Maar als je het te duur vindt, waarom biedt je dan??? Laat het dan liggen voor mensen die het niet te duur vinden! Echt zo irritant als mensen niets meer van zich laten horen!
Ja yoehoe! Nee heb ruk geslapen, en het is gewoon onzin dat je blij moet zijn met 50 euro voor een bank. Ja een oude rotbank, maar er zijn zat nog mooie banken op marktplaats, nog meer waard als een nieuwe bijvoorbeeld.
Dat vind jij, wie ben jij om te bepalen hoeveel een ander MOET bieden...tis marktplaats en tja daar wordt onderhandeld. Je hoeft het niet voor het bod te verkopen, maar tis wel het proberen waard. Tis en blijft 2de hands, bij de kringloop vragen ze dr ook niet veel meer voor.
En wanneer er in een advertentie staat, niet bieden onder de 50 euro (bijv) doe dat dan ook niet want dat is gewoon onnodig irritant.
ja of veel of what ever het gaat niet om het woordje iets te weinig.. Het gaat er om dat er hier respectloos op gereageerd word.
nou dat vind ik dus ook... als het er al lang opstaat , dan zegt dat ook wat over het product of dat het er miss juist te duur op staat. maar goed, laat maar! jullie snappen overduidelijk het principe van marktplaats niet...
tuurlijk wel, maar het is irritant dat jij al zeker denkt te weten dat je niet meer krijgt dan 50 euro voor een bank en dat al het marktplaatspubliek zo denkt... niet alles wat tweedehands is is oud, vies, of verwaarloosd.. zal anders eens een linkje zoeken.
Ik vind zo een biedingen ook irritant. Als ik iets zoek overleg ik altijd met mijn man wat ik zal bieden en hij zet ook altijd super laag in. Dat kan ik dan niet want als ik hetzelf zou verkopen wil ik er ook een leuk bedrag voo rkijegn.
Marktplaats.nl > Ikea Kramfors 3-zitsbank, donkerbruin leer - Huis en Inrichting - Banken | Bankstellen dit vind jij niet meer dan 50 euro waard bijv?
En wie bepaald de grens van een onrealistisch bod? Het bieden heeft niks met respect te maken, bied JIJ te laag dan krijg JIJ niet hetgeen je graag had willen hebben. Iedereen bepaald voor zichzelf wat hij iets waard vind. Vind je het niet meer waard dan bied je niet meer.
In dit geval hoef je niet te bieden geen 50 en ook geen 500 omdat de adverteerder verzoekt te bellen als je serieus interesse hebt....slecht voorbeeld dus, als je dan toch de teksten letterlijk wilt gaan interpreteren.
Overigens vind ik mensen die honderden euros betalden voor tweedehandse zitbanken via internet niet zo heel snugger hoor. Je kunt namelijk voor vergelijkbaar bedrag een compleet nieuwe bank kopen in de jaarlijkse uitverkoop van grote meubelzaken. Goossens heeft bijvoorbeed hier in de buurt hun hoofdmagazijn, en 2x per jaar wordt alles opgeruimd (uit alle winkels). Honderden banken en complete meubellijnen worden dan voor een prakkie verkocht. En dan heb je splinternieuwe showmodellen die max een half jaar in een winkel hebben gestaan. Wij hebben daar een massief houten (niet te tillen) kast gekocht voor 120. Oorspronkelijke prijs 999. En dan is het gewoon nieuw en niet tweedehands. Dus begrijp ik de mensen die bepaalde prijzen op internet belachelijk hoog vinden ook wel.
wat ik irritant vind aan mp is dat ze dan zetten bieden vanaf bijvoorbeeld 50 euro...dan bied ik er netjes 50 euro voor en dan krijg je een mailtje van ik wil er graag 80 voor hebben..ik bedoel zet dan gewoon je echte prijs neer... maar goed nog even over de banken...2e hands banken kunnen ook nog netjes er uitzien en er zijn er idd zat op mp die meer dan 50 euro waard zijn..
Ja maar ik vind het wel een beetje, ja zing het is, dom, stom, raar, gek, whatever, als iemand een (vanaf) prijs neerzet en je gaat er belachelijk ver zonder zitten. bied dan niet.