wat smeren op erg pijnlijke tepel?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb ook kloofjes gehad en gebruikte daar voor purelan 100. De pijn was aan het einde van de eerste dag na het beginnen met de zalf al een stuk minder! dus ik zou je dit zeker aanraden!

Ik heb tijdens de bvperiode van mijn eerste weleens met een tepelhoedje gevoed. Dat is igg wel minder pijnlijk! en als het je productie verminderd kan je na het voeden toch nog wat nakolven? Het klinkt als een flinke kloof die je hebt en ik had maar een heel kleintje en zat al bijna op mijn wang te bijten van de pijn... Dus het lijkt me wel belangrijk dat je tepel de tijd krijgt om goed te kunnen genezen. Tepelhoedjes zijn niet zo heel duur (7 euro?) , je kunt altijd kijken hoe het er mee gaat en of je kindje nog tevreden blijft.
    Hopelijk kan je snel weer gaan genieten van de bv!
    succes

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb veel zalfjes geprobeerd maar uiteindelijk blijkt Lansinoh hier toch het beste te helpen, het uitschreeuwen van de pijn is al een stuk verminderd ;) En die zalf hoef ik niet af te wassen vòòr de voeding.
    De compressen van bioclin ga ik zeker proberen in het vervolg, maar weet wel niet of ze die hier in België verkopen.
    Wel heb ik de indruk dat de koude een invloed heeft op het vormen van kloven, ik ben er nogal gevoelig aan, ook op de plooien van m'n vingers heb ik er last van.
    Alleszins, erg bedankt meiden voor jullie tips enzo!

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Mano dat scheelt dan weer, want ik weet nog dat ik echt met tranen in mijn ogen zat te voeden met die tepelkloof. Au au...
    overigens hoef je met het bioclinkompres het er voor de voeding ook niet af te wassen. Of het in Belgie te verkrijgen is durf ik niet te zeggen, maar als het met de lanisoh ook goed gaat....
    Succes en hopelijk snel weer pijnvrij voeden.

Deel Deze Pagina