Ik heb van mijn ouders een nieuw gasstel met oven gekregen van de week (Wij hadden alleen een los gasstel in een plaat gefabriceerd.) Nu had ik wel een klein oventje in de magnetron maar dit ding is veel groter. Ik weet van gekkigheid niet wat ik als eerste moet gaan klaarmaken nu
Ik had vanavond hartige muffins gebakken met spekjes en kaas. Vond ze zelf echt heel erg lekker maar de kinderclub had helaas een andere mening Zo jammer.
Oh en misschien dat ik zelf nog een bananenbrood of een Kruidcake maak maar ik denk het niet. Ligt een beetje aan m’n bui.
Vond ze ,helaas, erg droog. Mn man heeft ze een paar dagen later ook gemaakt ,en die waren iets beter,maar helaas ook moeilijk weg te krijgen. Ik zag ze ook staan op de site van turksekok.nl. dus misschien dat die beter smaken.
Je suikerbrood mag idd "spekkig" zijn dit zijn de wat nattere stukken. Vaak rondom de suiker en deovergaan van de korst naar het onderste stuk. Ik bak amper iets thuis. doe dit voornamelijk op mijn werk. Ziet er allemaal top uit dames!
Ah jammer. Wel veel dank voor het delen. Ben wel vaak blij met recepten van de Turkse kok. Ga ik daar eens naar kijken. Zou puur voor m’n man zijn, want zelf mag ik ze momenteel niet vanwege allergieën bij m’n zoontje.
Wellicht dat het aan ons ligt hoor. Wij hebben volle melk en volle yoghurt gebruikt en verse gist. Staat niet heel duidelijk in welke je ervoor moet gebruiken
Dat klopt denk ik allemaal gewoon. Sowieso is het verse gist gezien de hoeveelheid. Maar ook volle producten zijn gebruikelijk voor dit soort recepten. Denk eerder dat het aan het recept zelf ligt. Verhouding bloem vocht is wat mager. En veel vet (boter/olijfolie) wat direct meegaat. Dan neemt de bloem ook slecht het vocht op. Je zou de vetstoffen een volgende keer pas halverwege het kneden geleidelijk kunnen toevoegen.
Ja dat dacht ik ook al. En k dacht ook van,ja vroeger hadden ze in turkije alleen verse volle producten. Maar k ga het recept van turkse kok een keer proberen. Kijken of dat beter smaakt
Hele topic net doorgelezen. Het water loopt mij in de mond Heerlijke dingen maken jullie zeg! Ik ben geïnspireerd