Tel je zegeningen!! wat je wel allemaal hebt! een gezonde zoon,een lieve vriend! Een dak boven je hoofd,eten..etc!!een prachtige bakfiets!!
als het kan (dus uitgezonder de december maand) 500,00 Nu kan het nog en wil een flinke buffer achter mij hebben. Straks (als het lukt) zal dit niet meer gaan elke maand dus we nemen het er nu even van.
Hier nog een hoor. Wij leven van mijn man zijn inkomen met zijn 5en. Mensen vragen zich wel af hoe wij dat voorelkaar krijgen maar wij zijn helemaal niet "veeleisend".Wij genieten ook van het leven, tuurlijk zou ik weleens lekker op vakantie willen, of wat meer kleren in me kast willen. En vooral mijn kids wat meer geven kwa kleding en speelgoed, maar het kan helaas niet. En ik vind het ook niet erg wij kunnen onze kinderen enorm veel liefde geven en dat is iets onbetaalbaars.......Wij kunnen ook niet sparen, was het maar waar, dan had ik eens wat extra's achter de hand voor de kinderen maar helaas. Wij hebben hier ook niet veel nieuwe dingen in huis, ik schaam me er ook helemaal niet voor. Ik geniet lekker van me kinderen en mijn gezinnetje, onze tijd komt misschien nog wel eens!
ik kan sparen maar ik koop echt niet alles voor Luc hoor. Ik gebruik het liever om straks onvoorziene kosten te kunnen betalen. Ik koop ook wel eens iets tweedehands, echt niet alles nieuw. En als je niet kan sparen, dan kan het niet, klaar, dat wil niet zeggen dat je niet goed voor je kind bent. Hou je van je kind? heeft je kind te eten? Heeft je kind te drinken? Geef je je kind liefde? Als je op alle 4 de vragen Ja kan antwoorden , wat kan geld je dan een donder interesseren
je hebt gelijk.. En als je niet kan sparen, dan kan het niet, klaar, dat wil niet zeggen dat je niet goed voor je kind bent. Hou je van je kind? heeft je kind te eten? Heeft je kind te drinken? Geef je je kind liefde? Als je op alle 4 de vragen Ja kan antwoorden , wat kan geld je dan een donder interesseren ook een waarheid als een bus.. Ik ga nu dus ophouden me hierover op te winden. Wij kunnen nu niets sparen, en als ik straks weer werk hoop ik 100 euro over te houden per maand. zo antwoord op de vraag van ts.
maar slaapt hij er daarom minder goed in????? en er is toch niets mis mee om af en toe op marktplaats te snuffelen doe ik ook hoor!
Waar moesten de mensen vroeger wel niet van rond komen, en dan met vaak grote gezinnen. En wij hebben met 1 kind al schulden?! Of denken dat we geen tweede kunnen 'betalen' vind ik wel vreemd. (Niet te na gesproken de mensen die echt weinig geld hebben.) je kunt vaak zoveel meer als je wilt. Mijn man verdient modaal en ik niets, wonen mooi en hebben wat we willen. Maar niet overdreven veel en houden echt geld achter voor onverziene uitgaven.
En ook daar kan een hele goede reden voor zijn.... Stel je voor dat je je auto echt nodig hebt om te werken, en hij gaat stuk. Dan moet je toch een nieuwe. Als je dan geen geld hebt, dan heb je een probleem en moet je toch wat......
Op dit moment leven wij van ons spaargeld en in maart ga ik weer aan het werk. Ik hoop dan met strak leven dat we tussen de 100 en 200 euro kunnen sparen. Ik hoop dat we daar de wilskracht voor hebben want we hebben allebei nogal een gat in ons hand....
Ik vind het echt echt knap dat de meesten zoveel geld overhouden of sparen dat is bij ons gewoon echt niet mogelijk, moet ook zeggen dat wij dit jaar iedere maand wel een tegenvaller hadden waar door we dus iedere maand wel kosten moesten maken en dus geen geld over houden of konden sparen
Momenteel niks, omdat we iedere maand tekortkomen. Ik ben gestopt met baantje omdat ik geen tijd heb voor mijn studie. Ik moet wel iedere maand zoveel betalen voor collegeld en morgen weer dure studieboeken kopen. Ik wou dat ik eindelijk lekker kon werken en dan zou ik echt wel 1000 per maand willen sparen, dat zit er nu dus voorlopig niet in
het ligt er natuurlijk ook aan wat je vaste lasten zijn. Wij hebben expres ons huis gekocht op 1 loon, zo kunnen we mijn loon volledig sparen indien nodig.
Gemiddeld tussen de 225 en de 275 euro. We hebben maar 1 loon ( ben een bedrijf aan het opstarten ) dus nu gewoon minimaal. Maar hier geen gat in de hand. Ik kan juist erg goed sparen.
nu nog 250 per maand,maar vanaf januari ga ik weer gastouderen en dan wordt het minimaal 400 en ik hoop 500 per maand. iedereen doet het op zijn eigen manier !!!
Ik spaar niks, door een schuldregeling. Mijn vriend probeert zowiezo 200 euro per maand te sparen. Helaas is er afeglopen maanden altijd wel iets geweest waar hij het weer voor moet gebruiken, maar normaal dus 200 euro per maand.