De oven staat tegenwoordig wat minder aan omdat ik aan het afvallen ben en niet meer zoveel bak. Van het weekend een kwark cake gemaakt. Die was erg lekker. Boterkoek, sloffen, cake bak ik het allerliefst. Vorige week stond de oven ook aan voor Lasange, kip, Afbakbroodjes en vissticks
Dagelijks cupcakes. Ben op zoek naar het perfecte recept voor vanille cupcakes met olie en karnemelk maar nog niet gevonden dus ik probeer wat uit..
Maak je die vanille suiker zelf? Ik had laatst een zakje door de banketbakkersroom gedaan, maar dat smaakte zo chemisch. Toen ik extract gebruikte werd het veel beter. Maar dat zal te vochtig zijn voor een boterkoek?
Bedankt voor de tip! Nu bedacht ik me weer dat ik deze ooit gewonnen heb bij de postcode loterij! Leuk leuk, zal me er eens in verdiepen wat er nog meer in staat
Ik gebruik graag vanillepeulen, die schraap ik leeg en zet dan de schillen in een pot suiker. Overigens heeft onze AH wel echt vanilleextract in het assortiment en onze Jumbo vanillesuiker met bourbonvanille, is minder chemisch van smaak dan de 'standaard' vanillesuiker
Kan dat ook nog na het maken van extract. Ik doe nog even met een extract potje van de ah. Niet die van de Oetker maar de andere. Zo te zien hebben ze ook bourbon suiker bij de ah. Maar dan ga ik liever denk ik toch een peultje gebruiken. Hoe zijn de verhoudingen voor de suiker?
Ja hoor ik heb gelijk Overigens ook zelf wat lopen uitzoeken. Naast dat pakket, de rub, unicorn pakket en cheese onion kruiden mix. Ik ga de kasten uitruimen voor de nieuwe lading kruiden. Dus hopelijk snel de grillworst in de oven. Even praktisch hoe vul jij ze?
Ik vind dit 1 van de beste bak boeken. De slof recepten zijn ook heerlijk Wat een bofkont ben je om zoiets te winnen
Haha, geweldig! Ze hebben daar echt veel goede spullen. Ik bestel er sowieso altijd specerijen die ik heel veel gebruik (zoals paprikapoeder) en specerijen die je niet bij de super kan kopen. En af en toe nog iets extra’s zoals het grillworst pakket Ik heb ook van die worstentrechters bij mij gehaktmolen. Dus daarmee vul ik ze. Als je dat niet hebt, zou ik het eerst in een spuitzak doen en het daarmee erin spuiten. In het ergste geval kan je ook gaan lepelen, maar dat lijkt mij een rotklus. Edit: ik heb even het unicorn pakket bekeken, maar nou kan je inderdaad voorlopig vooruit . Mijn voorraad:
We gaan de tip gaan de spuitzak uitproberen, als dat niet lukt lepel voor lepel. Zal nog laten weten hoe dat ging. Je hebt zelf ook een hele mooie voorraad! De rub die jij beschreef gaan we ook nog proberen maar we gaan nu eerst voor meer gemak
Soms maak ik het zelf, maar dan gebruik ik het vooral in gerechten die niet warm gemaakt hoeven te worden. Zoals yoghurt, kwark, kwarktaart, etc. In baksels gebruik ik wel zakjes. Dan wordt het goed verhit en heeft het inderdaad niet die chemische smaak. Mijn zelfgemaakte doe ik zo: ik vul een pot met suiker en daar doe ik ‘lege’ vanillestokjes in. Het merg daarvan heb ik dan voor iets anders gebruikt maar ik vind het altijd zo zonde om die stengels weg te gooien. Dus doe ik ze maar in een pot suiker en tadaaa: vanillesuiker