Wat (speelgoed) meenemen in het vliegtuig??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Malu1234, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malu1234

Malu1234 Lid

17 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnenkort gaan we op vakantie met het vliegtuig. Wat doen jullie om je kindje (22 mnd) te vermaken in het vliegtuig? Watvoor speelgoed nemen jullie zoal mee?

Ben heel benieuwd naar de reacties.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het hangt er een beetje vanaf wat je kindje leuk vindt natuurlijk.

Eind vorig jaar hadden we voor mijn oudste zo'n magisch tekenbordje mee, een paar nieuwe boekjes en ik had een aantal filmpjes van Nijntje en Bumba op de tablet gezet.

Nu gaan we zaterdag weer, ik neem nu denk ik alleen de tablet mee en een boekje ofzo, onze oudste heeft nu ook een eigen stoel en er is een entertainment system in het vliegtuig dus denk dat ze zich wel kan vermaken.

Iets te eten is ook altijd een goede afleiding, rozijntjes tijdens opstijgen of landen omdat ze dan stil moeten zitten.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - daar heb ik ook al over na zitten denken, hier voor een bijna 4 jarige + 1,5 jarige.

Sowieso gaan voor beiden een magisch tekenbordje mee (10 bij 7,5 cm ofzo) . Voor de oudste gaat een flink voorleesboek mee, wat gelijk ook echt voor op de vakantie is.

Verder wilde ik de vingerpoppetjes (ikea) meenemen: Klein, licht en daar kunnen we wel wat 'theater' mee maken ;) ) .

Potloodjes en papier

Voldoende leuke kindermuziek op de telefoon

en, geen speelgoed, maar wel handig: Eten. Stukjes brood, mini soepstengeltjes, krentjes. Dat soort spul.

4. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Ons zoontje kijkt zijn ogen helemaal vierkant tijdens een vlucht. Het enige wat hij doet is op het tv schermpje kijken en met de afstandsbediening spelen. Laatste keer een heel koffertje vol speelgoed voor hem meegenomen maar hij heeft nergens mee gespeeld.

5. Malu1234

Malu1234 Lid

17 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n magisch tekenbord vind ik echt een super goed idee. Morgen gelijk even naar een speelgoed winkel!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben dus een kleintje en die kosten echt niets - en zo'n kleintje was hier echt al een groot succes. Dus doe niet te veel moeite om een groter ding te nemen ;) . 10 bij 15 bv is ook echt al groot genoeg :)

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Voor in het vliegtuig werkt bij ons het best een tablet met filmpjes of apps.
    Voor de vakantie gaan de stapelbekertjes van Ikea weer mee. Daar hebben ze vorig jaar ook heel veel mee gespeeld (op het strand, in bad, bij het zwembad).
    Mijn jongens zijn helemaal gek van auto's dus sowieso gaan er ook wat auto's mee.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hoe lang vliegen jullie dan gemiddeld?
    wij zitten er ana te denken in okt naar kanarische eilanden te gaan. maar das tussen de 4 en 5 uur vliegen. dit hebben we eeen keer eerder gedaan met onze toen alleen dochter van 1,5 en vonden het een ramp. ze had natuurlijk geen eigen stoel wat onze jongen nu wel zou hebben omdati e dan 3 is. ze wilde niet slapen niet spelen niet eten niks. de hele tijd hannesen over je heen.

op de trug weg heeft ze dus ff geslapen dmv zetpil maar toen lag ze ook helemaal over onze buurman heen (gelukkig was dit een hele vriendelijke man) hij had er geen problemen mee maar toch.....

onze dvd speler kunnen we opladen maar die houd het dan maar 2 uur vol. en dan???? tablet hebben we niet. tekenbord zijn ze snel mee klaar.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

@Mama Suus, wij gaan altijd naar Turkije, ongeveer 4 uur vliegen. Hebben we nu 3 keer gedaan met onze oudste en nu zaterdag gaan we voor het eerst met allebei de kinderen. Maar ik vond anderhalf ook echt wel een hele lastige leeftijd, dan zijn ze te oud om veel te slapen maar nog net te klein om echt goed af te kunnen leiden met speelgoed. Die vlucht was ook echt het vervelendst. Nu mijn dochtertje alweer wat ouder is zie ik niet erg op tegen de vlucht - ze heeft een eigen stoel, kan wat filmpjes kijken op de tablet of in het vliegtuig, even wat eten, door het gangpad wandelen (onder begeleiding!! heb een hekel aan kinderen die zomaar 'los' door het vliegtuig rennen), boekje lezen en dan zijn we er alweer bijna :) .

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    4 a 5 uur dat word het dan idd ook voor ons. mijn man ziet dus vooral heel erg op tegen de reis.
    ook omdat ons manneke mega druk kan doen . zo waren we laatst in cp en hij wask onstant verdwenen haha kon niet eens ff rustig bij de bingo zitten.
    nu ligt dat denk ik ook erg aan zijn leeftijd nu en dat ie van zijn slaapies af is ineens. en dus wat moeier is. okt is jah ook alweer een half jaar verder en hij is dan 3.

ga van de wk dus toch maar eens een reisburo opzoeken want op internet wordi k niet veel wijzer er is teveel keuze hahaha....

11. happy3

happy3 Niet meer actief

Wij vertrekken over 3 weken naar Egypte met eentje van 23 mnd.
    Eerst bijna 2 u in de wagen tot aan de luchthaven en dan nog 5.5u vliegen.
    Ik heb ook een magisch tekenbordje mee.
    En verder allemaal kleine cadeautjes ingepakt, kleurboek, poppetje, enz. Ik ben van plan telkens als ze met iets moe gespeeld is, haar een nieuw cadeautje te geven, is ze al even in de weer om het uit te pakken, ook een dvd speler met filmpjes van plop en bumba gaan mee.
    Mijn broer heeft dezelfde reis enkele weken geleden gemaakt met een 2.5 jarige, en de reis is zeer goed meegevallen voor hun. Alleen was sz vergeten de dvd speler te laden bij vertrek :$

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Misschien een draagbaar dvd spelertje? Ik denk dat dat hier wel goed zal bevallen van de zomer, kleine is dan 19 mnd. Verder een knuffeltje autotje en tekenspul denk ik.
    afgelopen zomer (was ie 7 mnd) hadden we een knuffeltje, knisperdoekje en zo'n knuffel met rammelaar/spiegeltje/ bijtring e.d.

Deel Deze Pagina