keizersnee of stuitbevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door frouk85, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Gisteren groeiecho gehad alles was goed met ons mannetje, hij lag mooi op schema.
    Hij ligt alleen in stuit en een beetje dwars zeg maar.
    Zijn hoofdje ligt in mn rechter zij net onder mn ribben en zijn kontje bij mn bekken.
    Maandag naar de gyn om t te bespreken voor eventuele draaipoging.

Mocht dit nou niet lukken wordt t ks of stuitbevalling.
    Dit vind ik een moeilijke keuze ik hoop natuurlijk dat hij nog goed draait,
    Ik wil de minste risico voor de baby.

Wat zouden jullie doen mocht hij niet goed draaien??
    Ik neig naar de ks omdat bij stuitbevalling zuurstof tekort kan komen voor de baby een akelig idee vind ik.

Groetjes frouk

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oei Frouk,wat een gemeen mannetje heb je;)
    Als hij dwars ligt zou ik absoluut niet voor een stuitbevalling gaan.
    Nu is de herstel periode van een ks ook niet prettig.
    Als de kleine met z'n voetjes of kontje omlaag ligt zou ik een gewone bevalling proberen en anders alsnog voor een ks gaan.
    Sterkte en succes!

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    MIjn oudste lag ook in stuit, ook dwars, met de billen ingedaald, ik heb toen voor keizersnede gekozen. Geen moment spijt van gehad

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Als het je eerste is zou ik zeker voor een keizersnee gaan. Heb je al een kindje gehad zou ik de stuitbevalling kiezen.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Als hij dwars ligt, zou ik niet voor een vaginale bevalling kiezen.
    Mijn oudste lag in onvolkomen stuit en toen heb ik wel voor een stuitbevalling gekozen na 2 mislukte draaipogingen.
    Maar laat je goed informeren over de mogelijkheden en de risico's.
    Misschien is moxa-therapie nog een optie?

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik heb zelf voor een keizersnee gekozen (na een draaipoging)

het herstel vond ik heel zwaar, nog steeds neit hersteld. Maar.. ik zou t zo weer doen! De kans op een spoedkeizersnee is best groot als je voor een stuitbevalling gaat. Bovendien.. heb ik altijd t gevoel gehad.. dat mijn kindje neit KON draaien. Achteraf bleek dat ik dit goed aangevoel had, want ik heb een afwijkende baarmoedervorm.
    Ook vond mijn meisje de geplande keizersnee te lang duren.. en kwam een paar dagen eerder :) Omdat het savonds was.. besloten ze af te wachten wat de ontsluiting zou doen.. Deze bleef hangen op 2 cm. Dus in mijn geval was het zowieso een keizersnee geworden.. ook als ik voor een stuitbevalling was gegaan :)

7. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi, mijn dochter lag ook in een stuit! geen draaipoging gehad/gedaan. en voor een ks gekozen. idd het herstel is ff pittig maar voor mijn idee was het beste om te doen ook voor de kleine.
    succes en hopelijk draait je kereltje nog en kan je gewoon bevallen ;)

8. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Mijn dochter ligt tot nu toe ook steeds (al 7 echo's) dwars in stuit.
    Ik weet dat zij nog kan draaien.
    Ik ga geen versie laten doen. Als dit zo blijft zal ik moxa proberen en anders een geplande keizersnede.
    Ik ben bij de vorige gewoon vaginaal bevallen (gewone houding) en ik zie echt niet in waarom ik dat perse nog een keer zou moeten doen. Het zou voor mij niet als falen voelen zoals sommige vriendinnen van mij wel hadden.
    Kies waar jij je prettig bij voelt!

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik zou voor vaginaal kiezen. Keizersnede is zooooo geen pretje

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik zou geen risico willen lopen voor zuurstof gebrek vanwege een vertraagde vaginale bevalling en zou dus kiezen voor een keizersnede. Zou ook voorzichtig zijn met draaipogingen.

Heb zelf ook keizersnede gehad en vond het ideaal, binnen een week weer op de been en vrijwel geen pijn gehad, niet tijdens en niet erna.

11. Damar

Damar Lid

14 aug 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou alles proberen om hem nog te laten draaien: versie, MoxaTherapie. Uiteindelijk zelfs nog een afspraak gemaakt met een paranormaal genezer om haar te laten draaien maar afspraak kwam te laat. Het hangt er wel vanaf hoe groot de baby is, mijn dochter was maar 2850 gram en lag in een onvolkomen stuit (voetjes omhoog). Uiteindelijk zijn om 6 uur s morgens (zondags!) de vliezen gebroken. Ontsluiting verliep goed en was uiteindelijk 10 cm maar persweeen kwamen niet op gang en een spoedkeizersnee gekregen: om 10:30 is mijn dochter geboren... Ben geen fan van keizersnede, heb zes weken pijn gehad... Hopen dus dat ie bij jou vanzelf nog draait!

12. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen in hrt begin al gezegd tegen mijn vk, dat als de kleine in een stuit zou liggen of dwars..ik ook het draaien vsn buitenaf niet zou doen! Ik heb er met vriendinnen te veel negative ervaringen mee gezien...er zitten toch echt wel grote risico's an het laten draaien alleen al....al wordt dat niet echt gezegd. Bij 5 van de 6 vriendinnen waarvan het kindje is gedraaid,...werden deze geboren met verschoven werfels...en achteraf bleek dat pas omdat ze bleven huilen. Dit was dus ook echt door het draaien gekomen. ik zou dus atijd voor een keizersnee gaan.

13. frouk85

frouk85 Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie's!

ik twijfel ook over de draaipoging of ik die wel wil laten doen.
    wij willen de minste risico voor de kleine man.
    ik wacht het gesprek maandag af en kijk wat de gyn me te vertellen heeft.
    ik vind het een moeilijke keuze :( wat is de juiste.
    ga mijn gevoel maar achterna denk ik

14. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet idd doen wat je gevoel zegt. Ik ben ervan overtuigd dat een baby in de buik niet zonder reden op een bepaalde manier ligt. Als hij dwars ligt..zal dat voor hem wel de fijnste manier van liggen zijn.
    En waarom zou ik hem dan met enorme kracht een een bepaalde positie gaan laten duwen...omdat ik anders niet normaal kan bevallen...en dan meer last heb erna omdat het een keizersnee wordt..
    Ze hiuden tijdens het draaien niet voor niets het hartje in de gaten...dit omdst het enorm stress is voor zo'n kind en hij misschien wel zo wordt geduwd wat eigenlijk helemaal niet past.
    Ik neem die pijn van een keizersnee dan graag voor lief...beter ik brak dan een baby in mijn buik met stress en pijn!
    En het koningshuis krijgt ook echt niet voor niets bijna altijd een keizersnee...
    Natuurlijk gaat mijn voorkeur naar een natuurlijke bevalling..maar als dst niet kan,,,helaas!

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Onze 2e dochter ligt ook al een tijdje in onvolkomen stuit.
    Als het de eerste was had ik waarschijnlijk wel een stuitbevalling gedaan. Nu was mijn eerste bevalling behoorlijk pittig en ik wil zoiets liever niet nog een keer.
    Er staan 6 weken voor een keizersnee, mijn hechtingen van de knip waren er ook pas na 7 weken uit!

Draaipoging zou ik wel doen maar niet met grof geweld. Als ik zeg 'stop' moeten ze ook ophouden. Dan heeft de baby een reden om zo te liggen.

16. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2x een versie laten doen. Je kunt zelf goed te grenzen aangeven. Ze houden een kleintje ook goed in de gaten tijdens erna. Ja het is best pijnlijk en je houdt er blauwe plekken aan over. Maar dit toch echt liever dan een ks. Bij mij was het niet mijn eerste en dan zijn de slagingskansen wel hoger dan bij een eerste. Als deze weer verkeerd ligt (kans aanwezig, want nu bij 33 weken ligt ze nog niet goed) zo ik het zo weer doen (+moxa)

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Je zegt zelf dat je geen risico wilt lopen met je kleintje dus dan lijkt me ks de juiste keuze. Ik heb 2x een ks gehad om dezelfde reden en mijn herstel
    Viel mee. Snap dat dit bij iedereen verschilt maar dit geldt denk ik ook bij een natuurlijke bevalling

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dir precies.

19. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen gekozen voor een keizersnede zonder draaipoging vooraf.
    En ik ben achteraf nog steeds blij met die keuze. Mijn herstel is dan ook heel goed verlopen.

20. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier ook een keizersnede gehad, vond het uiteindelijk wel meevallen. Voorwaarde was wel (nou heb je daar eigenlijk vrij weinig over te zeggen ;) dat ik niet onder volledige narcose wilde. Herstel van de ks is ook prima gegaan en mij 100% meegevallen.

Succes met het maken van je keuze.

Deel Deze Pagina