Kamperen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Semmy1888, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    hoi, wij hebben een caravan gekocht en gaan voor het eerst naar een camping. Hebben jullie nog tips wat we echt mee moeten nemen.
    Kinderen zijn in de leeftijd van 0 naar 10, misschien daar ook tips voor wat voor hun onmisbaar is op een camping..
    Sorry ben een beetje blanco op dit gebied :oops:

2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Goede slaapzakken vind ik echt een must wil je het ‘s nachts niet koud krijgen.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat is een hele brede vraag ;)

Waar slapen ze? Oudste in tentje, jongste in de caravan?
    Ik neem het dekbed van thuis mee. Wij hebben ook matrassen erin. De kinderen slapen dus niet op de kussens van het zitje. Als ze in een tentje slapen denk dan aan extra handdoeken voor als de tent vochtig word en toch wat binnen druppelt en een goed zeil eronder wat de kou van de grond tegen houdt.

Neem 2 tafels mee. 1 voor het eten en drinken en de ander voor te spelen.
    Wij hebben er 3 want op 1 staat altijd de braadpan.

Radiootje mee of losse boxen voor aan de telefoon.

Spelletjes! Kaarten spel.

Speelgoed voor zandbak. Zeker een bal en badmintonrackets. Je ziet het en je wilt het ook ;)Bij mij dan :roflmao:

Grote jerrycan. Liefst 2. 1 voor in de caravan en de ander als extra of voor dingen zo af te spoelen.

En dan al het servies en handdoeken al goed inslaan. Ik heb dus echt alles erin. Neem niks mee van thuis. Het is een grote dure aanschaf maar dan hoef je niet alles eruit en erin te doen.

Valt me straks nog wel meer in denk ik :)

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Niet teveel! Denk aan het gewicht. Geen overbodige dingen. Geef elk knd een tas/mandje met wat ze mee mogen nemen aan speelgoed en koop wat buitenspeelgoed als scheppen en emmertjes, een klein badje van de action en een picknickkleed.

5. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Dank je voor jullie reacties. De oudste mag in een tent maar weet nog niet of hij dat wil. Er is ook ruimte in de caravan.
    Nemen jullie voor de kinderen ook een relax stoel mee? Of alleen voor jezelf..
    En hoeveel handdoeken nemen jullie pp mee?
    En een extra koelkast? Mijn man wilde er anders daar een kopen en dan daar laten.. maar ja is ook een beetje geld verspilling. We staan 2 weken op een camping.
    En gaan jullie veel uit eten? Of zelf koken, zo ja wat dan?
    Sorry ben echt een leek hierin ;)

6. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Er mag nog 300 kilo aan gewicht bij.. maar er moeten ook fietsen nog mee.
    Er gaat ook dakkoffer op de auto en kofferbak is nog vrij dus op zich is de ruimte geen punt denk ik

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is 6 en heeft een ogen stoel, dezelfde als wij. Wij hebben 4 handdoeken pp bij ons, maar wij gaan 5 weken weg en ik was dus tussendoor).
    Wij hebben een Mobicool extra voor in de zomer, in onze caravan zit een tafelmodel koelkast, dus groot genoeg voor drie, maar in de voortent hebben wij dan een Mobicool-koelkist voor drinken (en wijn en bier ;))

300 kilo gaat hard hoor, denk aan tafel(s), stoelen, kastje, beddengoed, evt koelkist, fietsen.... voortent, luifel!! En dan nog kleding, speelgoed en evt wat boodschapjes voor de eerste dagen.
    Idd is ruimte het probleem meestal niet.

Ik kook zelf, wij hebben een Cadac Safari Chef, maar met meer personen is een grote Skottel aan te raden. Ik heb 3 pitten in de caravan, maar met 30 graden buiten is in de caravan koken ook mijn hobby niet hoor.

Waar gaan jullie naartoe?

Deel Deze Pagina