Hoi, Mijn vriend en ik proberen al ruim 3 jaar zwanger te worden van een tweede kindje. Helaas zijn onze kansen daarop via IVF en ICSI erg klein geworden. Nu overwegen wij sterk eiceldonatie van een familielid. Ik probeer overal te achterhalen of we deze kosten van de donor kunnen verhalen op mijn zorgverzkeraar. Ik heb ze gebeld, maar zij geven aan van niet. Daarnaast geeft ook de zogverzekeraar van ons familelid aan het niet te zullen vergoeden. Ik kan me dit haast niet voorstellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit vond ik op freya.nl Kosten van de behandeling De eiceldonatiebehandeling wordt op rekening van de wensmoeder uitgevoerd en wordt vergoed als een IVFbehandeling door de ziektekostenverzekering van de wensmoeder. U dient dus bij deze verzekering na te gaan hoe de IVF-behandeling wordt vergoed. Omdat zorgverzekeraars niet altijd bekend zijn met de term eiceldonatie, is het handiger om het IVF-behandeling te noemen. Eicellen uit de eicelbank worden altijd d.m.v. ICSI bevrucht. Voor het gebruik van eicellen uit de eicelbank worden, naast de kosten van de ICSI-behandeling, extra kosten in rekening gebracht. Deze extra kosten vallen niet onder uw ziektekostenverzekering en zijn dus voor eigen rekening. De hoogte van deze extra kosten zijn op dit moment nog niet bekend. Lijkt mij dus dat je het vergoed krijgt mits je je pogingen niet al verbruikt hebt.
Super bedankt! Ik heb de term eiceldonatie laten vallen en daar zal wellicht het misverstand in zitten. Ik hoop het in ieder geval. Kan me echt niet voorstellen dat het niet vergoed zal worden. Ik heb nog pogingen over. Heb uiteindelijk maar 1 terugplaatsing gehad de afgelopen 3 jaar. Thanks again
Graag gedaan! Zal wel een heftig traject zijn.. Hou je er wel rekening mee dat een punctie ook als een poging telt?