We willen eens rond gaan kijken voor een ander huis met meer ruimte buiten.Eigenlijk zijn we heel tevreden over ons huis nu maar er zit bijna geen tuin bij.Nu willen we eerst ons eigen huis gaan verkopen en dan verder kijken naa iets anders.Maar (lang leve funda) er staat niet zoveel te koop naar onze zin op dit moment(of ze vragen heel veel voor weing)' Vandaag is er een makelaar langs geweest voor een oriterend gesprek en die adviseerde ook eerst verkopen dan pas kopen.Maar wat als er iemand ons huis wil kopen en wij vinden niks naar onze zin?We hebben wel wat gezien maar daar moet alles aan gedaan worden(=4 muren en een dak) maar als het af is is het wel helemaal naar onze zin. Hoe hebben jullie dat gedaan??En hebben jullie nog tips waarmee we rekening moeten houden als we daadwerkelijk gaan verkopen?
Ik zou zeker niets kopen zonder dat je verkocht hebt. Ik ken zat mensen die met dubbele lasten zitten en das niet leuk... Anyway, als je verkoopt, moet je een datum opgeven wanneer de overdracht zou zijn, dan kun je bijvoorbeeld over 6 maand doen. Dan heb je 6 maand de tijd om iets te vinden en te kopen. Je kunt ook langer de tijd nemen, maar mensen die jouw huis kopen, willen misschien geen jaar wachten tot ze erin kunnen.
Wij zijn ook van plan om eerst te verkopen en dan te kopen wat naar ons zin is.. Tussentijd dat we niks kunnen vinden huren we gewoon
Dag Ilona, wij zitten in de situatie die je beschrijft. We hebben net ons appartement verkocht (overdracht voorjaar 2010, dus bewust ruim aangehouden) en zijn nu op zoek naar een eengezinswoning. We hadden één huis op het oog, was erg leuk, maar er moest best wel wat aan gebeuren en de mensen wilden maar heel iets zakken met hun (in onze ogen best hoge) vraagprijs. Die is het dus niet geworden. Nu zijn we verder op zoek, want we willen wel een huis waar we echt een langere periode in kunnen blijven wonen. We hebben dus een aantal bezichtigingen gepland en tja, jammer voor de mensen die er wonen, maar we zijn echt nog heel oriënterend bezig dus we brengen dan niet na een uur een bod uit. We vinden het best lastig, maar doordat we nog een paar maanden hebben, denken we dat het wel gaat lukken en anders hopen we tijdelijk een huurhuis te kunnen vinden. Ik ben in ieder geval heel blij dat we niet met dubbele lasten zitten waarvan het niet bekend is hoelang ze gaan duren.