Deze krijgt juist op het broodbakforum veel aanbeveling. Ik vind de deeghaak van Kitchen Aid vrij beroerd. Voor de grotere met lift voor de kom hebben ze wel een spiraal. Heel raar vind ik dat.
Ja ach, ik heb er ook veel commentaar op gelezen, maar zolang m’n brood er prachtig mee wordt en het alleen soms iets langer moet kneden en ik tussentijds 1 of 2 keer even het deeg van de haak moet halen, kan ik er prima mee leven. Maar ik koos ook voor de KA, omdat ik zowel deeg kneden als mixen nodig heb, omdat ik ook veel zoetigheid ed bak. En ik wilde de grotere met lift niet, omdat ik die niet goed kon bedienen. En ja ik snap dat die spiraalhaak wordt aangeraden, maar het is gewoon een risico met garantie en daar moet je je dan wel bewust van zijn. Mocht je ‘m kopen, ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig naar je ervaringen
Van relatief weinig met 350 gram bloem of meel tot 2 busbroden die samen 1 kilo meel erin hebben. Dus zeg van 600 gram tot 1900 gram totaal. Alles tot 2 broden.
Is pizzadeeg veel taaier in vergelijking of is dat wel redelijk gelijk aan elkaar? Ik gebruik dan iets van 680 gram meel en 435 ml vocht waarvan 15ml olie. Mijn vorige machine werd er niet zo blij van. Nu kap ik het al veel eerder af dan ik zou willen.
Neehoor, volgens mij niet. Pizzadeeg is ook een soort brooddeeg in principe. En hoeveelheid vocht op meel dat je noemt verschilt niet van de meeste broodrecepten.
Ik vind 700 gram bloem/ meel wel het matje in mijn KitchenAid. Bij meer moet ik constant het deeg van die haak afhalen en terug in de kom doen. Het kruipt dan helemaal boven de kom uit. Uitgaande van 60-70% vocht, stop jij er dus meer dan een kilo meel in één keer in? En je hebt ook die 4.8L? Nu is 700 gram wel precies genoeg bij ons voor 2 broden die in twee dagen op gaan maar meer zou leuk zijn, kan ik ook eens voor mijn moeder bakken.
Nee ik ga tot een kilo meel. Maar heb altijd wel zaden en/of pitten enzo erin zitten en kom dan meestal op 925 tot 950 per brood (dus 1900 gram dan totaal). Idd de 4,8 L, middelgrote KA.
Gisteravond al uit de oven gekomen. Omdat mijn man en schoonfamilie vandaag Suikerfeest vieren, amandelspijs koekjes en baklava. Straks nog wat brood bakken voor bij de vleesstoof vanavond.
Man heeft brooddeeg gemaakt dus straks gaat het gewone brood er in maar eerst nog gewone bolletjes. Een aantal zijn gevuld met een knakworst als test. 3 vullen we met banketbakkers room en dan nog gewone bolletjes.
Morgen weer naar kantoor dus ook maar een batch granola de oven ingeschoven. Bekijk bijlage 689278 En m'n man heeft ook Miljuschka's chocolate chip cookies nog aangevraagd... heel de dag in de keuken vandaag!