Ik ben altijd een beetje voorzichtig met sparen. Helemaal nu je alle berichten over de Euro leest. Wij hebben een behoorlijk bedrag maar we doen wel aan bankenspreiding. Mijn man heeft het al een een keer meegemaakt dat door de ineenstorting van het 'systeem' al het geld weg was. De pensioenen en het spaargeld. In 1 klap alles weg (begin jaren 90). Dus als 1 bank failliet gaat, dan hebben we nog het geld op de andere banken.
Je bent toch tot een bepaald bedrag verzekerd door de staat van het land waar je je spaargeld hebt staan?
Ja, dat weten we wel. Is meer een pschylogisch ding van mijn man. Bemoei me er verder niet mee. Het heeft er behoorlijk ingehakt bij mijn schoonfamilie.
Wij hebben er een leuk bedrag opstaan. Helaas word dat binnenkort deels geplunderd om de laatste dingen in onze nieuwe woning af te kunnen maken. Maar dat is dan wel weer waardevermeerdering voor de woning. Dus dat vind ik niet erg. Daarnaast hebben we nog een internetspaarrekening waar maandelijks een vast bedrag heen gaat, onze dochter heeft haar eigen (riante) spaarrekening waar ook maandelijks een vast bedrag heen gaat en extra word gestort door oma, overgrootopa/oma met verjaardagen, kerst, Sinterklaas. Voor de vakanties en extraatjes spaar ik de zegels van de AH. Als we dan een doel hebben ga ik met alle boekjes naar de winkel en laat het uitbetalen. Dat vind ik nog de leukste manier van sparen en ik denk op het moment ook vrij gunstig gezien de lage rentetarieven.