Plakfolie op salontafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Heeft iemand ervaring met plakfolie/decoratiefolie op een salontafel?

Door mijn vriend zijn onhandigheid is er nu een rode vlek in de witte tafel getrokken (die pas 3 maanden oud is :x) en zitten er enkele blaasje in de bovenste fineerlaag. De plek zal zo groot als een smartphone zijn (ik kan geen maten in centimeters schatten :)).

Aangezien de tafel dus pas nieuw is en ik niet voor niets bewust voor die tafel heb gekozen wil ik de plek weg werken zonder de tafel al te veel te verbouwen of beschadigen (zoals schuren en lakken bijvoorbeeld).
    Nu kwam ik op het idee om een gedeelte met plakfolie te doen maar ik weet niet of dit geschikt is voor een salontafel. Met een kleine van 2,5 die rond loopt moet het wel een beetje tegen een stootje kunnen.

Overigens, als iemand misschien nog een ander idee heeft om deze plek te verbergen zonder al te veel schade te maken dan hoor ik het graag.
    Ik heb er nu een dienblad met kaarsjes op staan maarja het is net op zo een plek waar ik dat niet zo leuk vind staan.

2. lemontree

lemontree Niet meer actief

Misschien je inboedel verzekeraar even bellen?

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Idd verzekering. Zoiets hoort bij de inboedelverzekering. Je hebt wel altijd een eigen risico, dacht 250 euro.

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties maar verzekering is voor ons geen optie. Helaas door veel pech hebben we de verzekeraar op korte tijd al te vaak moeten raadplegen waardoor een volgende schademelding consequenties kan hebben.

@bonnie1, je hebt niet standaard een eigen risico ;) dit verschilt van maatschappij tot maatschappij en dan ligt het er nog aan wat voor een polis is afgesloten.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik snap niet zo goed hoe plakfolie op je (houten?!) Salontafel wil plakken?!
    Die randjes blijven toch nooit mooi zitten?!

Ik zou toch kiezen voor opschuren en opnieuw lakken.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben plakfolie op de salontafel om dezelfde reden. Ziet er best mooi uit. Zal zo een foto maken.
    En kan tegen een stootje. Ideaal voor met kinderen.
    Geknoeid met drinken? Geen probleem:)

7. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad opnieuw lakken als dat mogelijk is.

Ben een poosje bij mensen over de vloer gekomen die hadden hun tafel blad tja hoe moet ik het noemen geplastificeerd bij de hoeken was het ook helemaal uitgescheurd zag er werkelijk waar niet uit.
    Dus aan zulke dingen zou ik persoonlijk niet beginnen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier de foto's

9. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Het is natuurlijk geen echt hout maar een fineerlaag.
    De folie komt ook niet tot aan de randen dus geen last van rafelende/scheurende randjes.

10. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op bovenstaande foto vind ik het inderdaad wel mooi!
    Bij de mensen waar ik kwam was het net of de tafel van de winkel afkwam en het beschermplastic er nog overheen zat heel apart en lelijk.

11. Sifra

Sifra Niet meer actief

Wij hebben witte kringen uit onze donkere salontafel ( ook fineer ) weg gekregen door er met warme/ hete lucht ( fohn oid ) op te blazen.
    Ooit die tip eens ergens gelezen en het werkt echt. Geen idee natuurlijk of dit ook een optie is voor de vlek in jullie witte tafel, maar misschien het proberen waard?

12. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik heb ook plakfolie op mijn tafel.
    Oudste heeft ee op zitten kleuren wat er onmogelijk af wil, dus toen folie er op en klaar!

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat is nu ook het voordeel van plakfolie. Wil je erop kleuren, verven, knoei je met drinken of zit je kleintje er kersen op te eten. Maakt niet uit. Je veegt het zo weg.
    Is er toch iets wat er niet af kan? Folie aftrekken en nieuwe erop doen :) maar tot nu toe is er nog niks geweest wat er niet af kan en het ziet er nog steeds uit alsof het nieuw is.

Deel Deze Pagina