Wat staat er op de spaarrekening van je kind/kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloem85, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wij storten elke maand €100 op een beleggingsrekening. Die staat op onze naam. Dit is voor een studie, rijbewijs of eigen huis. We zien tegen die tijd wel wat er op staat en hoe we het gaan verdelen.

2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Elke maand een paar duizend??

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.500
    12.047
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik spaar 10 euro pm het is geen wereldbedrag maar ik kan niet aan het geld komen en het komt vrij op naam van mn zoon tzt.

Verder heeft hij wel een eigen betaalrekening. Daar stort ik 50 euro pm op en betaal ik de normale dingen van voor hem. Dus zometeen een nieuwe slaapkamer maar ook zn kleding.

Ik heb geen mega hoog inkomen dus meer zit er op dit moment niet in. Hopelijk straks wel en dan krijgt hij echt wel meer op zn rekening.

4. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    €0,-

5. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik als aleen staande moeder spaart nu €30 per maand hoop later meer er van te maken.

Sophie221 en wishfulthinking vinden dit leuk.
  6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier sparen we per kind 10 euro per maand op hun eigen spaarrekening. Niet veel, maar het is om ze iets mee te geven als ze uit huis gaan of om bijv. hun rijbewijs mee te betalen.
    Soms krijgen wij of de kinderen een schenking, dan wordt dat daar ook op gestort. Als wij iets geschonken krijgen gaat er ook altijd een deel naar de kinderen.
    Toen ik 18 was kreeg ik de toegang tot m'n eigen spaarrekening, stond toen zo'n 3000,- op, heb er m'n rijbewijs van betaalt en verder prima op m'n pootjes terecht gekomen door zelf te werken. Vanaf dat wij 13 waren moesten we een bijbaantje zoeken en de helft van onze inkomsten stortte m'n vader altijd naar onze spaarrekening. De eerste paar keer dat je salaris krijgt niet leuk (en helaas lukt dat inmiddels allang niet meer), maar ik heb van jongs af aan geleerd te sparen en ik denk dat dat belangrijker is dan welk bedrag je je kind uiteindelijk meegeeft, zo gaan wij het denk ik ook doen bij onze kinderen.
    Voor hun eventuele opleiding e.d. in de toekomst sparen wij natuurlijk.

Roanna vindt dit leuk.
  7. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    M'n ouders hebben m'n studie betaald en de eerste 10 auto rijlessen. Ik heb vanaf m'n 13e gewerkt en ze hebben me goed geleerd met geld om te gaan. Hierdoor heb ik geen studie schuld gelukkig.
    Ik heb het nooit gemist om een x bedrag te krijgen. We sparen voor onze kinderen om later hun studie te betalen en m'n moeder spaart voor hun rijbewijs.

Roanna vindt dit leuk.
  8. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Wij hebben een rekening onder bewind voor de kinderen, deze komt vrij als ze 25 zijn. Schoonouders storten hier elk jaar een schenking op en wij sparen ook op deze rekening. We zijn daar even mee gestopt omdat er een derde op komst is en ik het zo overzichtelijk mogelijk wil houden. Extra's gaan naar deze rekening, meevallers en dergelijke.

Studie willen wij graag zelf betalen, dit is echt voor als ze een huis willen kopen of iets dergelijks. Wij hebben zelf al wat vastgoed als investeringen voor onszelf dus we richten ons iets meer op sparen voor de kinderen dan gemiddeld.

Dat betekent niet dat ze niet hoeven werken. Ik heb nooit hoeven werken, kreeg alles betaald en het echte leven is dan een enorme overgang, dat wil ik niet voor mijn kinderen.

peque vindt dit leuk.
  9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    25 euro p.m per kind en zo nu en dan stort ik de kinderbijslag op haar en straks op zijn spaarrekening..

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    50 per maand per kind sinds hun geboorte
    En bv met de kinderbijslag, vakantiegeld etc komt daar wat extra's bij

Ook hebben ze nu beide een spaarpot en daar stoppen we dan 50 cent of een euro in en dat is voor als ze iets graag willen kopen en kijken of ze er genoeg geld voor hebben

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij storten €50 euro per maand op de spaarrekening van onze zoon. Als hier een kind bij komt doen we hetzelfde!

13. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Paar maanden na haar geboorte kreeg ze haar spaarrekening.
    Kinderbijslag + geld gekregen op verjaardag / feestdagen + "zomaar extratjes" van opa's & oma's gaat naar de spaarrekening. Teller staat nu op € 4000.
    Zakgeld krijgt ze nog niet.

14. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We sparen maandelijks een bedrag voor N op een aparte rekening op onze naam.
    Mijn ouders sparen maandelijks een bedrag voor haar op een aparte rekening op haar naam (geloof ik).
    We sparen de kbs voor haar op het moment dat we die niet aan haar uitgeven.
    We sparen de kot voor haar op het moment dat we die niet terug hoeven te betalen o_O

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sparen maandelijks een vast bedrag voor op haar spaarrekening. Komt vrij als ze 18 is.

En op een andere spaarrekening sparen we voor studie, rijbewijs etc.

16. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha nee dat zou leuk zijn. We storten elke maand een vast bedrag en er staat nu een paar duizend op.

DastyQueen, Riverdale87 en Spoetnik vinden dit leuk.
  17. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    goed om te weten. Ik zal daar eens mijn zusje op attenderen!!

18. maliro

maliro Niet meer actief

Niks. Mijn kinderen hebben ook geen eigen rekening

Omdat ik een uitkering heb mag ik zowiezo niet teveel spaargeld hebben.

19. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wij sparen niet voor de kinderen. Ik ben blij als ik zelf de maand haal en met wat geluk zelf wat op de spaarrekening heb kunnen zetten. Gaat nu trouwens de komende maanden wel lukken denk ik :thumup:

Maar ik ben van mening dat je als ouders best wat bij kunt springen, maar de kinderen er zélf maar voor moeten werken. Vind het eigenlijk niet zo nodig om duizenden euro's te moeten sparen voor het geval dat.....Misschien gaan ze wel naar de universiteit, dan zullen ze echt zelf ook hun steentje bij moeten dragen. Wil je je rijbewijs? Moeten ze hier zelf bekostigen. Uiteraard wil ik best een deel betalen, hebben wij ook wel bij de oudste gedaan, maar in feite heeft hij het merendeel van zijn rijbewijs zelf betaald. Auto kopen net zo. Vind het nergens voor nodig dat kinderen alles maar door hun ouders toegeschoven krijgen, laat ze er zelf maar hard voor werken, dat moeten wij ook.

Roanna vindt dit leuk.
  20. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    25 euro p.m. per kind. Daarnaast nog 2 euro zakgeld per week waarvan 1 euro op de betaalrekening en de andere euro contant.

Deel Deze Pagina