Heeii heeii heeft iemand een link naar een site met informatie of kan iemand het een beetje makkelijk uitleggen hoe ik moet tempen?? Mijn cyclus is nog aan het ontpillen, dus ik wilde gaan tempen om het in de gaten te houden, maar ik zou echt NIET weten hoe ik dat moet doen? Help!!....
Tempen is eigenlijk heel makkelijk. Je moet elke ochtend om dezelfde tijd (7 uur is ideaal) de wekker zetten en rectaal tempen met een thermometer, nog vóór het opstaan. Het eist wat discipline aangezien je ook in het weekend de wekker moet zetten, maar na het tempen kan je gewoon weer verder slapen. Het is belangrijk dat je elke dag op hetzelfde tijdstip tempt, omdat het anders niet betrouwbaar is i.v.m. temp. verschillen. Vervolgens hou je je temp. bij (kan in een schriftje of op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting). Als je temp. van de een op de andere dag 0,3 of meer graden stijgt t.o.v. de temp. ervoor, en het die waarde ook aanhoudt tot je ongesteld bent (meestal zo'n 14 dagen), heb je een eisprong (maar dit kan je dus pas achteraf zien).