Hallo Ik ben nieuw hier op het forum, en ik moet even wat van mij afschrijven, dus vandaar dat ik hier reageer. Ik was 3 maanden zwanger en nu heb ik afgelopen maandagavond een miskraam gehad en ik vind dit heel erg moeilijk, Oke de zwangerschap was niet gepland maar ik vind het zo moeilijk dat het zo opeens weg is, ik kan het nog steeds niet geloven en weet ook niet echt hoe ik dit moet gaan verwerken, Hoe doen anderen dit ? liefs BrownEyedGirl
hey meissie ten eerste heel veel sterkte met dit verlies je zegt het was niet gepland maar zodra je weet dat er iets groeit in je is je gedachte heel anders bij ons was het wel gepland maar wij waren denk te vrolijk of te veel mee bezig en het heeft zo niet mogen zijn voor niemand niet. maar tegen mij is gezegd geef het een plekje en je moet doorgaan maar nooit vergeten ik wee thoe moeilijk het is maar praat er anders ook over met mensen die dicht bij je staan. nu is het 1 week geleden en voel me vrij goed maar heb af en toe mijn momenten dat ik denk van shit zij heeft nog wel zon buik waarom ik niet, maar dan denk ik rustig na en enek aan het plekje en waar ik het begraven heb en ga ik door het zal moeten maar verder weet ik het ook niet en jij was natuurlijk wel wat verder. heb je je vruchtje nog. meid ik kan me wel voorstellen hoe jij je voelt een vriendin komt naar mij en zei dat zij ook mk had gehad maar wist niet hoe ik me voelde maar leef echt met je mee ik zou zeggen anders laat het rustig bezinken en als je een relatie hebt om te kijken voor de toekomst hoe of wat. hele dikke x en knuf joyce
thnx voor je bericht, ik heb het er veel over met mijn vriend en vanmiddag ff over gepraat met een collega die het ook eens heeft meegemaakt maar toch kan ik het idee niet loslaten, bij ons op t werk is nog iemand zwanger die bijna moet bevallen en ik vind het zo ontzettend moeilijk om te zien hoe trots zij rondloopt met haar buik en ik ben alles kwijt
Mij heeft het praten ook heel erg geholpen. En het meeschrijven op het forum.. En via het forum heb ik nog met iemand intensief msn-contact. Dit werkt echt heel erg goed! Het is voor mij nu 4 weken geleden maar begin me pas sinds het weekend weer wat beter te voelen. Neem de tijd meid om het een plekje te geven. Liefs Sam
Heel veel sterkte met dit enorme verlies. Heb geen advies hoe je er het beste mee om kunt gaan. Bij mij had het tijd nodig en moest het een plekje geven. gr vruchtje
danke allemaal voor jullie reacties, was gister en vandaag weer even gaan werken maar dat had ik beter niet kunnen doen, Heb het niet alle collega's verteld want bijna niemand wist dat ik zwanger was, omdat ik eerst wou afwachten tot ik de 3 maanden voorbij was maarja zover is het helaas niet gekomen.Wou het eigenlijk volgende week gaan vertellen maarja. Dus ik mocht vandaag op het werk ander werk doen ( omdat het werk wat iedereen moest doen heel erg zwaar was ) nou en toen hadden we de poppen aan het dansen, 2 collega's van mij hadden er toen maar van gemaakt dat ik geen zin had om dat werk te doen en dat ik toen maar had gezegt dat ik me niet lekker voelde zodat ik wat anders mocht doen. En dat was de druppel dat kon ik er ff niet bij hebben en toen is de bom gebarsten, dus ik zit nu in de ziektewet, ik vertel het overigens de andere collega's ook niet want het gaat ze nix aan (sommige zijn vervelende mensen ze roddelen veel over anderen om er zelf beter van te worden, dus ik wil gewoon niet dat ze het weten ) en ik vind gewoon als ik zeg dat ik niet wil zeggen waarom ik me niet goed voel dat ze gewoon mijn keuze moeten respecteren, ik ga tenslotte ook niet doorvragen als ik van hun hoor dat ze niet lekker in hun vel zitten. Maarja wel vervelend zo, hoop dat het gauw weer beter gaat want ik vind dit best vervelend, wou dat het niet was misgegaan vind het echt moeilijk
Zodra je weet dat je zwanger bent sluit je je kindje in je hart, om het dan weer af te moeten brengt heel veel verdriet en intense pijn. Heel veel sterkte voor de komende tijd! Dikke knuffel Naatje
Hey Meid, ten eerste heel veel sterkte met dit verlies... Het was niet gepland, maar wel gewenst en dat maakt dit verdriet erg groot! Ik zou zeggen, neem alle tijd die je nodig hebt om dit een plek te geven... In juni mijn 2e miskraam gehad, ik nog bezig dit te verwerken, todat ik vorige week weer zwanger bleek, helaas mocht dit ook niet zo zijn... Hiermee wil ik zeggen, ik ben er ook nog steeds mee bezig... Je moet niks overhaasten en laat die collega''s maar kletsen! Succes met alles!
danke voor alle lieve reacties het helpt veel als je erover kunt praten met mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt. Mag ik nog wat vragen ? Ik vraag me namelijk af he voor de mensen die helaas ook een miskraam hebben gehad, ik heb zoiets van zwanger van de eerste kan ik nooit meer worden en als ik ooit een kindje mag krijgen is dat niet meer de eerste in princiepe, zien jullie dat ook zo of is het raar dat ik zo denk ?
Hoi Browneyedgirl. Nee ik voel het niet zo, maar kan wel voorstellen dat je het zo voelt. Of je het zo blijft voelen als je weer zwanger wordt weet ik niet, maar iedereen ervaart dat weer anders. Ik heb helaas 3 miskramen gehad en ben nu inmiddels 13 weken zwanger. T ziet er naar uit dat dit helemaal goed gaat. Maar voor mij blijft dit toch mijn eerste kindje en niet de eerste mk. De overig mks kan ik inmiddels een plekje geven. Wat wel zo is, is dat je niet meer onbevangen zwanger bent, je blijft allert op tekeken dat het mis kan gaan en bent ook voorzichter met het te vertellen. Maar langzamerhand begin ik nu te genieten hoor. Meis sterkte en doe alleen waar je je goed bij voelt hoor zonder je iets aan te trekken van mensen in je omgeving.
hey Abigail Bedankt voor je bericht,nu zie ik het inderdaad zo, misschien dat het ooit anders word maarja dat zien we dan wel. ik hoop dat het nu allemaal goed mag gaan bij jou en ik gun natuurlijk alle andere hier ook veel geluk, Ik heb nu zo mijn ups and downs, het ene moment kan ik er zo over praten het andere moment is het 3 x nix maarja heb iniedergeval vandaag voor het eerst gekookt sinds maandag ofja ben er nog mee bezig maarja het is in iedergeval een begin.
Meis je komt er wel doorheen hoor, maar geef t de tijd. Je ideeen en gedachten zullen nog wel honderd keer veranderen en heen en weer geslingerd worden. Nogmaals heel veel sterkte en op naar een positieve zwangerschap.
Lieve BrownEyedGirl, allereerst heel veel sterkte met je verlies. Vreselijk om dat mee te moeten maken meid. Neem de tijd om het te verwerken en het een plekje te geven. Het is allemaal nog zo vers en dit verdriet slijt niet van vandaag op morgen. Dat heeft echt tijd nodig. Ik probeer zwanger te raken van onze tweede. Heb zelf inmiddels helaas ook een aantal MK's gehad, maar die voelen niet als tweede, derde kindje, enz. Al kan ik me wel voorstellen dat jij het zo voelt. Nogmaals heel veel sterkte en neem de tijd om dit alles te verwerken en het een plekje te geven.
Vind het zo fijn dat jullie allemaal zo lief reageren, doet me echt goed, ben vandaag nog thuis gebleven van het werken maar denk dat ik morgen weer ga, was er vanacht nog niet zo lekker aan dus vandaar, Voor de meiden die nu zwanger zijn of weer aan het proberen zijn zwanger te raken : ik wens jullie heel erg veel succes en hoop dat het snel mag lukken en dat het helemaal goed gaat. Zelf wacht ik nog maar een tijdje eerst dit eens goed verwerken,
browneyedgirl,ik geef jou een hele dikke knuffel en hoop dat je snel weer iets beter in je vel zult zitten,en dat je hoop blijft houden voor de toekomst!
Hoi meid, ik wil je heel erg veel sterkte wensen met dit verlies. Heb je eigenlijk een echo gehad gedurende die 3 maanden? Ik heb in mei ook een miskraam gehad bij 9 weken maar bij mij was het vruchtje niet doorgekomen en reeds gestorven bij 5 weken. Ik ben nu opnieuw zwanger en ookal ben ik al eens zwanger geweest, toch voel ik me zwanger van de eerste want die eerste zwangerschap was geen goede zwangerschap. Ik denk nu vooruit en ik kan langzaamaan mijn miskraam een plaatsje geven. Ik wens je veel sterkte en probeer er voldoende over te praten, met mensen die je begrijpen.
hallo mano Nee ik heb helaas geen echo gehad, ik had een afspraak voor vorige week staan maarja helaas begon de week ervoor de miskraam al Ik kan het nog steeds niet echt een plaatsje geven, dat zal nog wel even duren gefeliciteerd met je zwangerschap en ik wens je al het goede