Wij eten 's ochtends altijd aan tafel. ik dek het gewoon als we beneden zijn en niet de avond er voor al de hagelslag, vruchtenhagel, pasta etc staan in een bak en die zet ik in een keer op tafel, de borden, bestek en bekers zijn zo gepakt net zoals het vleeswaren boter brood crackers etc we zitten om half 8 aan tafel en iets voor 8 poetsen we de tanden en gaan we aankleden. om 8:15 zijn we klaar om naar school te gaan.
Hetzelfde. Als ik oudere kinderen heb lijkt het mij wel gezellig om in het weekend met zijn allen aan een gedekte tafel te eten.
Doordeweeks dek ik geen tafel voor het ontbijt. Ik vraag de kinderen wat ze op hun brood willen en dan maak ik dat in de keuken klaar. We eten het wel aan tafel op. Ze mogen doordeweeks kiezen uit worst, kaas, pindakaas, appelstroop, jam en vruchtenhagel. In het weekend mag er ook chocola op brood (pasta/hagelslag). Daarbij een beker optimel. Zelf ontbijt ik met yoghurt en cornflakes/muesli en een kop thee. Ze zouden van mij ook wel pap of yoghurt mogen en ook wel thee drinken, maar dat lusten ze allemaal niet.
Omdat ik al heel vroeg weg moet, pak ik wat nodig is. Dat is het beleg voor op het brood voor mee, bruine boterham met dun laagje rode pesto en gerookte kip. Verder staat er altijd boter, brood, hagelslag (voor mezelf) en chocopasta (voor man en dochter) op tafel. Dat eten we samen op (als we op werkdagen allemaal wakker zijn... In weekend bak ik vaak broodjes af, of hebben we verse broodjes. Beleg is meestal hetzelfde, moet mijn dag beginnen met hagelslag. Is die er niet, ga ik eerst naar de winkel .
Als mijn vriend werkt dan smeren we gewoon een boterham in de keuken en eten hem aan tafel op. in zijn weekend( is anders door ploegen) maken we de tafel wel op en dan soms ook wat luxer door middel van harde broodjes/croissant/broodjes en wat duurder beleg.
Wij ontbijten niet samen, kinderen pakken gewoon waar ze op dat moment trek in hebben en maken hun eigen ontbijt.