hoe ben jij gwtrouwd?

Discussie in 'De lounge' gestart door joanita, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    meiden ik heb een vraagje,

wij trouwen as 15 december...

nu kun je trouwen in gemeenschap van goederen en nog iets anders...

kunnen jullie mij vertellen wat jullie hebben gedaan en waarom//????

ik hoor graag jullie reacties...

bedankt,

Joanita

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen... dit is de meest standaard trouwvorm..
    trouwen op huwelijkse voorwaarden (die andere wat jij bedoeld) wordt volgens mij meestal gedaan ivm eigen zaak .. hiervoor moet je ook alles nog laten vastleggen bij een notaris...

GEFELICITEERD met jullie voorgenomen huwelijk!
    geniet van de dag want voordat je het weet is het voorbij...

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, simpelweg omdat we geen enkele reden hadden om dat niet te doen! Geen eigen zaak, geen schulden, etc.

Alvast een hele fijne dag toegewenst!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan kiezen tussen gemeenschap van goederen of met huwelijkse voorwaarden. Als je niets regelt trouw je in gemeenschap van goederen en is alles van jullie allebei. Als je uit elkaar zou gaan, is het dus ook cd voor jou cd voor mij, alles is voor de helft van jou, geld, materiele dingen etc.

Als je een bedrijf hebt, of een van de 2 heeft veel meer geld/goederen als de andere zou je dit vast kunnen laten leggen, zodat er geregeld is dat de een niet met het geld van de ander er vandoor kan gaan, of als je zaak fout loopt, dat je niet je huis of prive auto kwijt bent.

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, we zijn beiden met "niets" op onze bankrekening getrouwd. De meubels zijn allemaal van mij maar ik woonde tenslotte al op mezelf. Het huis is van ons allebei. Wij hebben dus niets geregeld via notaris ofzo...

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Huwelijkse voorwaarden - idd inzake eigen zaak, maar dit is mijn tweede huwelijk en in mijn eerste was ik ook onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dat is een keuze geweest (die achteraf juist is geweest) ook omdat ik het prettiger vind om niet in oeverloze discussies te belanden over wat is van mij en wat is van jou mocht het fout gaan ...

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook in gemeenschap van goederen.. man had altijd gezegd dat mocht die trouwen, het op huwelijkse voorwaarden zou gebeuren, mede door ervaringen in zijn verleden.
    Maar hij heeft er voor gekozen om het in gemeenschap van goederen te doen.. wat van mij is is van hem en omgekeerd

7. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    kijk meiden die bedoelde ik dus...

dankje wel

Hier wordt het ook gemeenschap van goederen....

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wij zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden.
    dit destijds ivm mn man zn werk.

alvast van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
    Veel succes en plezier met alle voorbereidingen en een hele fijne en mooie dag toegewenst!

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Waarom, omdat 1 van ons uit een zeer welgesteld gezin komt. Mocht het ooit tot een scheiding komen, dan is dat financiële deel veilig gesteld. Zolang het goed gaat tussen ons (en dat is al 14 jaar zo, zie dat ook niet veranderen eerlijk gezegd) hebben we beiden profijt van dat geld.
    Als je beiden evenveel bezit, kun je net zo goed in gemeenschap van goederen trouwens. Hier zijn het o.a. meerdere huizen/erfenis waarop de ander geen recht heeft bij een scheiding, zo moet je het zien. Daarbij hebben we ook nog een bedrijf samen, alles ligt vast bij de notaris. Niet heel romantisch allemaal trouwens, dat je, nog voordat je gaat trouwen, moet vastleggen wat er gaat gebeuren als je gaat scheiden ;) maar goed, het is wel nodig haha.

Fijne dag gewenst trouwens, geniet ervan!!

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook in gemeenschap van goederen getrouwd..eigenlijk geen reden om het anders te doen. Hadden al veel gezamenlijk.

11. Within

Within Niet meer actief

Wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd. We hadden geen rede om het niet te doen!

Heb nu dan wel een eigen zaak maar daar bemoeit hij zich ook mee dus dat zit wel goed.

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    Gefeliciteerd alvast :D:D

Ook wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen :D

13. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gemeenschap van goederen.

14. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    meiden allemaal dankje wel voor jullie antwoorden....

super super super....

hier wordt het ook gemeenschap van goederen...

verder hopen dat alles rustig gaat verlopen....
    we houden het lekker klein heerlijk....

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook gemeenschap van goederen

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Een hele fijne dag gewenst!!!
    Wij ook in gemeenschap van goederen getrouwd, geen reden om dit anders te doen.

17. Samama

Samama Niet meer actief

Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd en wel omdat mijn man een eigen bedrijf heeft, en mocht dat failliet gaan ze geen aanspraak kunnen doen op mijn spullen.

18. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Als wij gaan trouwen zal het ook op huwelijkse voorwaarden zijn omdat mijn vriend privegeld heeft gebruikt om dit huis te kunnen kopen (hypotheek was net te laag).

19. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Gemeenschap van goederen. Was geen reden om dit te splitsen, kan me voorstellen dat je dit bij een eigen zaak wel doet, of bij heel veel schulden.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Voor de mensen die huwelijkse voorwaarden hebben/willen, hou wel rekening met de jaarlijkse/periodieke verrekening!!

Verdeling goederen bij een huwelijk op huwelijkse voorwaarden.

Als je dit niet bijhoudt en het komt tot een scheiding (je hoopt het niet, maar toch...) dan geeft het alsnog een hoop gedoe...

Deel Deze Pagina