Wat staat me te wachten? (dochter 22mnd als baby komt!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

leuke dingen -->

-gezellig 2 kleintjes die weinig schelen.... worden echte maatjes later

-oudste leert zn aandacht te verdelen, en dat ie soms moet wachten

-oudste vind het leuk om mee te helpen, speen erin te doen en flesje te geven

Minder leuke dingen -->

-oudste die denkt dat zn kleine broertje ook van chocola houdt en een stuk in zn mond duwt hihi

-jaloers en daardoor met de afstand een mep geven op hoofd van beebs

-als ze allebei tegelijk bléren

-vandaag is niet leuk met 2 kids.. allebei diarree, weinig slapen en de oudste net giga over gegeven... ik ben echt de hele dag aan het wassen, poetsen, verschonen, schrobben, kots en poep vegen... NIET LEUK

:D:D:D

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dochterlief is van begin april, ben nu eind april uitgerekend en als deze frummel langer blijft zitten bestaat er nog een kans dat ze exact 25 maanden gaan schelen. :D

Kraamzorg doet op zich niet moeilijk .... zorgverzekeraar wel :( :x Die zeggen doodleuk u verblijft niet in NL tijdens de kraamperiode, dus geen recht op betaalde kraamzorg. terwijl ik het met de eerste wel gewoon heb gehad.

Vriendlief is al fulltime thuisblijfpapa, dus die is er sowieso wel, maar het blijft toch altijd lekker wanneer je een paar dagen vertroeteld wordt en ook papa zich lekker kan richten op het ons tweede kindje.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik kan er nog weinig over zeggen maar als ik de verhalen zo lees gaat het helemaal goedkomen. Ik kijk uit naar de komende maanden :).

Vigo met zusje Nena van 4 daagjes oud:

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Hopmarjanneke, aha zit dat zo. Wel grappig dat leeftijdverschil.
    Wbt de kraamzorg, ja dat bedoelde ik inderdaad ook, dat we dat zo heerlijk vonden om samen volop te kunnen genieten omdat man vrij was en kraamhulp er was. (veel mannen hebben vrij nadat de kraam weg is).

muis en puppy: thanks voor de bijdragen! :)

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o meiden als ik dit zo zie en lees krijg ik meteen kriebels voor een 2de kindje!! En dat gevoel is tot nu toe nog niet zo sterk geweest. wat een pracht plaatjes zeg. hoe doen jullie dat met eerste periode als je man/vriend aant werk is en jij nog aant herstellen bent van de bevalling. ik was toch 4weken zoet met herstellen van de ks. hoe moet dat met een oudere kind er nog bij?

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Tjah, ik heb de 2e keer ook een ks gehad, maar dat loopt wel los hoor.. Ik weet al niet eens meer hoe het ging hahaha!

7. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Bekijk bijlage 123434

Hier alleen maar leuk! Lekker keten met elkaar! Mijn zoontje is nogal knuffelig en ze krijgt dan ook genoeg aandacht van hem!
    Eigenlijk geen nadelen....(tot nu toe:))

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ben het helemaal met je eens... *veegt zweet van voorhoofd* Jitte is nu 20 maanden (jelle was 23 maanden toen ze geboren werd) en ik vind dat het nu een stuk makkelijker is dan vorig jaar om deze tijd. Steeds dat schipperen met slaapjes, die ze natuurlijk om en om doen zodat je de hele dag wel een kind in bed hebt liggen, een keer boodschappen doen is een hele onderneming, met 1 dreumes die nog in de kar moet en een baby in een MC. "Waar laat ik dan de boodschappen?" enz enz.... Ik heb ook tot 10 maanden bv gegeven aan Jitte en dat was soms wel moeilijk voor Jelle omdat hij dan even moest wachten. En dat is lastig als je net 2 bent. (ook als je 3,5 bent, trouwens)

Aan de andere kant is het natuurlijk ook leuk, Jelle is dol op zijn kleine zus (andersom is dat ook, trouwens... Zou wat zijn ;) ) en neemt haar overal mee naar toe en laat haar van alles zien. Beestjes, plantjes, bloemetjes, de dichtstbijzijnde modderpoel enz. Erg leuk om ze samen bezig te zien.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wat leuk al die verhalen en foto's. Bij ons zal er straks 20 maanden verschil tussen zitten, maar ik kan niet wachten joh..

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier straks 22 maanden verschil, ik zit de verhalen met een glimlach op mijn gezicht te lezen want wat ik nu vooral te horen krijg is:jij krijgt het straks druk, van slapen zal wel niks meer terecht komen & je hebt straks nooit meer tijd voor jezelf. Dus ja, erg leuk zijn de reacties vaak niet. Ik ben eigenwijs, ik breng het liefst de hele dag met mijn zoontje door en heb niemand anders nodig. :), dus ik heb er veel zin in als er straks nog een kiddie bijkomt.

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hier 23 maanden verschil. Ik ben soms nogal een doemdenker ik kon me gewoon niet voorstellen dat ik op een 2e kindje ook zo verliefd kan worden en ik snapte niet hoe sommige mensen zo makkelijk omgingen met een 2e.

En soms is het wel druk en zou ik graag even de batterijtjes uit hun halen als ze allebei tegelijk huilen :p Maar ik vind het in 1 woord: Geweldig!!!!!

Wat een rijkdom zeg 2 van die schatjes, en misschien word het straks wel drukker en moeilijker de eerste 4,5 maand zijn in ieder geval super. Mijn oudste is zo lief en vertoont vrijwel geen tekenen van jaloersheid. En ze is gewoon een ieniminie moedertje.
    Maar weggaan vind ik wel een heel gedoe, voor bijv een boodschapje of zo is het wel erg veel gedoe.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Begrijp me niet verkeerd, hoor! ;) Wij hebben er bewust voor gekozen om er ongeveer 2 jaar tussen te laten. Nou ja, voor zover je het voor het kiezen hebt dan. Het was bij Jitte de eerste ronde al raak, we hadden verwacht er iets langer over te doen.

Maar dan nog is het gewoon van te voren moeilijk in te schatten of en hoe zwaar het word. Het ligt ook veel aan wat voor kindje je krijgt. Jitte heeft bijvoorbeeld altijd veel korte slaapjes gedaan, terwijl Jelle echt van het doortukken was (overdag dan, de nachten waren minder) Pas toen JItte naar 1 slaapje ging, sliep ze zo 3 uur achter elkaar, maar dan ben je al bijna een jaar verder.

Met je eerste zit je op een gegeven moment gewoon in een lekker ritme, iedereen is lekker op elkaar ingespeeld en dan komt er een tweede druktemaker bij, die jouw zorgvuldig opgebouwde schema compleet door de war maakt... ;) Dat is wat het zwaar maakte, vond ik. Ik ben niet zo goed met onvoorspelbaarheid, en daarvan heb je genoeg met baby's... ;)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Eens met Bluesky. Natuurlijk verschilt het per persoon en per kind. Maar ik vind het echt een stuk zwaarder 2 kinderen. We gaan veel minder makkelijk de deur uit (want de kinderen hebben een compleet ander ritme), de jongste is minder makkelijk dan de oudste toen hij een baby was (dus dat maakte het nog eens extra zwaar) en even rustig zitten gaat een stuk minder makkelijk. Mijn man en ik zijn vaak beide met 1 van de kinderen bezig. En de momenten waarop ze allebei aan het huilen zijn, zijn ook best pittig. Ja, ik vind het best wel bikkelen en snap echt niet waar ik toen met enkel mijn zoontje zo druk mee was. Dat was een makkie :$

Ik ben ook hiervoor gewaarschuwd voordat de jongste is geboren en daar ben ik blij mee. Ik had daardoor namelijk ook ingeschat dat het zwaar zou worden, waardoor het me niet perse tegenvalt.

Maar al met al ben ik natuurlijk wel heel blij met mijn lieve moppies ;)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha dat is niet te doen ;) Serieus, ik snap echt niet hoe sommige vrouwen dat voor elkaar krijgen :$ Mijn man heeft 3 weken vrij genomen. Daarnaast gaat de oudste 3 dagen naar de opvang (thank god!) en werkt mijn man 1 dag thuis. Er blijft dus 1 dag over waarop ik in principe alleen ben met beide kinderen. Maar mijn man heeft na die 3 weken nog eens 5 weken lang op vrijdag vrij genomen (mijn thuisdag). Dus ik ben de eerste 8 weken niet alleen geweest met beide kinderen. Toen begon ik pas een beetje het vertrouwen te krijgen dat ik het wel alleen zou kunnen. En nog steeds vind ik het echt aanpoten op de vrijdagen. Ik ben zo blij als mijn man weer thuis komt.

Ik moet wel zeggen dat we een paar moeilijke eerste weken hebben gehad omdat de jongste verborgen reflux heeft. Nog steeds gaat dat niet top, maar wel een stuk beter.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    kylain, prachtige foto ook!

Ja als ik die pittige verhalen lees denk ik af en toe wel van "uh oh".
    Maar het scheelt dat mijn dochter echt het makkelijkste kind is waar ik ooit van kan dromen.... Hopelijk blijft dat zo.

Deel Deze Pagina