Ik heb misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet het echt niet. Mijn zoontje loopt nu ongeveer anderhalve maand los. En ik wil nu graag echte schoentjes voor hem gaan kopen. Ik hoor veel mensen zeggen dat je schoenen met een dunne, flexibele zool moet kopen (bijv. Die van Shoesme). Maar is dat buiten dan niet heel koud, zo'n dun zooltje? Ik ben zo bang dat hij ijskoude voetjes krijgt buiten (met alle gevolgen van dien) en twijfel of ik niet beter schoenen kan kopen met een dikkere zool. Iemand raad? Alvast bedankt.
tsja dikkere zolen zijn warmer denk ik... maar ik zou toch voor de flex zooltjes gaan, zoiets Babyschoen - Babyproof Smart babyschoenen - Jongens het is voor de voeten gewoon het beste en dan misschien buiten maar wat meer tillen of in de wandelwagen en binnen veel lopen nu met de kou... ik vind goed leren lopen belangrijker dan koude voeten, dan maar in de wandelwagen. maar dat is een keuze die je zelf moet maken. los daarvan kon mijn zoontje toen hij net liep ook nog echt niet op dikke zolen lopen omdat hij zn voeten niet kon afwikkelen dan...
Bij schoenen voor kinderen is het belangrijk dat ze flexibel zijn zo dat ze het voetje kunnen afwikkelen van hiel naar teen, en dat gaat niet in een schoen met stugge zool. Als je schoentjes gaat kijken is het makkelijkst om te kijken of het schoentje geschikt is door de schoen te buigen gaat dat, dan is het schoentje geschikt gaat dat niet dan is de zool te stug. Maar het moet ook niet zo zijn dat je de schoen volledig kan dubbelvouwen dan is de zool te dun.
In winkel kunnen ze je beter advieseren. Mijn dochter kon al harde zool toen ze net liep omdar erg goede voet afwikkeling had. Was wel al maart dus ik koos voor deze Floor Flex Is niet erg dunne zool gewoon normaal. Hangt per model af Ferdi Flex Erna heb ik gewoon zulke zool gehad op advies van winkeliers: Siep Stoer De baby schoenen jij bedoeld die misschien die zijn indd niet handig. Maar als hij al 1.5 mnd loopt is niet geschikt voor hem. Eventueel dune wol sokken in.