Wat staat er op de spaarrekening van je kind/kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloem85, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    Wij sparen €25 p.m. per kind. Jaarlijks doet mijn oma daar nog een schenking bij.
    Wat ze later met het geld mogen doen? Geen idee... Ik hoop dat wij een eventuele studie voor ze kunnen betalen. Maar geen idee hoe we er dan financieel voor staan en hoe het collegeld er dan uitziet. Een mooie reis of voor de uitzet vind ik ook een prima besteding.
    Man en ik hebben ook beide geld meegekregen, dat is natuurlijk heel fijn. Maar ook beide altijd gewerkt vanaf een jaartje of 13. Het spaargeld was echt voor de grote dingen (vakantie, studieboeken, rijbewijs, inrichting huis, etc.). Ik verwacht dat ik ook zulke verstandige kinderen heb :p
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hier zelf ook niet hoor. Maar wij hebben het nu op dit moment financieel beter dan mijn ouders toentertijd. Dus ik spaar wel voor ze voor later. Je hebt tegenwoordig steeds meer eigen geld nodig en ik vind het fijn als ik ze straks een zetje kan meegeven. Maar mocht het financieel slechter gaan met ons in de toekomst doen we dat niet meer en dan komen ze er vast ook wel.
    Wij zijn zelf (vriend en ik) gestart met een gezamenlijke studieschuld van 45.000. Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen dat niet hoeven. Maar als het wel zo is weet ik dat het ook wel goed komt. :)
     
    littlemunchkin en Posh vinden dit leuk.
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Hier sparen wij 175 euro op een aparte doelspaarrekening. De namen van de kinderen zijn hhierbij niet vernoemd, dus het is echt van ons. We zetten dit wel bewust op een aparte rekening weg om dat ik hier straks een deel van studie en rijbewijs wil betalen.

    Daarnaast hebben ze allebei een spaar rekening en regenboog.
    Op de regenboog gaat bv verjaardagsgeld of als oma het bedrag wat ze bv met Sint wil uitgeven (50 euro) niet opgebruikt heeft.

    Op de spaarrekening storten wij elke maand 10 euro, mijn moeder 15.
    Dit komt vrij als ze 18 zijn. Dit is bedoelt voor evt een autootje of aanschaf van bv huisraad. Ik hoop dat we het daar in alle redelijkheid met ze over kunnen hebben. Het is dus wel bedoelt voor nuttige dingen. Een reis rekenen we daar niet onder. Hoe leerzaam het ook mag zijn, daar kunnen ze zelf voor sparen.
    Ik vind het weer anders als ze een half jaar naar Engeland gaan voor hun studie en daar mogelijk onkosten (verblijf) maken.

    Als ze straks ouder zijn zullen ze misschien ook kleedgeld of zakgeld krijgen.
    Hier thuis was de regel "kleedgeld is voor kleren!" Als ik het ergens anders aan uit gaf had ik een probleem. Ik hield me daar altijd netjes aan.
     
    littlemunchkin en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier kregen beide kinderen bij hun geboorte een spaarrekening met van mijn vader 250 euro 'startkapitaal'. Verder stort hij maandelijks bij ieder 10 euro. Wij doen dat zelf ook, en schoonouders doen bij elk kind 15.
    Bij beide rekeningen staat het geld vast tot hun 18e. Bij zoontje staat er nu een paar honderd euro op en bij dochter een paar duizend.
    Als ze 18 zijn, kunnen ze het gebruiken voor hun studie (tenzij wij het dan heel ruim hebben en dat voor ze betalen) of rijbewijs/ auto/ inboedel.
     
  5. roever

    roever Niet meer actief

    Holyfuck!
    Wat een bedragen zie ik langs komen zeg!! :eek:

    Ik zou willen dat ik een van sommige kinderen hier was haha, had ik meer geld dan ik nu heb!


    @topic
    Wij sparen 12,50 per kind per maand op hun spaarrekening die ze krijgen als ze 18 worden.
    Hier word ook maandelijks 10,00 per kind gestort door 1kant opa en oma.

    Daarnaast spaar ik zelf op een spaarrekening voor de kinderen wat ze later pas zullen krijgen als ze bijv. Gaan samenwonen,trouwen of wereldreis oid.

    We hebben ook afgesproken dat we maar max. 1000,00 per kind willlen sparen op hun eigen rekening... hebben we dat bedrag behaald storten we alles in de potjes voor later!

    Dus wanneer ze 18 zijn mogen ze zelf gaan experimenteren met geld.
    En op = op!!!

    Ben heeel benieuwd hoe ze er meer om zullen gaan! Hihi

    En de pot voor later, daar zullen ze niets over te weten komen. Dat is/word een extra verassing tegen die tijd!! :)


    #oudste is nog geen 2,5! Haha dus we hebben nog ff ;)
     
    Indire vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina