Ja, vind ik wel hoor. Als je je goed aan het recept houdt en geduld hebt, door ze eerst goed te laten drogen, moet het eigenlijk wel lukken.
Pfff, vanmiddag nog lekkere ham kaas hapjes gemaakt, net nog even wat kippenpootjes opwarmen en opeens valt de oven uit en doet ie niks meer... RIP oventje
Elk weekend afbakbroodjes, afgelopen weekend lasagne en vorige week een keer pizza's. Maar het leukst is natuurlijk het zoete. Afgelopen vrijdag een boterkoek, week ervoor een cake. Tijdje geleden een kersenvlaai gemaakt en die wilik binnenkort nog eens maken. En de appeltaart is ook weer een keer aan de beurt. Wil wat meer recepten gaan uitproberen èn ik wil nog een keer brood bakken. Oh en de worstenbroodjes zijn op in de vriezer dus die weer een keer aanvullen.
Welk recept heb jij gebruikt voor de boterkoek? Mijn vriend is er dol op. Ik heb het alleen gemaakt met een pakje. Zelf vond ik het meer smaken naar een hele vette omelet.
Ha ha ja een pakje dus idd. Mijn man is er gek op en zag de mix staan in de winkel. Ben er zelf ook niet enorm gek op, maar smaakte op zich wel. Maar ik zag dat Laura's Bakery ook een recept had en die wil ik nog een keer gaan proberen. Haar recepten vind ik altijd wel goed. Bedenk me nu dat we laatst ook nog scones gebakken hebben. Wou mijn zoon graag
Dit klinkt zo heerlijk! Mijn man is helemaal enthousiast. Ik heb een vermoeden dat we overmorgen een pakketje binnen krijgen Super bedankt
Zeker een oudje! Heb hem al zeker 10 jaar ofzo. Maar wel goede recepten. Mijn eerste poging (way back when ) was meteen geslaagd edit: en een collectors item inmiddels. Hij wordt bij bol.com voor €79 verkocht
Ik heb geen stokje vanille maar extract. Kan ik dat gebruiken en moet ik dat dan van de ml vocht afhalen? Mijn stokjes heb ik in de vodka gegooid.
Ik denk dat ik de vanille dan eerder weg zou laten. Het water wordt gebruikt om suikersiroop te maken dus daarmee vervangen kan eigenlijk niet. Je zou het eventueel wel toe kunnen voegen aan het water en suiker, maar de siroop wordt wel heel heet, dus ik weet niet of het extract dan zijn smaak behoudt.
Hahaha ja klopt, ong zolang heb ik hem ook al die gaan we dus nog even bewaren, geld waard joh toen verzamelde ik die boeken echt, taarten, cakes, macarons enz en Nigella Lawson, blijft leuk om te bladeren Ga hem er toch ook weer eens bijpakken en nog eens maken! En je soufflés ga ik ook eens uitproberen
Een hele vette omelet Ik maak het met Koopmans en ik gebruik Margarine ipv boter. De sleutel zit hem in echt op tijd eruit halen want anders wordt hij gortdroog. Flink aftoppen met eigeel (niet een geklutst heel ei; alleen de dooier) en hem eruit halen op het moment dat je denkt: ‘hij is veel te zacht’ Is ie ook maar hij hardt nog goed uit bij het afkoelen. Ik doe er ook nog een extra zakje (of 2 ) vanillesuiker in