toen m'n billen uitzetten). Maar in het gebruik van die smeermiddeltjes geloof ik dus niet echt ;)

9. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik ben al een paar weken aan het insmeren (althans mijn vriend want die vindt het leuk haha) met Weleda Zwangerschapsolie!
    Zo superlekker! Heb ook de baby-serie ervan:D

10. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik geloof wel in het smeren het gaat ook vooral om de beweging die je maakt tijdens het insmeren ook is het goed om je huid een beetje op te tillen het gaat erom dat het onderhuids bindweefsel rekbaar word.. ik smeer s'ochtends met zwitsal buiken creme en s 'avonds met olie. en ik heb nog geen striemen.

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Dames hoe kunnen jullie de huid een beetje tillen?

Mijn buik is echt strak en gespannen. Ik krijg geen velletjes gepakt hier.

Ik had al eens eerder in een tijdschriftje over deze massage techniek gelezen, maar het lukt me echt niet om een beetje huid te pakken!

12. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Ik heb Weleda zwangerschapsolie gebruikt vanaf week 5 en heb 0 striemen! Het helpt echt hoor! Je houdt je onderhuidsbindweefsel soepeler door 2 keer per dag te smeren.
    Ik bennu ook alweer begonnen.

succes!

Deel Deze Pagina