Dat heb ik vaker bij haar recepten. Ik heb een aardappelpers besteld. Zodra die binnen is ga ik wat recepten proberen Ik koop ze vaak met kerst. Maar het zou heel leuk zijn om ze zelf te maken. Aanv: Ik heb trouwens geen hittebestendige spuitzak. Zou ik het lauw/warm met een stevige zak kunnen spuiten?
Nee, valt reuze mee. In principe is het alleen een kwestie van aardappelpuree maken. Daar gaat nog ei(geel) en roomboter doorheen en dan heb je een spuitzak nodig om toefjes op de bakplaat te spuiten.
Ik denk eigenlijk dat ik het in dit geval zelf verkloot heb Ik had ooit een staafmixer met aardappelpuree opzet. En die maakte fantastische puree (zacht en fluffy). Nu een andere staafmixer, ook met een accessoire die geschikt zou moeten zijn voor aardappelpuree, maar ik vond het qua structuur er toch niet zo goed uitkomen. Dus de volgende keer toch maar anders doen. Qua spuitzak denk ik dat lauwwarm prima moet kunnen.
Heerlijke Italiaanse bollen staan af te bakken voor de lunch zo. Ik wil die het allerliefste uithollen en dan terwijl ze nog warm zijn, vullen met Nutella.
Ik zal later laten weten of die pers zijn werk goed heeft gedaan. Ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt. Misschien brengt een staafmixer er teveel lucht in. En ook of lauw warm warm genoeg is om te spuiten zonder dat het uit gaat zakken als het warmer wordt. Misschien is het zakken ook nog te voorkomen door het koud in de hete oven te zetten. Net als bij koekjes.
Ik hoef vandaag niet echt te koken, dus heb maar wat simpele koekjes gebakken: pistache-gedroogde cranberry’s
Hmmm chocopasta is echt zo hemels. Ik heb het niet standaard in huis omdat ik zon pot gewoon in een dag of 3/4 leeg heb. Ik kan het ook niet laten om er telkens wat uit te lepelen zodra ik in de keuken ben. Tsja, dan gaat het vrij hard