Wat staat er bij jullie op de spaarrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Tja die was zo oud dat we die maar hebben weggedaan ;) dus als deze het begeeft ( wat ik niet hoop is nog maar 3 jaar oud ) wil ik toch wel een nieuwe hihi

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar dan liggen je prioriteiten gewoon verkeerd denk ik.

Wij hebben een bepaald bedrag wat erop moet staan. En verhogen dit elk jaar om zo wat op te bouwen.
    Onze wasmachine is pas stuk gegaan en we waren blij dat er zo een nieuwe kon komen.

Mijn ouders hebben me altijd geleerd dat sparen erg belangrijk is. Ik zie t ook aan mn ouders, ze hebben altijd veel gespaard en hebben het erg ruim nu ze met pensioen zijn. In dezetijd dus super fijn.
    En zo kijken wij er ook tegen aan, voor de toekomst, een appeltje voor dedorst.:)

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh het is dat ik mijn andere tv gekregen heb anders had de beeldbuis gewoon nog gestaan net zolang tot hij écht niet meer aan zou gaan:D

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb geen werk meer en we hebben daarom alles opgepot. Laten we zeggen iets met vier nullen ;)
    Toen io nog werk had ook direct grotere uitgaven gedaan, zoals een nieuwe fiets etc. Het zal wel wennen worden nu ik moet nadenken over wat ik uitgeef....

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben vrijwel geen spaargeld, en ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken. We komen per maand prima rond, kunnen leuke dingen doen maar verder blijft er weinig over om dan te sparen.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Er staat genoeg op mijn spaarrekening, word zenuwachtig bij het idee 0,0 te hebben. Toen iknog alleen woonde was het niet prettig, wasmachine ging stuk en dan geen geld hebben om een nieuwe te kopen.
    Onverwachte rekeningen...ben blij dat ik zoniet meer hoef te leven.
    Zeker niet met ons koophuis en die kleine onderweg...
    Maar goed, ik ben ook mijn baan kwijt door die crisis en vanaf eind juni kom ik in de ww, dan komt er van sparen aan mijn kant helaas weinig terecht vrees ik....

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    nu niks meer, net verhuist.
    kinderen is een ander verhaal, die hebben meer dan ons :)
    zitten net een dikke week in dit huis dus komt wel weer.

8. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Bij ons is er ook meer dan genoeg spaargeld aanwezig. Hoeveel precies ga ik hier niet neerzetten, maar ook iets met 4 nullen. We hebben allebei een baan en kunnen makkelijk rondkomen in de maand. Ook is er voldoende geld om leuke dingen te doen, zoals uit eten, naar de bios etc.

We hoeven ons absoluut geen zorgen te maken wanneer iets in huis stuk gaat. Dat is wel een heel fijn gevoel, helemaal met een kleine op komst!

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb veel op de spaarrekening, helaas door mindere omstandigheden, namelijk een erfenis. Maar goed, het is een verademing om geen geldzorgen te hebben. Ik heb ook mindere tijden gehad toen ik net begon met werken, als alleenstaande. Nu woon ik in een afbetaald huis en werk vooral voor plezier.

10. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Wij hebben +- 15000 en daar heel blij mee. We zijn pas 22, een jaar geleden eigen huis gekocht, getrouwd afgelopen zomer en nu hebben we nog een lekker bedrag achter de hand. Voor als straks de kleine komt, maar ook voor jaarlijkse rekeningen zoals autoverzekering, autobelasting, noem maar op. Zou niet weten hoe we dit anders zouden moeten betalen.
    We leven ook alleen van ml zn loon tot nog toe. Om maar even te zeggen, hij verdiend tussen de 1600 en 1800 per maand waarvan we elke maand ongeveer 200-300 overhouden en dat op de spaarrekening zetten. Ben best blij dat we dit kunnen, en we komen echt niks te kort hoor, integendeel als het echt zou moeten, kunnen we best nog wel wat besparen.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, maar haal dat lichtelijk maar weg...:)

We hebben een gezamelijke spaarrekening waar een paar duizend euro opstaat. Het liefst heb ik daar 10 duizend op. Maar dat is een beetje te veel dromen. We zijn net verhuisd en hebben hier veel van gebruikt, en nu met een koophuis geven we het liever uit aan het huis dan op te potten.

Ik heb een spaarrekening voor mijn auto waar ik jaarlijks de apk enzo van btaal. (man heeft auto van werk) En voor Y. sparen we elke maand 17,50.

Niets te klagen dus, maar altijd t weinig als je wilt!:)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Wij hadden trouwens veel meer kunnen hebben maar we hebben twee keer wat pech gehad

1 keer ons huis voor minder verkocht en dus bij moeten leggen ( begin van de crisis) en een keer een auto gekocht die het na 2 maanden niet meer deed en we dus nog een keer 1 moesten kopen.

Grapje heeft ons toen 12.000 euro ongeveer gekost. Helaas.

13. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik spaar elke maand minimaal 50 euro, en doe ook elke maand minimaal 10 euro in de spaarpot van mijn zoontje.
    Als de spaarpot van mijn zoontje vol zit open ik een spaarrekening op zijn eigen naam en stort het bedrag daarop.

Op dit moment staat er nog maar 2 euro ofzo op omdat ik vorige maand een factuur kreeg van de belasting.

:)

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    :$ Das balen zeg! Daar zou ik een jaar van wakker kunnen liggen!

Toen wij ons huurhuis hadden spaarden we inderdaad veel meer. Nu met het koophuis vind ik het anders. Maarja, dat is mijn insteek.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Wij hebben ons huurhuis vorig jaar gekocht. Nu proberen we dit jaar zoveel mogelijk extra te sparen en dit aan het einde van het jaar te besteden aan het aflossen van het aflossingsvrije gedeelte.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Niets. Mag blij zijn als ik eind van de maand rond kom, laat staan dat ik iets kan sparen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij lossen elk jaar een deel van de hypotheek af, om onder de belastingvrije grens te blijven. Nu hebben we op dit moment niet echt een groot spaadoel. Hoewel, eind van dit jaar lossen we denk ik nog wel een keer een stuk af en dan gaan we daarna misschien eens sparen voor een nieuwe auto. Maar dan zijn we dus al een eind op weg. Sowieso houden we, ook na een grote aankoop, altijd een flinke buffer over. Dan sparen we liever wat langer door, zodat we ook nog een maand zonder loon lunnen overbrugge. Zelfs als in die maand ook nog de auto een dure reparatie zou moeten hebben, bijvoorbeeld.

Maar we geven ook wel geld uit hoor. Dat vind ik in deze tijd juist belangrijk. Niet dat we hele grote aankopen doen, want we hebben op het moment niks nodig. Maar ik koop wel gewoon schoenen of kleding als ik zin heb, we gaan eens eedagje weg enzovoorts.

Maar goed, wij hebben desijds een bewuste keuze gemaakt om minder hypotheek te nemen dan volgens veel banken best had gekund. Nu wonen we misschien niet zo groot als anders had gekund, maar wel 'financieel ontspannen'.

18. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    #158 evi83, 19 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2013
    Genoeg ;)

19. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Pffff... ik zou het niet fijn vinden om niets op m'n spaarrekening te hebben en dus niets achter de hand te hebben. Wat moet je dan als er onverwachte uitgaven zijn? Zelfs als je weinig over hebt is 25/50 euro per maand sparen misschien nog wel te doen en bouw je toch wát op...
    Bij het Nibud kun je, als ik het goed heb, via een tool berekenen hoeveel reserves je zou moeten hebben. Dat ligt per persoon weer anders i.v.m. koopwoning, auto etc. Hier trouwens rond de 4000... Wij sparen maandelijks 200 euro (automatische afschrijving!) en proberen als we het vakantiegeld/13e maand krijgen wat extra te sparen.

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    #160 september08, 19 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2013
    We sparen voor beide kinderen 60e per maand.
    Zelf sparen we ieder zo'n 200e per maand als het erop blijft.. ;)
    Op de spaarrekening staat genoeg ?!

Deel Deze Pagina