Mijn broertje en zijn vriendin trouwen over 6 weken. Er is al een heleboel geregeld en ze kijken er erg naar uit. Maar gisteren kreeg ik een telefoontje en ik maak me toch wel zorgen om hun dag. De broer van mijn schoonzusje is ernstig ziek. Hij heeft al meerdere malen kanker gehad en nu is er recent weer een tumor ontdekt. Hij is hiervoor al begonnen met chemo. De afspraken waren zo ingepland, dat hij gewoon op de bruiloft zou kunnen komen. Gisteren is hij weer met spoed opgenomen. Zijn nieren functioneren nog nauwelijks. Nu is de vader van de bruid de ceremoniemeester. Maar zij hebben momenteel natuurlijk heel andere dingen aan hun hoofd en lieten ook enigzins merken dat ze de bruiloft misschien wel niet door moeten laten gaan. Ik heb bijvoorbeeld ook nog geen enkel mailtje of iets dergelijks m.b.t. de bruiloft gehad. Ik heb gisteren een poosje aan de telefoon met mijn broertje gezeten en hem gezegd hoe ik het zag. Ik vind nl. dat ze de bruiloft gewoon door moeten laten gaan. Ik weet van de zieke broer dat hij dat ook heel graag wil. Ik denk dat hij zich ook beseft dat als het uitgesteld gaat worden, hij het misschien helemaal niet mee kan maken. En zo denk ik precies hetzelfde. Hij heeft nu 6 weken de tijd om weer enigzins op te knappen en verder te gaan met zijn chemo´s. De afspraken zullen wat verzet gaan worden, maar wel zo dat het om de bruiloft heen past. Maar mijn grootste angst is dat de ceremoniemeester het bijltje er een beetje bij neergooit. Ik heb gisteren aangegeven dat ik vind dat ze het z.s.m. aan een ander moeten vragen. Niemand zal het haar ouders kwalijk nemen dat hun zoon momenteel meer aandacht nodig heeft. Daarnaast vind ik dat mijn broertje en zijn vriendin een leuke dag verdienen. Ze trouwen maar 1x. En dat moet ook makkelijk kunnen als een ander dat overneemt. Nu zei mijn broertje dat ze 2 telefoonnr´s aan die ouders hebben gegeven, die van mij en die van een vriendin. In eerste instantie hoopte ik dat ze die vriendin gaan bellen, maar inmiddels begrijp ik ook dat ze dit niet uit zichzelf gaan doen. Wat vinden jullie? Zal ik zelf contact op nemen met die ouders en ze aanbieden het van ze over te nemen, zodat zij zich volledig op hun zoon kunnen richten?
Moeilijke situatie, maar ik zou het niet uit mezelf gaan regelen. Ze hebben niet voor niets die vader gevraagd als ceremoniemeester en niet jou... Ik zou het even overleggen met je broertje en zn vriendin en aanbieden dat jij het over zou willen nemen. Dan kunnen zij dat overleggen met die vader.
Zij hebben het dus bij de ceremoniemeester neergelegd. Ze hebben hen 2 telefoonnr's gegevens van mogelijke vervangers, waaronder ik. Maar ik geloof nooit dat ze uit zichzelf gaan bellen. Maar ik kan het natuurlijk altijd aangeven bij het bruidspaar. Ze zijn mondig genoeg om het er toch met ze over te hebben. Ik wil mezelf niet opdringen, want ik heb er prima vrede mee als het door een ander gedaan wordt. Maar ik wil wel dat zij een leuke dag hebben!
Ik zou in overleg met je broertje de ouders bellen om te vragen of je het kan overnemen. Verder wil ik de familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Maar ook wil ik je alvast feliciteren met het huwelijk van je broertje! Poeh, wat dubbel
Aangezien je broer zelf jouw nummer heeft gegeven betekend het dus dat hij er geen moeite mee zou hebben als jij het over neemt. Dan zou ik inderdaad uit mezelf bellen naar de ouders om te vragen of je kunt helpen en het wellicht kunt overnemen. Misschien durven die ouders jou niet te bellen omdat ze het rot voor het bruidspaar vinden aangezien ze eerst ceremoniemeester wilden worden en er nu ineens mee zouden moeten stoppen. Wellicht dat ze daar een schuldgevoel over hebben.
Zou ze is opbellen en vragen hoe t gaat... en of ze eruit komen of je ergens mee kan helpen.. eerst even polsen hoe of wat.. en je kan altijd dan nog aangeven dat je het wel wil overnemen...
Ik zou idd ook voorzichtig polsen en aanbieden om te helpen op de achtergrond. Op de dag zelf kun je heel veel dingen regelen zonder dat de vader het door heeft en hem zo ontlasten hierin. Dan houdt hij toch zijn belangrijke taak als ceremoniemeester.
ik zou helemaal niets doen. ik begrijp dat je ze ontzettend graag wil helpen en er graag voor ze wil zijn. en zie zeker je goede bedoelingen. maar...... dit is hun dag. zij zijn degene die beslissen wat en hoe ze daarmee om gaan zij beslissen zelf of ze de dag wel of niet door moeten laten gaan. ik kan me voorstellen dat ze het willen uitstellen, want stel dat er iets mis gaat en hij is ontzettend ziek of komt te overlijden.........dan zullen zij geen feestdag hebben. ik denk dat je het beste kan aangeven dat je er voor ze bent. dat als je ook maar iets voor ze kan beteken hoe klein en onbenullig het ook is dat je dan voor ze klaar staat. maar ze moeten zelf hun beslissingen hierin nemen. en dat geld ook voor de ouders van de bruid als zij ceremoniemeester zijn kan ik me voorstellen dat ze dat niet zomaar af willen schuiven. ik denk dat je het als ouder heel erg belangrijk vind dat beide kinderen hun aandacht krijgen. dus ook al is hun zoon ontzettend ziek, hun dochter zou daar niet onder moeten lijden. ik denk dat je dat als ouder zijnde niet wil. en door het ceremoniemeesterschap aan iemand anders te geven........ snap je wat ik bedoel???? laat ze lekker met rust maar geef aan dat je er bent als ze je nodig hebben. zo kunnen ze allemaal zelf hun eigen keuzes maken. ik vind het heel lief dat je je zo'n zorgen maakt om hun dag. en ik denk dat als de ouders / vader van de bruid jouw zou vragen het over te nemen dat je er een topdag van maakt voor je broer en aanstaande schoonzus.
Ik zou niet naar ze bellen met de mededeling dat je het wel over wilt nemen. Maar ik zou ze bellen en vragen of je ze ergens kunt helpen. Dat je begrijpt dat ze het druk hebben nu en graag zo veel mogelijk bij hun zoon in het ziekenhuis zijn. Mocht het zo zijn dat ze het echt niet redden, dan is de stap om jou te vragen kleiner omdat je het al aangeboden hebt. Maar misschien vinden ze het juist enorm fijn om alles te regelen en zien ze het als een welkome afleiding. Ze zullen immers niet 24 uur per dag in het ziekenhuis zitten.
Aangezien je broer jou telefoonnummer door heeft gegeven aan zijn schoonvader hebben ze het er wel al over gehad met ze. Ik zou die vader bellen, vragen hoe het gaat en dat als ze hulp nodig hebben dat je ook voor hem klaar zult staan om dingen te kunnen regelen. Ik zou het niet aanbieden om het over te nemen, ook al is het heel lief van je bedoeld. Ik denk dat die vader het al heel erg waardeert als je alleen al vraagt of je iets voor ze kan betekenen. Laat de beslissing bij hun. Veel sterkte meid