Wat sommige mensen al niet verzinnen....

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

En als de verkoper er al bij zet dat hij geen biedingen onder de 50 euro wil, beledig je hem niet door dat toch te doen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb het niet over het bieden, heb het over het waard zijn van iets.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar goed, denk toch niet dat we eruit komen.. denk idd dat je op zulke types gewoon maar niet moet reageren en direct het bod moet deleten en niet op zielige verhalen in moet gaan.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als er geen beginbod staat kan ik me voorstellen dat dat gebeurd inderdaad.

Maar als er een beginbod staat van 200 euro vind ik niet dat je het kunt maken om 50 euro te bieden. Dan is het hebben van een beginbod compleet nutteloos lijkt mij.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

hartstikke goed van je man! zo doe ik het dus ook...
    en weet je? zo doe ik het ook...
    en als ik het echt graag wil hebben ga ik ook wel hoger zitten...
    maar nee ik plaats nooit gelijk een hoog bod omdat de verkoper dat zou willen.
    tuurlijk iedereen wil de hoogste prijs..
    maar het is ook niet hoe je de verkoper kunt bespelen... en NEE daar doel ik dus niet op die zielige verhaaltjes.... over gehandicapte kids en over mn bijna overleden moeder bvb....
    want dat soort verhalen gebruik ik dus nooit!

6. adi

adi Niet meer actief

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind vaak ook wel dat mensen die iets verkopen er gelijk de hoofdprijs voor willen hebben hoor... iets wat bv 250 heeft gekost "ooit" kun je niet voor 100 verkopen vind ik... wees dan blij dat iemand het nog wil kopen anders had je het weg kunnen pleuren...

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jazekers , maar hij kan het wel waard zijn , maar de verkoper en bieder moet het er ook maar voor over hebben!

Zo heb ik een motor te koop staan op marktplaats...
    heel veel mensen zeggen , ja die is wel 1700 euro waard!
    er wordt niet meer geboden als 500 euro....
    dus kennelijk vinden veel mensen die motor niet meer waard als dat!
    ik heb die 500 euro geaccepteerd , want soms is het beter om je verlies te nemen en blij te zijn met wat je er maar voor kunt krijgen...
    ipv boos worden op zulke ''onzinnige biedingen'' en vervolgens dat ding niet snel kwijt te raken

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat vind ik ook, ikea banken hoef ik ook echt niet 2e hands, ook niet nieuw trouwens.

Maar goed, je hebt banken en banken natuurlijk.

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik denk dat jij het principe niet snapt ;) tuurlijk kun je onderhandelen, dat is marktplaats, maar het ligt er wel aan hoe je onderhandelt, zoals ik zei: 50 euro bieden voor iets waar 200 euro gevraagd wordt??? Onderhandelen is zeg maar: 170 bieden voor iets van 200 euro en vind je het niet waard zoek je verder.

Marktplaats is namelijk niet alleen troep, tweedehandse dingen ed. Hier worden ook huizen, auto's, vakantie's ed aangeboden.

11. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

De verkoper bepaalt wat een onrealistisch bod is door ermee in zee te gaan of niet.

Ik persoonlijk zou zulke types die in mijn ogen bewust onrealistisch bieden op mijn advertentie links laten liggen, want ik ervaar dat als respectloos en neem ze dan niet serieus.

Dat jij dat niet zo zou ervaren en totaal anders zou handelen als jij iets zou verkopen, is jouw goed recht :)

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tja...Marktplaats is geen rommelmarkt!
    In mijn ogen is het niet bedoeld om allemaal crap voor een dubbeltje aan de man te brengen.
    Als ik een beetje fatsoenlijke sofa wil hebben en ik heb maar 50 euro, denk ik dat ik liever wacht dan 150 euro onder iemands vraagprijs te gaan zitten.

Persoonlijk zou ik dat redelijk onrespectvol en irritant vinden als die bank van mij was. En wie ben ik om te bepalen wat te weinig is? Euh...de verkoper misschien? Die in eerste instantie het product heeft gekocht en betaald? En die perfect weet in wat voor staat het zich verkeert?

Marktplaats is voor mij iets waar ik 2dehand dingen in goede staat kan vinden, en voor mij hoeft dat dus niet per se voor maar een paar euro. Als ik maar een paar euro heb en ik heb koopdrang ga ik wel naar de kringloop voor wat eierdopjes.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Maar weet je wat het is? Die mensen die in jouw ogen een onrealistisch laag bod doen die jij weigerd durven je ook nog wel een onbeschoft mailtje te sturen, waar je de brutaliteit vandaan haalt om hun bod te verwijderen zonder aan te geven waarom. Terwijl er dan duidelijk in de advertentie staat dat mensen niet lager hoeven te bieden.

Ik denk dat door dat soort dingen de ergenissen extra worden aangewakkerd ;)

Evenals dat je een bieding krijgt waarop je reageerd, maar nooit meer wat hoort. Diegene kan toch de moeite nemen om even een mailtje terug te sturen dat hij/zij het ergens anders al gevonden heeft of het niet meer nodig heeft?

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    een heel andere kijk op onderhandelen!
    ben blij dat ik zelf altijd wel goed kan onderhandelen en veel spullen ver beneden de verkoopprijs kan afhalen!

dat voelt ook altijd wel weer leuk... en nee totaal niet respectloos....
    en het kan er nog zo mooi uit zien..... nog zo netjes zijn... of nog zo duur zijn geweest, voor mij blijft het 2e hands...
    en die startbiedingen die boeien me weinig , ik bied wat ik wil en wat ik denk dat iets waard is!

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Daar heeft iedereen dan weer een andere mening over.
    Jij denkt dat een bank op MP maar 50 euro waard is, terwijl de bank van TS voor 210 euro is verkocht. (wat naar alle waarschijnlijkheid veel realistischer is)

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tweedehands hoeft echt niet te betekenen dat het niets meer waard is (denk maar aan antiek... in principe is dat ook tweedehands...).
    Ik vind het ook echt niet erg om te onderhandelen, maar als iemand 200 euro vraagt en iemand anders biedt 50 euro is de kans niet zo groot dat je tot elkaar komt...

17. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, moet allemaal met een dubbeltje op de 1e rang ;)

18. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:Dhaha die vind ik leuk!!

19. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Die mailtjes zou ik zonder te reageren naar de prullenbak verplaatsen, juist omdat ze onbeschoft zijn en er duidelijk in de advertentie staat dat mensen niet lager hoeven te bieden. Lijkt me een duidelijk signaal naar hun toe :)

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heeey Bammetjebam, je bent vandaag uitgerekend! :D
    Gaat het allemaal goed??

Deel Deze Pagina