zorgen om samenlevingstest.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Momfulness, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi meiden,

een paar maanden geleden hebben mijn vriend en ik een samenlevingstest gehad.

Gek genoeg ben ik daar 4x voor teruggegaan en werden er pas de 4e x 1 á 2 levende zaadjes gevonden die ook vrij snel weer ophielden met zwemmen.

Ondanks dat dat de uitslag volgens de fertiliteitsverpleegkundige positief was, heb ik er tot de dag van vandaag toch veel zorgen over.

Ik heb het idee dat er veel meer rondzwemmende zaadjes zichtbaar moeten zijn. We moesten zo ons best doen om er 1 te spotten.

Meer mensen hier ervaring mee? Maak ik me zorgen om niets?

HSG was posi.

Alvast bedankt dames... ;) Liefs Luna

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik kreeg ook een samenlevingstest, deze was negatief zei de gyn. Er werden 2 levende zaadjes gevonden en ze waren ook traag.
    Ik zag het helemaal somber in.. maar twee weken later toch een positieve test :D

Een samenlevingstest zegt op zich niet heel veel.
    En er werden zaadjes gevonden dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Ha dames,

Ook ik heb 3 testen gehad.
    1e pos
    2e neg
    3e pos

Het is een kwestie van op tijd zo'n test doen.
    Ook de gyn kan op een verkeerde tijd meten.
    Dan doen ze van alles wat ze eruit halen maar heel weinig op
    zo'n glaasje, dus ja.
    Ik zou zeggen er zijn zwemmers gevonden dus blijf positief.
    Bij mij werden die testen trouwens niet hetzelfde uitgevoerd.
    1e keer 8 uur van te voren
    2e keer 12 uur van te voren
    3e keer 5 uur van te voren.

Dus ik weet niet hoever van te voren jullie samenleving moesten hebben?

4. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb 4x een negatieve gehad, de 1e keer waren er 2 onbewegelijke. De 2e keer werden er helemaal geen zaadjes gevonden en de 3e keer ook helemaal geen zaadjes maar dit was net na mijn eisprong. Daarna heb een keer zoutspoeling moeten doen om de pH te veranderen maar dat hielp niks want er werd weer niks gevonden.

Ik vind het zooo frappant, ik begin sinds vandaag aan ronde 25. Je gaat me toch echt niet vertellen dat er nou nooit eens 1 zaadje is doorgezwommen :(

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    maar je zegt zoutoplossing voor je ph.
    Was die niet goed dan?

Als je te zuur bent kan dat de zaadjes doden dus dat zou een reden kunnen zijn.
    Gebruik je clomid ofzo?

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

nu hoor ik toch dat er mensen zijn die ook maar 2 bewegende zaadjes hadden en waarbij de test wel negatief werd verklaard. Terwijl bij ons de test positief werd verklaard met maar 2 bewegende zaadjes....(Als je die zaadjes dan tussen dat glaasje gedrukt ziet liggen denk je...straks was dat degene die naar boven was gezwommen, nu ligt hij daar met zijn wangen tegen een glaasje geperst...).

Bedankt voor de reacties. Morgen bel ik de gyn, ben na die onderzoeken nog niet daar geweest.

Liefs Luna

7. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey

Bij ons zagen we er ook maar 3 ofzo en hij werd posi verklaart :)
    ik denk zolang er levende zijn is het goed!
    Ze nemen natuurlijk maar een ini mini beetje bij je hals weg he :) dat is niks vergeleken je hele binnekant

8. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    meiden,

Volgens mij geven ze bij 3 zwemmertjes en positieve uitslag.
    Ik heb zelf 4 jaar geleden een neg uitslag gehad en ik ben die ronde wel zwanger geraakt van mijn zoontje. Ik hecht daardoor ook weinig waarde aan de samenlevingstest.

Liefs maaike

9. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    Hoi, vandaag hebben wij ook de uitslag van de samenlevings test gehad, en deze was negatief. Er is geen enkele zaadcel aangetroffen, en daarbij ook nog eens een smal venster, (dit houd in dat je rond je eisprong mischien maar 1 dag hebt waar je toegankelijk vruchtbaar slijm hebt), terwel als alles normaal verloopt je er gemiddelt 5 dagen toegankelijk vruchtbaar slijm hebt. Dus we moeten heel gericht klussen.
    X

10. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou het grappige is dat ze niet eens mijn pH van te voren hebben gecheckt. Ik heb daar specifiek om gevraagt toen ze slijm gingen weghalen bij die keer toen ik de zoutoplossing heb gebruikt. Ik had
    toen niet mijn eigen gyn. (die heb ik overigens bij geen enkele test
    gehad die ik heb ondergaan :rolleyes: ) maar die gyn. die me toen hielp
    vond het onzinnig maar wilde het wel voor me doen.
    Ik zou de uitslag te horen krijgen als mijn eigen gyn. 2 wk. later zou
    bellen, dat ben ik toen helemaal vergeten te vragen...was al onder de
    indruk dat ze me op de wachtlijst zette voor IUI.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb begrepen dat de meningen over het nut van een samenlevingstest nogal uiteenlopen. In ons ziekenhuis doen ze het niet eens omdat ze geen waarde hechten aan de uitkomst.

12. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Talulah, ik vind het een raar verhaal. Maar goed ben ook geen dokter.
    Ik moet wel eerlijk toegeven dat ze bij mijn laatste samenlevingstest de ph pas hebben gemeten. Dus ook niet de eerste of de tweede keer.
    Je zou denken misschien ben ik wel te zuur en kunnen die zaadjes niet overleven. Gaan ze pas na 6 maanden de ph meten heb je 6 maanden voor niks gewacht en geprobeerd.
    Ik zou als nog een keer naar die ph waarde vragen hoor en gewoon confronteren met wat ze doen.
    Dat is het vervelende dat je elke keer bij een andere gyn terug moet komen. Heb er inmiddels ook al 6 gezien, pffffff.
    Ze zeggen ook allemaal wat anders om gek van te worden.
    Nou succes ermee!

13. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    bij ons in het ziekenhuis hechten ze er ook niet zoveel waarde aan..
    mijn vriend heeft slechte zwemmers en bij onze samelevingstest werd 1 levend en goed bewegend zaadje gevonden onze test was wel positief. het veschilt volgend mij echt per pesoon en hoe de situatie is..

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bij zon test willen ze 2 levende zaadjes zien maar dit onderzoek is erg achterhaalt
    Ik zou gewoon een zaadtest laten uitvoeren dan heb je meer zekerheid

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jullie schrijven allemaal over 1 of 2 levende zaadjes... en dat het dan positief was...
    Hier is ook een samenlevingstest gedaan, was positief zeiden ze, maar ik heb geen aantal gehoord...
    Wat is eigenlijk een goed aantal levende zaadjes?
    1 of 2 levende zaadjes klinkt zo armoedig ;)

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik heb ook de samenlevingstest gehad.. maar op dat moment was ik niet eens vruchtbaar...
    ze hebben de standaard cyclus van de vrouw aangenomen en moest op dag 13, dag 12 moest ik de hsg zodat ik zeker weten nog niet zwanger zou zijn.
    beetje dubbelzinnig allemaal, test was negatief geen enkele cel gevonden, maar toen ik het had laten bezinken en beetje ging nadenken hechtte ik niet meer zoveel waarde aan die test.
    en kwam er later ook achter dat het in 9 van de 10 ziekenhuis niet uitgevoerd word omdat het niet zo betrouwbaar is.

17. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb zo'n 7 samenlevingstesten gedaan....pppfff. Maar goed, allemaal negatief, Genoeg zaadjes te vinden maar allemaal dood. Ik heb ook spoelingen moeten gebruiken. Ze zeggen dat dit meestal een goed effect heeft op het zure slijm. Helaas was dit bij mij niet zo. Ik gebruikte toen Clomid en erna Menopur. Allemaal toch negatief. Omdat ik ook erg weinig slijm aanmaakte werd de kans erg klein voor ons dat er toch een zaadje door zou komen. De wonderen zijn de wereld niet uit. Dus het kan natuurlijk altijd, al is die kans heel minimaal.

Liefs Nikkie

Deel Deze Pagina