Wat staat er bij jullie op de spaarrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Haha dan zitten we goed :p al vind ik dat nog niet heel veel spaargeld trouwens

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik ben nu ook vooral de kinderspaarrekening aan het spekken...niet die voor hunzelf ( dat doen opa's oma's et cetera..) maar de rekening waarvan wij dingen voor doen voor hun.

De 50 euro extra die we straks krijgen van de Kinderblijslag voor de oudste ( ze wordt 6) gaat gelijk extra naar de spaarrekening.

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik schrik gewoon dat er zo weinig hier voldoende gespaard hebben...
    hoe komt dat vraag ik me af? er is toch wel een tijd geweest dat je nog geen kinderen had en pas een baan. toen kon je nog genoeg sparen...
    of is dat op gegaan aan het huis oid??
    wij kunnen nu niet zoveel sparen met 3 kids maar wij sparen dan wel de belastingteruggave enz,..
    ik wil gewoon niet in de schulden komen als er iets gebeurd...

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Voordat wij kinderen kregen hebben we idd gespaard, maar alles is opgegaan aan het huis en de kinderen.

Sparen is idd goed en leuk enzo, maar je moet het wel kunnen.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij hebben nooit gespaard en doen het nog niet. Alleen voor de kinderen. We hebben de jaren dat we samen waren heerlijk kunnen leven en kunnen doen wat we wilde. Dat kunnen we gelukkig nogsteeds. Daar hebben we geen spaargeld voor nodig.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hoe koop je dan een auto of zulke dure uitgaven?

vroeger waren we jong en onbezonnen en hebben we niet veel gepaard maar nu proberen we het toch wel lukt niet altijd voor verjaardag of andere dure rekeningen tussendoor

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Zo is het! Maar anders maak je de volgende keer een pol? Dan heb je ook een idee en meteen een overzicht en men kan anoniem stemmen.

Wij hebben erg veel op onze spaarrekening staan en ik moet zeggen, ik schaam me toch een beetje hiervoor als ik lees dat er best veel dames niks hebben... Gek he? Mäar goed, wij hebben in een goede tijd ons huis gekocht, laat aan kids begonnen (beide tot 25e thuis gewoond) en we doen eigenlijk nooit gekke dingen. Dus zo is het bij ons steeds meer geworden.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dat is ook best een andere situatie. Ik ben nu 25 en heb 2 kinderen. Ik woonde al op mijn 19de in een eigen huisje. Dus denk dat het daardoor ook komt dat er bij sommige zo'n verschil in zit.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Was misschien beter geweest maar geen idee hoe dat werkt haha

10. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Poeh wat hebben sommige mensen veel op hun spaarrekening staan!
    Ik vind dat super knap.
    Ik moet zeggen dat wij dat niet hebben, heb sinds december voor mezelf mijn uitgaven die ik doe voor elke maand begroot, zodat ik wel kan sparen, omdat er veel geld opging aan dingen die ik niet in de gaten had.
    We sparen wel al vanaf de geboorte voor de kinderen, voor eventueel studie of dergelijke.

En over 9 jaar is onze hypotheek afgelost , we betalen nu vrij veel maar als de kids gaan studeren dan hebben we wel veel minder maandlasten.

Als er hier iets kapot is vervangen we dit niet standaard. Zo is onze droger kapot gegaan een half jaar geleden en hebben we besloten om deze niet te vervangen.
    Onze vaatwasser begaf het ook vorige maand en we wassen met de hand af .
    Ik hecht meer waarde dat ik wel eens een dagje weg kan, of zoiets...
    Nu sparen we rond de 300.- per maand en kunnen we gewoon rond komen, niet heel luxe maar gewoon wat opletten...

Maar op onze spaarrekening is het niet heel veel soeps, 800.-
    Maar goed begin is gemaakt

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Haha, eeh, ik weet het zelf eigenlijk ook niet :)...nooit een pol gemaakt...

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij hadden vorig jaar zon 15.000 euro maar nu verbouwd, einde nog niet in zicht dus laatst tijdelijk 1000 euro en nu wordt het weer elke maand hoger.

Hier altijd gespaard allebei, met 23 getrouwd, eigen huis en 1 auto.

Vind het wel kortzichtig om tee zeggen: we kunnen doen wat we willen en hebben daarbij geen spaargeld nodig? Ik wil zoveel mogelijk acher de hand hebben en wel gewoon, maar zuinig leven. Bedoel, ik kan wel 100paar kleren betalen misschien, maar dat doe ik niet. Wibra is ook leuk voor kids. Gebruik mn geld liever beter.

tegenvaller met de auto gehad vorig jaar, paar 1000 lichter.. als je sparen kunt, doe dat dan, vind ik ;)

13. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ik ben best geshockeerd dit te lezen hoe veel mensen geen spaargeld hebben..
    Ik heb al in de stress gezeten om dadelijk minder te gaan werken en dan minder te kunnen sparen, krijg het spaans benauwd van..

Nu Sparen we tussen de 800 en de 1000 euro.. hebben net sinds juni ons huisje totaal opgeknapt en dit was rete duur! Gelukkig hebben we nog getal met 4 nullen over! En kunnen we er voor de eerste 10 jaar tegen aan omdat we alles nieuw hebben gemaakt en gekocht..

14. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    0,00 euro!
    Heb niet eens een spaarrekening, en mijn gewone rekening heeft netjes aan het eind van de maand ook de 0 bereikt.
    Ja ben er niet blij of trots op, maar financieel gezien valt er weinig te sparen nu.
    Ik zou het anders willen zien, maar zo liggen de feiten er nu eenmaal voor.

15. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    voor degenen die geen spaargeld hebben vraag ik me wel eens af hoe jullie dan tegenvallers opvangen.
    bv deze maand bij ons; auto apk en 2 nieuwe banden, 230euro.
    gootsteen zit verstopt en we krijgen die met geen mogelijkheid weer open dus moet iemand voor komen, ongeveer 100 euro. dat kunnen wij niet in een standaard maand missen. dat gaat dan van het spaargeld af. maar hoe doen jullie dat dan?

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou gewoon betalen?
    Dat mensen niet sparen betekend niet dat ze de apk niet kunnen betalen of een onverwachte rekening niet kunnen betalen.
    Daarbij kun je voor veel onverwachte rekeningen ( belastingdienst WOZ zorgverzekering netjes een regeling treffen hoor )
    Wij kunnen elk jaar de WOZ in een keer betalen alleen doen we dit nooit wij verspreiden hem over een aantal maanden.

Voor de klusjes hebben wij onze buurman die doet het voor een lekkere indische maaltijd:D

17. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    zo een buurman wil ik ook wel :)
    maar on topic wij zouden dat niet kunnen betalen die maand. we houden nu tussen de 70 en 40 euro over sinds we zijn verhuisd en als ik dan ineens 200 of meer moet betalen voor iets dan zou ik niet weten hoe ik dat moet doen als ik geen buffer zou hebben. je kan wel iets besparen op je boodschappen maar niet zo heel veel dat we dit zouden kunnen opvangen. we gaan dus nu maar hard sparen en hopen dat er niet al te veel kapot gaat de komende tijd.
    de tuin gaan we zelf opknappen maar dat kost ook nog behoorlijk wat, maar nu ligt er niks, ja een knollenveld en veel zwart zand.

18. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Wij sparen zo'n 200 per maand en sinds kort €25 voor de kleine maandelijks. We zouden makkelijk 700 kunnen sparen als we zouden willen. Ik heb een paard wat gemiddeld €500 kost (met alle kosten erbij geteld en gedeeld) maar goed dat is een keus die we gemaakt hebben en dat wil ik ook niet anders meer. Daarbij hebben wij ook bv. van die onnodige abo's op film1/sport1 en zo'n dingen waar we nog genoeg geld op kunnen besparen, dus dat zijn we nu ook goed aan't uitzoeken en dan kan dat 'extra' geld straks fijn op de spaarrekening, want die is momenteel ook magertjes, onder de 1000.. krijgen binnenkort wel leuke bonus van mijn man en vakantiegeld komt eraan enzo en daar sparen we dan ook een gedeelte weer van..

Maar wij vinden het ook echt niet prettig om zo weinig spaargeld te hebben. Ik snap niet dat sommige dat kunnen; 'we zien wel hoe we het oplossen als het zover is als er problemen zijn'.. pff zou het niet kunnen hoor. We hebben 2 auto's en die kunnen we bv echt niet meer missen ivm werk van beide en naar paard gaan enzo. Maar een grote beurt kost bv. al een hoop geld en als iets aan de auto kapot is kan dat zo 100en euro's gaan kosten.. Hoe wil je dat ophoesten als je geen reserves hebt? Afbetalingsregelingen treffen met instanties? Zo blijf je bezig.. Wij hebben rekeningen het liefst zo snel mogelijk afbetaald, dat we er vanaf zijn. Voor zover dat mogelijk is.. (als we een grote rekening van de belasting krijgen ofzo, doen we dat ook opdelen maar het liefst zo min mogelijk)

Sowieso zeker niet met 1 of meer kinderen.. Hoe wil je straks de school/opleiding bekostigen.. ben je zo 1000euro voor een schooljaar kwijt als ze eenmaal hun vervolgopleiding gaan doen en dan heb ik het over een standaard mbo opleiding, laat staan een hbo of uni.. en ook de middelbare school enzo kost al geld genoeg met boeken enzo..

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

ja je mag gezegend zijn dat je zoveel kunt sparen de meeste mensen verdienen net iets meer...

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb krap aan 800 euro inkomen..
    Er zijn altijd omstandigheden waardoor iemand niet kan sparen. Waarschijnlijk vinden die mensen, zoals ik, het helemaal niet fijn dat ze niet kunnen sparen maar is het even niet anders. Er komen vanzelf andere tijden.

Deel Deze Pagina