Ik ben verslaafd aan rommelmarkten en kringloopwinkels. In de zomerperiode bezoek ik minstens vier rommelmarkten per week en in de weekenden regelmatig een rondje kringloopwinkels in de provincie. Ik spaar dus ouwe zooi Ik ben altijd op zoek naar unieke spulletjes voor in huis en in de tuin. Veel antiek of brocante spullen. Ook veel vintage fashion of spullen met een verhaal.
Ik spaar ook hoofdzakelijk voor vakantie. Maar heb er 3,5 jaar geleden de babykamer van gekocht, vorig jaar mijn nieuwe bank. Nu ben ik weer aan het sparen voor de zomervakantie van volgend jaar.
Ik spaar vooral dekentjes. Plaids, kleden, kussenhoesjes. Als ik wat zie in de winkel en de stof eenmaal aanraak, gaat me hart sneller kloppen hihi. Ik heb er dan ook al best veel.
Gaaf!! Als ik het zie in de winkels vind ik het ook te gek. Wou gister bij de v&d bijna een te gekke mok kopen, maar vroeg mezelf af of ik het ook daadwerkelijk nodig had..
sinds kort pluszegels. Wil ze dan een jaar opsparen eens kijken wat voor bedrag we dan bij elkaar gespaard hebben hoeveel hebben jullie ongeveer in een jaar? ik doe niet alle boodschappen bij plus
Ik kom bij de AH nu op een boekje per maand, maar mijn opa en oma sparen mee voor mij en soms mijn moeder ook bijvoorbeeld. Bij AH krijg je voor iedere euro een koopzegel die 10 cent kost. 490 zegels is vol en dan krijg je 52 uitbetaald. Ik doe wel eigenlijk alle boodschappen bij AH. Laatst had ik mepal voorraadbussen nodig en die koop er dan ook bewust want dat levert zegels op.
plus zegels samen met me ouders. gaan er dan weekend van weg zegels vd bakker om voor een taart te sparen stempels chinees
Ik spaar deurkaarten (hotelsleutels) van de hotels waar ik geslapen heb. Heb al echt een prachtige verzameling van meer dan 40 kaarten, want we reizen graag en veel. Oh, en zegels van de AH. Iedereen die bij de AH boodschappen doet zou dat moeten doen.. Je bent namelijk een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet. Het is in feite niets anders dan een spaarrekening waar je 6% (!!) rente op krijgt. (je koopt voor 49 euro zegels en krijgt 52 euro terug) En 6% dat is tegenwoordig een unicum
Ik vind dat nog niet eens zo rendabel eerlijk gezegd bij de AH. Bij de plus is het bij iedere euro een zegel voor 2 cent. 200 zegels is je boekje vol. Dus vier euro en je krijgt er zes euro voor terug. 50% dus. Je kan ze ook inleveren dat je er contant geld voor krijgt. Maar goed on topic: - babyzegels - airmiles - pluspunten - eigenlijk alle slaarprogramma's van de winkels waar ik kom ook de tijdelijke. Ik spaar niet iets van postzegels of iets anders als verzameling.
Ik zal morgenavond wel even de hele collectie op de foto zetten, maar dit zijn alvast mijn nieuwste aanwinsten (gisteren gekocht )
IN het Arnhemse Openluchtmuseum heb je nu een expositie van 6 gespaarde dingen. Een megagrote vitrinen die de hele ruimte bekleed vol spaarpotten. Werkelijk je zult je ogen uitkijken!