Net heerlijk thuis gegeten met schoonmoeder en zwager, vnvd met z'n 3tjes lekker asperges/ham/ei/botersaus met aardappel gratin. Morgen brunch ik bij m'n ouders en rij ik om 13.30 door naar m'n werk tot 23u, mijn man werkt tot 17u en haalt zoontje op bij mijn ouders en eet daar Chinees mee.
nou de laatste visite is net weg...we hadden hier gebruncht ik had het volgende gemaakt mini quiche lorraine, gevulde eitjes, wraps met zalm roomkaas en sla, wraps met kipfilet, wraps met truffelpasta rauwe ham pijnboompitjes en sla, visschotel (dus zalmsalade, tonijnsalde, makreel, ger zalm, paling) eiersalade, gevulde komkommertjes, verse jus en smoothie, roerei met champignons en lekkere broodjes en broodbeleg natuurlijk...was gezellig! geproost met een glaasje bubbels (ja ik had natuurlijk de 0% alcohol en de kids prinsessenchampagne) op de komst van de nieuwe telg. vanavond de planning om te gourmetten maar ik ben eigenlijk een soort van afgevuld!
zijn toch een hoop mensen die niet iets speciaals doen met pasen...is daar een reden voor? zomaar nieuwsgierigheid! kijk als de koran je bijbel is snap ik dat, maar als dat niet zo is, waarom dan niet iets extra's ? gewoon nieuwsgierigheid...
Hier gelovig en altijd geleerd dat het geen vreetfeest is, eten moet niet centraal staan anders leidt het van het echte onderwerp af. Dit is met Kerst net zo (hoewel ik daar vroeger best wel teleurgesteld om kon worden, al m'n klasgenootjes hele maaltijden en kwam ik "ja, wij aten kip met rijst")
Pasen vinden wij niet zo belangrijk straks als de kleine er is wil ik wel wat doen echt gericht op eitjes zoeken enz. Maar extra uitgebreid eten nee dat doen wij niet alleen met kerst eigenlijk en zelfs dan niet eens super uitgebreid. Pasen trekt me gewoon echt niet en ik snap nog steeds niet wat dat konijn ermee te maken heeft hihi
@kaala, aha, mijn dochter heeft een jongetje in haar klas die is jehova's getuige, dus moet idd ook traktaties ed overslaan, (ik vind het altijd een beetje sneu maar ja ben vervolgens ook niet zo opgevoed dus waarschijnlijk weet hij niet beter) Ik zie de feestdagen ook nietals vreetfeest, alleen vind ik het zo fijn om de familie weer bij elkaar te hebben en dus iets speciaals voor mijn familie te doen.... @wolfje, ja paaseitjes zoeken is ook leuk! en die paashaas is echt verzonnen....en eieren en een haas zijn natuurlijk ook al een vreemde combi...maar gezellig is het wel!
Vriendlief staat lekker pannenkoeken te bakken nu Heerlijk! Vanochtend lekkere verse jus en een Italiaanse bol met eisalade en bacon gehad. Waren gisteravond weggeweest, kleine was uit logeren dus hadden heerlijk even tijd voor onszelf. Heb dat extra's met pasen niet echt meegekregen vanuit huis en heb er zelf ook niks mee.
Ik ben geen Jehova getuige en mocht ook altijd m'n verjaardag enzo vieren hoor Maar de familie kwam wel gewoon langs en kookte soms wat extra's (konijn ofzo)
Misschien omdat er ook mensen zijn die niet geloven Wij eten zuurkool met worst. Ik weiger om met de gekte mee te doen en van Pasen een soort 2e Kerst te maken.. Hoezo moet er met "feestdagen" zo uitbundig ge(vr)geten worden? Ik snap dat echt niet hoor. Gezellig even naar familie toe is absoluut leuk, maar daar hoeft geen eten aan vast te hangen. Wij hadden vanmorgen wel een gezellig ontbijtje met z'n viertjes, maar gewoon met wat verschillende broodjes en verse jus de orange.. Maar ieder zijn meug, maakt verder ook niet uit. Alleen heeft Pasen voor ons geen extra betekenis, dus doen er verder ook niets mee...
Vandaag gebruncht bij mijn ouders met broer, zus en aanhang niet overdreven gevreten nee gelukkig en daar blijft het vandaag bij qua eten. Morgen brunchen met schoonfamilie. En zo ontzettend blij dat we eens niet verplicht heven te gourmetten !!