Hoi, zit er aan te denken om me autootje in te ruilen tegen een brommer gebruik hem namelijk niet zo vaak en we hebben er nog 1. omdat ik toch wel mobiel wil zijn zat ik te denken aan een scooter maar hoe vervoer ik Teun hier op?..zijn er speciale kinderzitjes voor op brommers? Ik hoor het graag.. ook evt postitieve en negatieve reacties van diegene die het in gebruik hebben zijn welkom Bedankt Janette
hier in belgie mag je pas je kindje mee nemen op een brommer of scooter als het 3 jaar is weet niet vanaf hoe oud dat in nl is maar het lijkt me niet zo veilig.
Ik heb wel eens een scooter gezien met een speciaal kinderzitje hiervoor. Ze zijn dus (neem ik aan) wel te verkrijgen. Echter weet ik niet of ik hier wel voor zou kiezen, maar dat is een persoonlijke mening. Vind het toch iets te gevaarlijk. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd dit toegestaan is. Succes!
welke leeftijd? en zitten ze dan in een speciaal zitje? dat ze een helm opmoeten geen probleem...moet ik zelf ook
Fietsers en bromfietsers mogen slechts kinderen beneden acht jaren vervoeren indien zij zijn gezeten op een doelmatige en veilige zitplaats met voldoende steun voor rug, handen en voeten. Dus als ze jonger zijn dan 8 moet er een speciaal goedgekeurd zitje komen. Zijn te koop vanaf 179,95 bij de betere brommerzaken.
speciaal zitje is natuurlijk geen probleem.... maar heb zitten google maar kan het niet vinden heb je soms een link?
Je mag je kindje dus vervoeren in zo'n speciaal kinderzitje maar mij werd het afgeraden omdat ze natuurlijk ook een helm op moeten en die zijn ook erg zwaar net als die van ons en dat is niet goed voor die dunne nekjes.
Ja in België hier zijn een kinderzitjes te verkrijgen die wel zeer vijlig zijn hoor! Ik denk even vijlig als en fietsstoeltje! maar idd maar vanaf 3jaar te gebruiken. x
Ik zou het persoonlijk niet doen, lijkt me levensgevaarlijk (ik vind brommers sowieso erg gevaarlijk). Fietsen is veiliger én gezond (maar OT: ga eens langs bij een brommer/fietswinkel, daar kunnen ze je vast alles hierover vertellen. Wat betreft veiligheid zou je kunnen kijken op http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid ... nderen.htm ... al zie ik daar zo snel niets over brommers)