Ja vind ik ook hoor. Over 9 jaar loopt er deel van onze hypotheek af en dan is het weer vroeg genoeg om iets te gaan sparen
Wel grappig, nu reageren allemaal mensen met weinig spaargeld.... er was laatst een topic over sparen voor later en daar leek het net alsof iedereen mega bedragen spaarde om jaren eerder met pensioen te kunnen en de complete studie van hun 4 kinderen zo in 1 klap te kunnen betalen. Het is net hoe de wind waait en wie er zin heeft om te reageren denk ik. Bij ons staat alles voor de kinderen/later op 1 grote hoop dus dat telt voor de vraag van TS dan ook gewoon mee.
haha ja zo werkt het hier denk dat er genoeg mensen zijn die zich graag wat mooier voor doen. Hier staat ook alles op 1 grote hoop wbt sparen voor kinderen/ons zelf/vakantie etc
We hebben een leuk bedrag op de spaarrekening. Ook wat beleggingen en nog een spaarrekening voor dochter. Het bedrag daalt en stijgt zo'n beetje om het jaar.
Te weinig Nee zonder gekheid. Nog een mooi bedrag. Dakgoten voor/achter, toilet, gang, overloop, cv ketel, zonnepanelen willen we allemaal nog en dat kan ook allemaal zoals het lijkt gelukkig.
Bij ons staat er meestal om en nabij de ton op de spaarrekening. Een grote schenking en een erfenis zit daarbij. Daarbij sparen we elke maand minimaal €1500,- (deel mijn pensioen omdat ik als zzp’er verder geen pensioen opbouw en me niet verzekerd heb). En waarom denk ik de mensen met veel spaargeld niet reageren? De vorige keren kregen die te horen dat ze liepen op te scheppen enzo. Wij willen wel proberen de studies van de kinderen te betalen. Die van ons beide zijn door onze ouders ook betaald en zo konden we zonder studieschuld beginnen!
Op dit moment nog maar een paar honderd euro. We hebben hier in huis wat verbouwd, afgelopen jaar een mooie reis gemaakt en problemen met de auto gehad. Dat heeft alles bij elkaar rond de 15.000 gekost. Dat was het bedrag dat op de spaarrekenjng stond en nu moeten we dus weer opnieuw beginnen. Het lijkt me heerlijk om een dik gevulde spaarrekening te hebben maar ik ben tevreden als we wat achter de hand hebben voor onvoorziene kosten en verder lekker op vakanties kunnen/uiteten enz. Ik vind zo rond de 5000 prima om achter de hand te hebben.
Dit Heb gestemd op de 1e optie. Al hebben we straks na belasting en vakantie geld denk ik net de 2e optie
Hebben afgelopen jaar een nieuwe badkamer geplaatst, nieuw toilet beneden & een nieuwe auto gekocht. En hebben nog een mooie spaarrekening staan. Ik spaar graag. En investeer dat dan weer in ons huis. volgende maand starten we met de schuur opknappen. En zo gaan we vanalles weer eens opnieuw aanpakken.
Om te antwoorden op ts: Dat gaat niemand iets aan en ga dat zeker niet op het internet vertellen. Zal wel tot de minderheid behoren, maar snap dit soort topics nooit zo goed.
Ik snap nooit zo goed waarom je dan reageert. Dan klik je er toch niet op? Of lees je wel maar zeg je niks? Waarom kom je een zeurreactie plaatsen die niets bijdraagt aan het topic? Wat heb jij, heeft TS of een ander daar aan?
Dat zullen wij ook binnenkort hebben. Dan moet je weer van voor af aan beginnen met sparen. Je hoeft ook niet te reageren dat staat ook in de tekst van de topic en dat is helemaal prima Snap alleen niet waarom je het topic wel bekijkt en reageert terwijl je dit soort topics vervelend vind. Als ik een topic niet interessant vind kijk ik ook niet en reageer ik al helemaal niet
Heb optie 1 gestemd. Vorig jaar een eigen huis. Alles nieuw gekocht meubels vloeren wasmachine gordijnen koelkast. Alleen de droger 5de hands ofzo gekregen Die ging vorige week kapot Ben alleen dus met vakantie geld en belastingteruggave kom ik bijna tegen de 5000 aan. Spaar voor mezelf en voor mijn zoon een aparte spaarrekening en die komt pas met z’n 17 verjaardag vrij. Die heeft straks ook een leuk zakcentje voor opleiding auto rijbewijs noem maar op
Bedragen noem ik hier niet. Niemand hoeft óf medelijden met mij te hebben óf mij een rijke stinkerd te vinden Het is toch ook zo wisselend. Het ene moment kun je een bedrag met heel wat cijfers hebben en het volgende moment kun je besluiten een huis te kopen of ineens zonnepanelen te nemen, of extra af te lossen of heeft je auto een grote beurt nodig terwijl tegelijkertijd je koelkast, wasmachine, CV ketel en vaatwasser het begeeft. Hier kunnen we prima doen wat ons hartje begeert. We kunnen onze kinderen voldoende te eten geven, hebben een fijn koophuis kunnen kopen en kunnen opknappen én gaan we dit jaar met vakantie. Maar tegelijkertijd kan ik niet wachten totdat de belastingdienst mijn belastingaangifte verwerkt en mij weer goed sponsort
ik heb de maximale optie gestemd. We zijn aan t sparen voor een vakantiewoning dus we moeten nog even doorsparen. En wellicht tzt stukje bijlenen. Verder tel ik de spaarrekening van mijn kind niet mee. Het is juist niet de bedoeling dat we daar aan komen. En beleggingen, dat is strikt genomen ook geen spaargeld. Dus iets van half ton spaargeld.