Een ovenschaal met patat en cheddar. Op verzoek vd kids eten we in het weekend vaak patat, maar mn man en ik vinden dat saai. Dus maken we er iedere keer een "patatje-anders" van. Vanavond dus patat, gesmolten cheddar, ontbijtspek, spiegelei en avocado.
Haha beetje van alles door elkaar. Ik heb een boekje van petit gateau en daar het tartelette recept voor gebruikt en ook grotendeels de karamel met pinda's. Bovenop zit gewoon simpele ganache van 1 deel pure chocolade en 1 deel slagroom. Maar even kort, pinda's roosteren in de oven. Karamel maken en beetje laten afkoelen, pinda's er doorheen roeren en dan een schep op elke bodem. Daar overheen dan een laagje ganache.
Het huis ruikt nog naar de zelfgemaakte granola en het bananenbrood wat er gisteravond in stond. En op dit moment zijn de kinderen beneden ‘heel zachtjes’ bezig om croissantjes en appelkaneelbollen te bakken en ons te verrassen met een ontbijtje op bed .
Bedankt! Ze kwamen er wel beter uit de oven dan dat ze er in gingen, gelukkig trokken ze wat bij Misschien ook niet handig om het te maken met 26 gr in huis De smaak is goed (recept Rutger bakt)
Een depression cake, morgen hebben de kinderen feest op school en iedereen neemt dan wat mee. H wilde dit graag meenemen. A wilde een gewone cake, dus die maak ik straks.
Zo streng zijn ze hier niet. Ook geen regels mbt (on)gezonde tussendoortjes e.d trouwens. Een depression cake ofwel wacky cake is een chocoladecake zonder ei/boter/melk oid. Klinkt misschien wat saai, maar het is onze favoriete cake sinds ik 'm vorig jaar voor het eerst maakte!
Toch maar eens testen, welk recept gebruik je? Hier moest het gezond zijn en verpakt. Maar vanwege de corona kon wat anders ook als het maar verpakt is. Super leuk voor de kinderen dat ze een feest hebben!
Eindelijk weer eens wat gebakken. Ik doe nog steeds weightwatchers, maar deze zijn zo schattig klein, dat ik dit wel kon inpassen in mijn dag De vulling is een ganache van banaan en melkchocolade en daarop chantilly room (oftewel vanilleslagroom).