Even een vraagje hier... Mijn vader heeft maandag longfoto's moeten maken. En nu is hij gisteren gebeld door de assistent van de dokter dat er nog een bloedonderzoek bij komt...Nu had ik net mijn moeder aan de lijn en ik wil mijn bezorgdheid een beetje voor me houden maar ik vraag waar hij op getest gaat worden. En nu zegt ze de eerste hele rij....Wat staat er op die eerste rij? Weet iemand dat? Kan ik vast even kijken op het net....Hoop dat het allemaal gaat mee vallen maar weet het liever van te voren waar ik op moet rekenen....
Het probleem met dit soort formulieren is dat het verschilt per ziekenhuis. De volgorde dan, dus is het moeilijk om te zeggen wat er op die eerste rij staat. Meestal doen ze een algemene screening en controleren ze het kalium en natrium. Maar als je gaat zoeken op get net zie je alleen maar de negatieve dingen dus raadt ik aan dit niet te doen. Omdat je vader een longontsteking doen is het normaal om het bloed te controleren om te kijken hoe hoog de infectiewaarden zijn dit i.v.m medicatie. Anders vraag precies aan je moeder welke zijn aangekruisd en kijk dan op deze site NVKC - Informatie over laboratoriumtesten Maar ga er niet meteen het ergste van denken he! een test kan voor meerdere dingen.
ik sluit me bij vogeltje aan... er is weinig van te zeggen. Wel staan veel algemene dingen in de eerste rij en ze kunnen het beter allemaal in 1x testen, dan dat ze later zeggen 'hmmm, dat willen we eigenlijk ook nog weten gezien deze uitslagen.' Waarom moest je vader een longfoto laten maken?
volgens mijn op de standaard formulier is de 1e rij de standaard dingen waar ze op testen zoals suikerwaardes,cholestorol, wittebloedcellen, infectie waarde etc. als hier wat afwijkens uitkomt testen ze vaak verder en moet je weer bloed prikken. bij deze 2e keer testen ze weer verscihillende onderdelen van het bloed die voor de afwijkende waarde kunnen zorgen.
Mijn vader is al vanaf september heel benauwd. Maar zegt iedere keer ja een verkoudheidje joh...Maar hij heeft ook nog eens zo'n pijn in zijn rug als hij moet hoesten en hij hoest veel slijm... Nu maandag op aan dringen van mijn zus toch naar de dokter, die hoorde niks aan zijn longen. Maar wilde longfoto's laten maken....Waar hij vrijdag de uitslag van zou krijgen. En nu werd hij gisteren op eens gebeld voor bloedonderzoek. En ik wil dan weten waarom....Ik weet wel dat ik het beste gewoon kan afwachten hoor...Maar goed t'is toch m'n pa he. Maar bedankt voor jullie reactie's
Idd een labformulier verschilt per ziekenhuis. Maar aan het verhaal te horen gaan ze kijken naar ontstekingswaarden en bezinksel misschien omdat ze iets hebben gezien wat wijst op een longontsteking.