Hehe ja, ik voel nog niks behalve dat ze haar kontje zo nu en dan in m'n ribben duwt en dat ik ongeduldig raak
Haha spannend! Dat gevoel ken ik nog ja. Heel veel succes en geluk straks met je kleine meisje! *sorry, weer ontopic*
ehm... leven en laten leven? Ik kan in alle standpunten wel iets vinden waar ik achter sta, maar nee heb je .. ja kan je krijgen. Als je iets te duur vindt.. kan je lager bieden.. en als je dan niks meer terug hoort van de verkoper.. tja.. ik vind t aso.. maar goed.. t is wel duidelijk Je hebt standaard knoppen op MP, zodat je de reden van verwijderen kan aangeven. Maar om je er nou aan te ergeren en boos om te worden.. nah. dat vind ik lichtelijk overdreven. Is t te laag..verwijder t.. klaar.. Verhalen over zielige dode schoonmoeders waarvan de kanarie vorige week nog verongelukt is.. tja.,.. ook dat is aan de verkoper om te geloven of niet.. en om er dus wat mee te doen of niet. boze mailtjes terug sturen naar bieders met sarcastische teksten of zo iets vind ik ook niet netjes. Dan kan het wel zo zijn dat in jouw ogen de bieder ook niet netjes is omdat hij te laag biedt.. maar moet je dan op t zelfde niveau gaan zitten??
Ik ben het met de reactie in het begin van Ella ook niet eens zoals ze reageert maar ik kan wel haar standpunt begrijpen Alleen ik ben het er niet mee eens dat alles zo goedkoop mogelijk moet. Ik vind dat je naar het product moet kijken, wat is de staat ervan, hoe oud, merk van product enz.. Ikzelf heb 1x meubels op marktplaats gezet wij hadden ze nieuw gekocht met 3 jaar garantie voor 3300 euro! wat hadden wij een spijt pastte totaal niet bij ons en waren er echt ongelukkig mee. Toch na 9 maanden te koop gezet met garantie en aankoopbewijs enz... Wij wilden er liefst 1000 euro voor hebben maar is voor 950 verkocht wij blij en koopster ook blij. Vind dit dan wel een reeël bod. Maar voor bijv. Ikea meubels ga ik echt niet veel voor betalen.Omdat ik weet wat de kwaliteit is ervan enz..
helemaal mee eens... snap dat ts haar frustratie kwijt wil en hoop dat het gelukt is door een het van d'r af te schrijven in dit topic... lfs Hellen
Och een koper wil voor het laagste bedrag iets leuks op de kop tikken en een verkoper wil natuurlijk nog een leuk bedrag proberen te krijgen. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod denk ik. Ik heb voor mijn mooie zgan spullen ook echt nog mooie bedragen gevangen. Denk aan een easywalker duowagen, verkocht voor 350 euro en dat soort dingen zijn het ook gewoon waard en dat weet men. Toch proberen de kopers die de wagen uiteindelijk voor dat geld meenemen het toch eerst met een heel laag bod hoor. Ik sta ze dan altijd heel beleefd te woord. Net zoals met mijn nieuwe gazelle Bloom. Had ik acht weken in bezit, hooguit tien keer gebruikt. Compleet met nieuwe zitjes aangeboden. Nieuwprijs 1100 euro met factuur. Waren mensen die 500 euro boden terwijl er bieden vanaf 800 euro stond. Prima, ik vind het prettig om beleefd te blijven, vooral omdat de potentiele koper er toch tussen kan zitten. Als ik ze afsnauw wordt het zeker niks meer. Ik heb beleefd gezegd dat er fijne fietsen van enkele jaren oud op internet staan die zeker voor dat bedrag opgehaald kunnen worden. En dat ik die van mij niet voor dat bedrag weg doe. En dat ze altijd vrijblijvend kunnen komen kijken dat de fiets echt in nieuwe winkelstaat is. Heb hem uiteindelijk helemaal zonder assocoires voor 700 euro verkocht, maar had ook al mailtjes van eerdere 500 eurobieders die de fiets toch voor 775 incl. assocoires wilden hebben. Echter toen had ik hem al beloofd aan de bieder zonder assecoires. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms ook voor weinig probeer. Uiteindelijk is het wat een gek ervoor geeft. Zo heb ik wel eens leuke dingen op de kop getikt. Soms ook wel eens te duur iets betaald. Ach, dat is marktplaats.
Misschien ben ik nou gek, maar het is toch juist de lol van Marktplaats om te proberen iets voor zo min mogelijk geld te kopen? Je kan het altijd proberen en als iemand het bod te laag vindt, dan verwijdert ie het toch gewoon? Ik zou me daar dus echt niet aan kunnen ergeren hoor, dat is het hele idee van marktplaats
ik heb dat ook vaak gedaan als ik concertkaartjes verkocht, die waren al prijzig bij het officiele verkooppunt maar het waren ook nog eens hele goede zitplaatsen, en die zijn schaars bij een erg gewild concert. Dan mag ik er toch wel wat voor vragen ik heb toen duidelijk in mijn advertenties erbij gezet dat ik alle biedingen onder mijn vraagprijs zou verwijderen en mailtjes met te lage biedingen niet zou beantwoorden. en dan nog krijg je veel te lage biedingen en mailtjes met smeekbedes of het ajb niet voor minder mag.
Ik ben mijn frustratie inderdaad kwijt. Heb de spullen weten te verkopen voor een leuke prijs. Ik ben tevreden nu.
Ik probeer ook voor zo min mogelijk geld iets op de kop te tikken (nee niet met zielige verhalen) en voor zoveel mogelijk geld mijn eigen spullen te verkopen (en volgens mij wil iedereen dat op Marktplaats..). Als ik iets heel graag wil hebben, heb ik er meer voor over en als ik ergens graag vanaf wil neem ik met minder genoegen of ik geef het weg aan mensen die het goed kunnen gebruiken, daar heb ik dan een beter gevoel bij dan dat ik het voor een paar euro verkoop. Ik vind laag inzetten niet disrespectvol; de verkoper kan toch zelf bepalen om mijn bieding te verwijderen; ik begrijp het dan ook. Wil ik het echt graag hebben dan zal ik opnieuw bieden, maar dan hoger of de verkoper een mailtje sturen om te vragen hoe we naar elkaar toe kunnen komen wat prijs betreft. Zolang je netjes blijft is er niets aan de hand toch? Ik ben met het verkopen van concertkaartjes trouwens wel heel principieel: ik heb MS en moet regelmatig iets afzeggen, maar ik verkoop mijn concertkaartjes altijd tegen de prijs waar ik ze voor gekocht heb, want ik heb echt een spuughekel aan mensen die een bak geld willen verdienen aan uitverkochte concerten.
Ik wil niks zeggen hoor maar op marktplaats is het niet verboden om te bieden onder een vraag prijs Daarnaast wil ik nog even zeggen NEE heb je JA kan je krijgen